• Het zal vast eerder voorgesteld zijn, maar ik wil het toch weer suggereren. Op dit moment zijn er eigenlijk drie soorten 'creaties' die je kunt maken: een story, een quiz en een gedicht. Natuurlijk kun je ook een poll maken, maar ik vind dat toch een ander soort creatie, omdat het niet die creativiteit vergt die de andere soorten wel vergen.

    Hoewel ik zelf niet veel dicht (en er ook niet echt goed in ben), vind ik dat gedichten wel behoorlijk onderbelicht worden. Het is wel mogelijk je gedicht te spotlighten of te promoten in een promotietopic, maar er is niet een top, zoals die er wel is voor quizzen en stories. Het is ook niet mogelijk om een gedicht kudo's te geven. Ik vind dat echt ontzettend jammer, want in een (goed) gedicht zit ook veel tijd en moeite en dat wordt voor mijn gevoel wat ondergewaardeerd.

    Mijn suggestie is dus om een Gedicht-top te maken, in plaats van het 'laatst gelezen'-onderdeel. Ik persoonlijk vind dat altijd een beetje een onzinnig onderdeel en dan vind ik een top voor gedichten een grotere meerwaarde hebben. Omdat gedichten toch minder gelezen worden, zou deze top ook een soort 'week-top' kunnen zijn. Dan staat er dus: Top Gedichten Deze Week.

    Wil jij ook dat er een gedicht-top komt?

    32.4% (12 stemmen)
     
    Ja, in plaats van de 'Laatst Gelezen'

    29.7% (11 stemmen)
     
    Ja, maar niet in plaats van de 'Laatst Gelezen'

    18.9% (7 stemmen)
     
    Nee, maar er moet wel een kudo-mogelijkheid komen voor gedichten

    18.9% (7 stemmen)
     
    Nee, ik vind het wel prima zo


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Aum schreef:
    Ik vind het zelf eerlijk gezegd niet echt nodig maar ik zou het niet erg vinden mocht het komen.


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Ik vind het zelf wel een goed idee hoewel ik de Laatst Gelezen absoluut niet weg wil. Misschien dan op de homepagina ergens Laatst Gelezen doen en dan onderaan de site, links van Top Stories Top Gedichten?
    Wel leuk ja.


    Some people are art and do art at the same time

    Macabre schreef:
    Neh.


    Waarom niet? Ö


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    AlbusDumbledore schreef:
    (...)

    Waarom niet? Ö

    Ik weet het niet, ik vind het overbodig, maar dat komt misschien omdat ik vrijwel nooit gedichten lees. En als er zoiets komt, wilt men het ook weer voor quizzen, polls, noem 't maar op. x'D Dat is wat ik verwacht, in ieder geval.


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Macabre schreef:
    (...)
    Ik weet het niet, ik vind het overbodig, maar dat komt misschien omdat ik vrijwel nooit gedichten lees. En als er zoiets komt, wilt men het ook weer voor quizzen, polls, noem 't maar op. x'D Dat is wat ik verwacht, in ieder geval.


    Voor Quizzen is het er al (cat)
    Ik zou het wel leuk vinden, maar betwijfel of het er komt. Rutger heeft al meerdere malen duidelijk gemaakt dat laatst gelezen niet weg zal gaan, dus ik zou niet weten waar we het dan 'in de spotlight' zouden moeten plaatsen.


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Macabre schreef:
    (...)
    Ik weet het niet, ik vind het overbodig, maar dat komt misschien omdat ik vrijwel nooit gedichten lees. En als er zoiets komt, wilt men het ook weer voor quizzen, polls, noem 't maar op. x'D Dat is wat ik verwacht, in ieder geval.


    Ik snap wat je bedoelt, maar persoonlijk vind ik een groot verschil zitten tussen gedichten en polls (er is al een top van quizzen, haha). Omdat een poll toch meer een peiling is en niet echt een creatieve creatie.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Inquisitor schreef:
    (...)

    Voor Quizzen is het er al (cat)
    Ik zou het wel leuk vinden, maar betwijfel of het er komt. Rutger heeft al meerdere malen duidelijk gemaakt dat laatst gelezen niet weg zal gaan, dus ik zou niet weten waar we het dan 'in de spotlight' zouden moeten plaatsen.

    Ja, oeps, ik slaap half. Hahaha.

    @ hierboven, weet ik, dat vind ik ook, maar er zullen genoeg mensen zijn die het zouden willen.


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Macabre schreef:
    (...)
    Ik weet het niet, ik vind het overbodig, maar dat komt misschien omdat ik vrijwel nooit gedichten lees. En als er zoiets komt, wilt men het ook weer voor quizzen, polls, noem 't maar op. x'D Dat is wat ik verwacht, in ieder geval.


    Niet onaardig of zo, maar als je toch geen gedichten leest, is deze suggestie niet eens op jou gericht. Dan kan je beter niet reageren, want dat staat dan best raar. Net als mensen zomaar op ja stemmen.
    En voor de rest sluit ik me bij Ron_Weasley aan.
    Waarom kan je deze creatie geen kudos geven en de rest wel?


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    En toch komt het onaardig over. :') tot zover ik weet mag iedereen reageren op een topic. Er zullen vast veel meer mensen zijn die geen gedichten lezen dus ook geen interesse hebben hierin - Q is er niet alleen voor de gedichtenlezers, maar voor iedereen, dus iedereen mag een mening geven over een suggestie. Ik ga er overigens niet moeilijk over doen als het er wel komt, maar ik hoop dat je mijn punt snapt.


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Oke. Ik wou geen discussie starten over vrijheid van meningsuiting. Ik wilde alleen zeggen dat, als je er niets mee doet, maakt het in feite toch niet uit wat er mee gebeurd?
    .
    Je hebt wel wat interessants gezegd door je af te vragen wat dat gaat betekenen voor andere creaties. Dus dat wil ik niet overschaduwen, los van wat ik er van denk.
    Het is ook niet alleen op jou gericht. Maar meer dat het me wel vaker opvalt dat mensen hun mening geven terwijl ze geen baat hebben bij de uitkomst van de suggestie. Dat lijkt me vrij useless al weet ik ook wel dat je onmogelijk kunt zeggen dat mensen hun mening niet mogen geven.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    AlbusDumbledore schreef:
    Oke. Ik wou geen discussie starten over vrijheid van meningsuiting. Ik wilde alleen zeggen dat, als je er niets mee doet, maakt het in feite toch niet uit wat er mee gebeurd?
    .
    Je hebt wel wat interessants gezegd door je af te vragen wat dat gaat betekenen voor andere creaties. Dus dat wil ik niet overschaduwen, los van wat ik er van denk.
    Het is ook niet alleen op jou gericht. Maar meer dat het me wel vaker opvalt dat mensen hun mening geven terwijl ze geen baat hebben bij de uitkomst van de suggestie. Dat lijkt me vrij useless al weet ik ook wel dat je onmogelijk kunt zeggen dat mensen hun mening niet mogen geven.


    Als zij geen gedichtentop wil, omdat ze geen gedichten leest en het voor haar geen nut heeft en wel gewoon laatst gelezen wil behouden, dan heeft ze toch baat bij de uitkomst? Je hebt niet enkel baat bij de uitkomst als het voor jou positief uitpakt. Het is een functie voor Quizlet, daarbij heb je mensen die er voor en tegen zijn om een scala aan redenen. Het idee niks vinden omdat je geen gedichten leest, is er één van en dan heeft zij wat dat betreft net zoveel inspraak en belang erbij als de mensen die het wel lezen. Daarom zijn het suggesties en die input heb je ook nodig om een gebalanceerde redenering op te stellen over of het er wel of niet komt.

    [ bericht aangepast op 11 okt 2014 - 23:34 ]


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Nouja, iedereen mag een mening hebben. Ik ben alleen van mening dat het, als het je niets uitmaakt, je gewoon beter niet kunt reageren (ik weet niet of dat nu het geval is). Als je het echt liever niet hebt, dan moet dat natuurlijk gezegd worden - daarvoor zijn de voor's en tegen's ook bedoeld.
    Maar als iets me niet uitmaakt, reageer ik zelf nooit in een topic met dat ik het niet wil omdat ik dan zoiets heb van: ik ga nu misschien iets tegenhouden wat anderen graag willen, omdat ik het zelf niet echt nodig vind, maar anderen misschien wel. Maargoed, dat is mijn mening en deze discussie wordt wat off-topic ;).


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Inquisitor schreef:
    (...)

    Als zij geen gedichtentop wil, omdat ze geen gedichten leest en het voor haar geen nut heeft en wel gewoon laatst gelezen wil behouden, dan heeft ze toch baat bij de uitkomst? Je hebt niet enkel baat bij de uitkomst als het voor jou positief uitpakt. Het is een functie voor Quizlet, daarbij heb je mensen die er voor en tegen zijn om een scala aan redenen. Het idee niks vinden omdat je geen gedichten leest, is er één van en dan heeft zij wat dat betreft net zoveel inspraak en belang erbij als de mensen die het wel lezen.


    Met 'baat hebben bij de uitkomst' bedoel ik iedere mogelijke uitkomst.
    En ik heb niet gezegd dat ze het niet mocht doen. Het is alleen wel een beetje useless, al heeft men alle recht om zijn mening waar dan ook te geven.
    Maar als je er niet naar omkijkt, kan je mij niet wijsmaken dat het gevolg van een gedichten top, los van de Laatst gelezen optie een heel groot probleem zal vormen. Want het probleem kwam er ook niet toen de optie voor gedichten er kwam.
    Ja, met dat. 'Laatst gelezen' heb je een punt. Daar stond ik niet bij stil. Dus dat is dom van mij en zoals ik al zei, ik wil niet iemands mening indammen. Zeker niet omdat ik het misschien wel graag wil, want als ze had gezegd 'ja, ik wil dit, maar ik lees geen gedichten', dan had ik precies hetzelfde over gezegd.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes