• Hoi!

    Ik heb twee interessante stellingen gevonden, die ik graag met jullie wil delen.
    Deze stellingen luiden:

    - Het schoonheidsideaal is onmenselijk omdat bijna niemand eraan voldoet.
    - Schoonheid maakt gelukkig,


    Graag hoor ik jullie meningen hierover!

    (Oh. Ik wist niet precies waar deze stellingen hoorden. Hier, of bij lifestyle.)


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Het eerste ben ik er mee eens. Daarbij vind iesereen wat anders mooi.

    Het tweede hoeft niet perse. Tuurlijk als je mooi bent word je waarachijnlijk sneller gewaarseerd maar mensen die dan minder mooi zijn zullen ook gelukkig zijn


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    - Het schoonheidsideaal is onmenselijk omdat bijna niemand eraan voldoet.
    Eens, iedereen vind iets anders mooi.

    - Schoonheid maakt gelukkig
    Eens en oneens, mensen kunnen er gelukkig van worden als ze heel veel make-up dragen of hun neus laten ombouwen. Anderen vinden dat juist helemaal niets en worden van andere dingen gelukkig. Het verschilt per persoon.


    May the odds be ever in your favour...

    Die eerste is geen stelling. Er staat namelijk al een argument in de stelling zelf. Dus je zou hem anders moeten formuleren om het tot een stelling te maken.

    [ bericht aangepast op 21 sep 2014 - 16:12 ]


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    AlbusDumbledore schreef:
    Die eerste is geen stelling. Er staat namelijk al een argument in de stelling zelf. Dus je zou hem anders moeten formuleren om het tot een stelling te maken.


    Hoe dan? (:


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    ___ schreef:
    (...)

    Hoe dan? (:


    Je kunt zeggen: Het schoonheidsideaal is onmenselijk.
    Dan kan je met de rest de stelling verdedigen.
    Of je zegt: Het is onmenselijk dat er een schoonheidsideaal is waar geen mens aan kan voldoen.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    AlbusDumbledore schreef:
    (...)

    Je kunt zeggen: Het schoonheidsideaal is onmenselijk.
    Dan kan je met de rest de stelling verdedigen.
    Of je zegt: Het is onmenselijk dat er een schoonheidsideaal is waar geen mens aan kan voldoen.


    Oh zo. Dank je! Nu snap ik hem. (:


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    1. Eens. Toch hoef je niet aan het schoonheidsideaal te voldoen om je mooi te voelen, en vind niet iedereen het schoonheidsideaal mooi.

    2. Eens, iedereen vind het prettig om zich mooi te voelen. Als jij je mooi voelt, ben je zelfverzekerder en dus gelukkiger. Als je het idee hebt dat je er niet mooi uitziet voel je je rot en onzeker, en kan je niet optimaal genieten van de dag. Minder gelukkig dus.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    1. Ik denk gewoon dat het niet kan, omdat, zelfs al ben je een supermodel, mensen altijd denken dat het beter, mooier kan. En iedereen heeft een andere smaak, natuurlijk.

    2. Eens, maar het is je eigen keus wat de grootte is van het deel van je eigen geluk die afhangt van je uiterlijk. Meestal.

    [ bericht aangepast op 21 sep 2014 - 23:24 ]


    Tijd voor koffie.

    Deerstalker schreef:
    1. Ik denk gewoon dat het niet kan, omdat, zelfs al ben je een supermodel, mensen altijd denken dat het beter, mooier kan. En iedereen heeft een andere smaak, natuurlijk.

    2. Eens, maar het is je eigen keus wat de grootte is van het deel van je eigen geluk die afhangt van je uiterlijk. Meestal.


    26 - 02 - '16

    Het eerste ben ik zeker mee eens. Sowieso heeft iedereen een andere smaak. Maar als ik bijvoorbeeld de modellen op een modeshow zie lopen (enkele vriendinnen zijn model), en die kleding die ze dan dragen... Als mensen die op straat, school of werk zouden dragen zouden ze nagewezen worden. Maar dat terzijde, ik vind het niet eerlijk dat sommige mensen 'mooi' zijn en mensen die wat anders dragen of er anders uit zien 'niet aan het modebeeld voldoen'.

    Met het tweede ben ik het wel en niet eens. Ik ken veel mensen die het helemaal niks kunnen schelen hoe ze er uit zien. Maar aan de andere kant merk ik van mezelf dat als ik een nieuw setje heb of nieuwe make-up uitprobeer dat ik me even speciaal en vrolijk voel, gewoon omdat ik er dan 'mooi' uit zie. En ik vraag we af wat 'schoonheid' is, wanneer ben je 'mooi'? Ik vind dat je dat bent als je zelf vind dat je er mooi uit ziet, als je tevreden bent met jezelf.

    1. Oneens, ik ben van mening dat er geen algemeen schoonheidsideaal is, dus dan is het ook niet gek dat mensen daar niet aan kunnen voldoen.
    2. Oneens. Ik weet niet of mensen hier ook het programma Het mooiste meisje van de klas wel eens kijken: deze mensen maken net zo vaak treurige dingen mee als de rest van ons en kunnen dan ook heel ongelukkig zijn. Wel ben ik van mening dat mooie mensen in onze maatschappij wel veel meer kansen krijgen.


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Autumnafi schreef:
    - Het schoonheidsideaal is onmenselijk omdat bijna niemand eraan voldoet.
    Eens, iedereen vind iets anders mooi.

    - Schoonheid maakt gelukkig
    Eens en oneens, mensen kunnen er gelukkig van worden als ze heel veel make-up dragen of hun neus laten ombouwen. Anderen vinden dat juist helemaal niets en worden van andere dingen gelukkig. Het verschilt per persoon.

    Autumnafi schreef:
    - Het schoonheidsideaal is onmenselijk omdat bijna niemand eraan voldoet.
    Eens, iedereen vind iets anders mooi.

    - Schoonheid maakt gelukkig
    Eens en oneens, mensen kunnen er gelukkig van worden als ze heel veel make-up dragen of hun neus laten ombouwen. Anderen vinden dat juist helemaal niets en worden van andere dingen gelukkig. Het verschilt per persoon.


    Someone you haven’t even met yet is wondering what it’d be like to know someone like you.