GLADERS
IF YOU AIN'T SCARED YOU AIN'T HUMAN.
Welcome to the Glade where we have three rules.
Everyone does their part
Never hurt another Glader
Never go outside the Glade
Jij als Glader woont in de Glade een klein gebied in het midden van een enorm doolhof, wat constant in beweging schijnt te zijn en waar met geen mogelijkheid uit te snappen is. Je weet niks meer van je vorig leven, alleen je naam en leeftijd herinner je je vaagjes. Alleen ben je niet samen met je mede Gladers vorm je een kleine gemeenschap van kleine taken, met als enige gedachte het terug keren naar het thuis waar je ooit bruut van weggehaald bent.
Echter kan je de weg naar huis vinden als je enige doel overleven is geworden?
ROLLENLIJST
LEIDER
Brandon Derive, 1.8
BUILDERS
Wren Floki, 1.11
Vince Gally, 1.7
RUNNERS
Skyler Aureolus, 1.8
Skipp Majikku, 1.2
Max Newt_Runner,1.2
|
|
COOKS
Ryan Nostalgic, 1.13
BAGGERS
Jemima Jensen, 1.6
Rhosaline Griever,1.10
Niko Fixit_FelixJr, 1.12
TRACK HOES
Elefteria SergeantCalhoun, 1.11
Qiane Ryess, 1.12
|
|
SLOPPERS
Mallica Firth, 1.5
MED JACKS
Marvelle Dashner, 1.8
SLICERS
Xaime Ryess, 1.12
|
INVULLIJST
Naam
Leeftijd
Beroep (* Zie spoiler)
Periode binnen de Glade
Persoonlijkheid
Uiterlijk
Extra
Relaties
BEROEPEN
Cooks
Het voorbereiden van maaltijden.
Slicers
Het werken in het Bloodhouse, waar gezorgd wordt voor het vee en tevens het slachten van het vee voor voedsel.
Builders
Het bouwen van nieuwe plaatsen en gebouwen.
Baggers
Het bewaken van de anderen en het handelen met de lichamen van de doden.
Runners
Het verzamelen van informatie uit de Maze door er doorheen te rennen, zoals het dagelijks tekenen van de verschuivingen van de muren.
Dit zijn vaak alleen maar mannelijke personen.
Sloppers
Het doen van alle taken welke de andere personen niet willen doen, zoals kleine huishoudelijke taken.
Bricknicks
Het repareren van plaatsen en gebouwen.
Med Jacks
Doktoren.
Track Hoes
Het werken in de tuinen.
REGELS
Dit is een samenwerking tussen Valois en Derive.
Standaard: geen sneltrein, geen eendagsvliegen, respect voor elkaar geen andere personages vermoorden, geen andere personages besturen, 16+ van tevoren aangeven et cetera.
Kennis van de boeken van James Dashner is niet vereist om deel te nemen aan de RPG. Wel wordt er aangeraden de kleine, spoilervrije samenvattende informatie te lezen onder de spoiler.
Afwezigheden tijdig aangeven, zodat hier rekening mee gehouden kan worden.
Binnen de Glade van James Dashner zitten alleen mannen, in deze RPG kunnen tevens vrouwelijke rollen aangenomen worden.
Minimaal aantal woorden van 200 per post.
DE GLADE
De Glade bestaat uit een groot grasveld, wat verdeeld is in vier verschillende secties:
Homestead, noord westen
Hier vind je de plaats waar iedereen samen komt en eigenlijk leeft/woont. Hier wordt door de Cooks eten bereidt dit zal geen vijf sterren voedsel zijn, maar het kan er zeker mee door. Daarnaast zijn er enkele slaapzalen te vinden, alhoewel de meeste Gladers buiten slapen. Enkel en alleen de personen met een hoge rang (zoals de leider) hebben een eigen kamer, waarbij tevens een grote badkamer is te vinden. Als laatste is dit de plaats waar de Med Jacks hun werd uitvoeren.
Enige plaats van de Homestead af is een ruimte gevestigd welke dient voor het opsluiten van gevangen, oftewel de gevangenis van de Glade.
Gardens, noord oosten
Hier vind je de tuin, waar verschillende gewassen worden verbouwd. Hierdoor is dit het gebied waar de Track Hoes het grootste gedeelte van hun werk uitvoeren.
Deadheads, zuid westen
Hier vind je een dicht begroeid bos, met daar binnen in verstopt een kleine begraafplaats voor de overleden Gladers (welke terug zijn gevonden of welke zijn gestorven in de Glade). Hierdoor is dit het gebied waar de Baggers het grootste gedeelte van hun werk uitvoeren.
Bloodhouse, zuid oosten
Hier vind je de verblijven van de verschillende dieren, als mede het slachthuis waar de dieren na enige periode worden geslacht. Hierdoor is dit het gebied waar de Slicers het grootste gedeelte van hun werk uitvoeren.
Naast het de dierenverblijven, vindt men hier tevens de Maproom de plaats waar de Runners tezamen komen nadat zij uit de Maze komen om hun informatie over de Maze te bundelen en waar nodig is de kaart aan te passen.
Naast de vier verschillende secties, vind je exact in het midden van de Glade een groot gat waar tweemaal in de week een lift naar boven komt met eten en andere benodigdheden. Daarnaast komt er eenmaal in de maand een lift naar boven met een nieuwe Glader, wat zowel een meisje als een jongen kan zijn.
DE MAZE
De Glade wordt aan vier zijden omringd door gigantische muren, waar slechts binnen een muur een grote deur zit welke altijd bij zonsondergang zullen sluiten. Wanneer een Glader in de nacht wordt opgesloten in de Maze komt hij er hoogstwaarschijnlijk niet levend uit, door de vele gevaren welke zich in de nacht tonen.
De Maze is over het algemeen enkel en alleen toegankelijk voor de Runners zij vertrekken in de ochtend en keren voor zonsondergang terug naar de Glade.
Gedurende de nacht lopen er verschillende, afschuwelijke wezens door de Glade welke door de Gladers Grievers worden genoemd. Deze wezens kruipen als een soort slak door de Maze en hebben verschillende metalen gedeelten aan hun lichaam zitten welke dodelijk kunnen zijn. Wanneer je wordt gestoken door een van de Grievers ga je automatisch door een Changing wat gepaard gaat met huiveringwekkende hallucinaties. Wanneer je er na een aantal dagen uit zal komen, ben je een geheel ander persoon dan voorheen je krijgt namelijk een stuk van je herinneringen terug.
DE GLADERS
Zodra je als een nieuwe Glader de lift uit komt, zul je kennis maken met de andere Gladers binnen de Glade. De nieuweling krijgt een korte rondleiding, meestal door de leider van de Gladers en zal alle benodigde informatie krijgen. De eerste morgen zal hij/zij beginnen met het lopen van stage bij de Keepers oftewel, leidinggevenden van alle beroepen. Na een kleine maand word je door de leider van de Gladers ingedeeld bij een van de beroepen.
De Keepers houden per beroep in de gaten of alle Gladers hun beroep goed uitvoeren, het is namelijk belangrijk dat iedereen wat bij zal dragen aan de kleine gemeenschap.
Mocht je als Glader de regels verbreken, dan heb je de kans om verbannen te worden. Hierbij word je voordat de deuren van de Maze zich sluiten bij zonsondergang, naar binnen geduwd om daar de nacht door te brengen wat je vrijwel niet zal overleven.
PRAATTOPIC & SPEELTOPIC© JAMES DASHNER
[ bericht aangepast op 2 nov 2014 - 10:37 ]
[ bericht aangepast door een moderator op 14 okt 2014 - 14:33 ]
but do you feel held by him? does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )