Fred Weasley
'We hebben tot nu toe geen zwerkbal kunnen spelen. Ik gok dat jullie altijd een potje speelden tijdens kerst.' Ik kijk op en zie Ralf. Hij kijkt verdrietig. Meteen raak ik in paniek. Maar ik hem verdrietig? 'Konden we maar terug gaan naar die tijden en al deze dingen vermijden. Konden we maar terug naar.. naar de begin van het schooljaar. Wanneer George Camp nooit had ontmoet, wanneer ik nooit iets met Ginny had genomen waarna ze het uitmaakte, en jij die me troostte. Wanneer Draco dan niets had genomen met Ginny. Wanneer iedereen nog blij was toen wij drieën er niet waren.' Hij laat de knuppel op de grond vallen. Ik schud mijn hoofd. Wat bedoelt hij?
'Zelfs Draco was toen blijer dan nu.. M-misschien moeten we Draco ook maar laten gaan, word hij wat gelukkiger net als vroeger en Ginny ook, in plaats van elke seconde weer I-iets nieuws mee te maken waardoor haar, maar ook Draco zijn hart breekt.' Hij kijkt weg en aan de ene kant vind ik het ontzettend jammer om niet meer in zijn mooie grijze ogen te kunnen kijken, maar aan de andere kant ben ik blij dat ik al zijn verdriet niet meer hoef te zien. Ik wil hem zo graag knuffelen nu, maar hij doet afstandelijk.
'I-ik ben b-bang, Fred. B-bang dat het slechter gaat worden: s-lecht gaat verlopen en dat w-wij dan ook aan de beurt komen.' Tranen stromen over zijn wangen waardoor ik de mijne niet meer tegen kan houden. De toon waarop hij praat... Alles.... Het wijst er gewoon allemaal op dat hij het uit wil maken. 'M-misschien moet het ook g-gebeuren met ons.. t-tot de wereld die nu o-op zijn kop staat.. weer recht gaat staan voordat w-we elkaar wat aandoen en- en- en dan..Opnieuw beginnen..' Ik weet niet wat ik moet doen en kijk naar mijn handen. Ik had me altijd ingebeeld dat wij voor eeuwig waren, dat Ralf en ik anders waren dan alle andere koppels die op Zweinstein rondlopen, dat wij perfect voor elkaar zijn, maar nu lijkt dat hele beeld ingedeukt. Hij houdt niet meer van me. Ik kijk hem aan.
'Ik hou van je, Ralf. Ik kan je niet zomaar achterlaten. Ik wil bij je blijven, voor altijd. Ik wil niet een pauze nemen, zonder jou wordt de wereld alleen nog maar erger. Het maakt me niet uit wat de rest van de wereld denkt, ik hou van jou. Ik hou ontzettend veel van jou en als jij me verlaat dan weet ik niet wat ik moet doen. Ik... Verlaat me niet, Ralf. Ik wil niet alleen zijn. Jij bent de enige die mij overeind houdt. Als jij er niet bent, heeft mijn leven geen zin meer.'
Spoiler alert: you will save yourself