Hoi allemaal!
Ik zit in Havo 5 en voor Nederlands hebben we binnenkort een debat. Mijn groep heeft de volgende stelling gekozen: "Het openbaar vervoer moet gratis worden." Ik ben ingedeeld bij de voorstanders, dus ik moet deze stelling gaan verdedigen.
Nu kan ik best wel dingen verzinnen en op internet argumenten zoeken, maar het is makkelijker te stelling aan te vallen dan te verdedigen, vind ik. Daarbij kan ik moeilijk sites vinden met redelijke argumenten vóór en die ook nog eens zijn uitgewerkt met subargumenten.
Het debat gaat als volgt:
Zoals jullie inmiddels hebben gelezen, zit ik dus met mijn argumenten. Ik wil jullie het volgende vragen:
- Hoe kan ik beter zoeken op Google naar argumenten? Tips en tricks? Hoe specificeer ik goed op wat ik zoek?
- Welke sites raden jullie mij aan? [Liever geen scholieren.nl, ik heb daar al een paar van bekeken en die zijn beneden het niveau dat ik en mijn groep willen handhaven. Bovendien zal mijn docente deze argumenten met uitwerking te zwak vinden en daar het 20% meetelt, wil ik absoluut goede argumenten.]
- Hebben jullie zelf goede argumenten vóór? Gelieve een onderbouwde argumentatie van je argument d.m.v. subargumenten.
Ik heb zelf al wel wat dingen, maar ik kom moeizaam vooruit. Ik zit in de groep met nog een jongen en meisje; van die jongen weet ik niet hoeveel ik moet verwachten, maar na aanleiding van het proefdebat niet bijster veel en het meisje kan wel veel meer, alleen ik wil goede argumentatie en tot nu toe is zij vooral bezig met de [hoofd]argumenten, geloof ik. Alleen ik ga dus de verweerbeurt doen, dus ik wil me vooral concentreren op de subargumenten. Het meisje gaat waarschijnlijk de hoofdargumenten noemen in ronde 2, dus daarom is zij meer bezig met de hoofdargumenten.
Hopelijk kunnen jullie mij op weg helpen. Ik ben met name nieuwsgierig naar hoe ik beter kan zoeken en welke sites is kan raadplegen, want dat is erg belangrijk voor mij. Bedankt voor het lezen en eventueel voor reageren. :']
[ bericht aangepast op 3 okt 2014 - 12:20 ]
"A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife