Ilse123 schreef:
(...)
Maar hoe doe je dat, die signalen afgeven? Ik ben echt een leek hierin, heb nog nooit een vriendje gehad of zo, dus ik weet écht niet hoe ik hem duidelijk moet maken dat ik hem echt heel erg leuk vind, zonder dat ik mezelf compleet voor schut zet.
Ik zit er namelijk ook nog mee dat hij zich wel wat anders gedraagt als mijn broer er niet bij is. Dan is hij alleen maar op mijn broer gericht.
Dichte, vertrouwelijke banden smeden met mensen is eigenlijk zo moeilijk niet. Soms is het belangrijker van eerst dit tewerk te stellen en jullie zo dichter bij elkaar te brengen dan er meteen voor uit te komen. Tenzij je begint te merken dat er echt iets gaande is tussen jullie beiden. Dan kun je, zoals Manon (Patholoog) zegt inderdaad signalen uitzenden. Tijdens een gesprek, kijk eens of hij oogcontact houdt als jij dat doet (dit is een gemakkelijke, maar overduidelijke indicatie). En vrij veilig, tenzij je hem krachtig zit aan te gapen, kun je dit subtiel doen. Als hij gevoelens heeft, zal hij vanzelf aanhouden.
Dit is gemakkelijk om te 'testen'.
Niet bang zijn als hij het niet doet. Je kunt hem ook proberen 'in te binden' in tussentijd. Je kunt iemand 'leuk' vinden, maar heus niet alle koppels zijn gestart met een wederzijdse aantrekking. Veel mensen groeien gewoon naar elkaar toe.
Dit is in principe zo moeilijk niet en kun je perfect zelf sturen. Je kunt perfect een intieme band met iemand opbouwen, zonder je de vriendschapslijn ook maar enigzins overschrijd. Ik heb een behoorlijk aantal emotioneel dichte banden met mensen.