• Een tijdje geleden had ik een topic over pesten op het werk gemaakt. Ondertussen is dat wel al verbeterd. Maar nu het volgende.

    Punt 1: Met een bewijs van zwangerschap kunnen ze je niet ontslaan als het gaat om iets dat met je zwangerschap te maken heeft. Ik heb geen bewijs binnen gebracht, alleen maar omdat ze op het werk zeiden dat het niet nodig was. Probleem (in het ergste geval): als ze me nu ontslaan voor een reden dat te maken heeft met mijn zwangerschap, kan ik er niets aan doen. En dan gaat mijn uitkering ook wegvallen omdat ik ontslagen ben.
    Punt 2: "Zwangere werkneemsters mogen in principe geen overuren presteren. Alleen maar als het gaat om een leiding gevende functie." Ik zit er niets mee in, om eens een dagje extra te werken, of een uurtje langer. Maar in dit geval: ik heb een contract van 72 uur de maand. Deze maand alleen al, sta ik er op voor 108 uren. Dat is best wel, heel wat overuren.
    Punt 3: Ik citeer even uit mijn contract artikel 6: "In geval van arbeidsongeschiktheid, zal de werknemer de winkelverantwoordelijke en de regiomanager onmiddellijk en nog dezelfde dag, zo nodig per telefoon, ervan in kennis stellen." Mijn punt was: ik ben Dinsdag heel laat ontzettend ziek geworden, mijn kindje was ook in gevaar -ondertussen is alles wel terug in orde- ik had de dokter van wacht gebeld. Ofwel was het naar spoed, of de volgende dag meteen naar de dokter. Ik had dus besloten, om naar de dokter te gaan. Dus Woensdag ochtend was ik nog steeds erg ziek. Zoals in het contract vermeld staat, bel ik eerst naar de regiomanager, om me ziek te melden. Haar antwoord: je moet komen werken. De dokter van wacht had jou anders gisteren al een papiertje moeten schrijven.


    Dat zijn nog maar een aantal punten, wat in mijn ogen toch niet kan. Nu heb ik mijn vakbond ervan op de hoogte gebracht. Ze gaan mijn mail doorsturen naar de juiste afdeling en het onderzoeken.
    Nu voel ik me dus een beetje slecht, misschien had ik het niet moeten doen? Stel je voor dat ze besluiten dat mijn werkgever in de fout is gegaan en er een verslag van krijgen. Dan moet ik verder werken, in een uitermate ongezellige sfeer.

    Dit moest even van mijn hart


    Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.

    Ik vind het goed dat je het gedaan hebt. Ik snap dat het vervelend is, maar zoiets kan gewoon echt niet.


    26 - 02 - '16

    Wow, wat een vervelende situatie zeg. Ik vind dat je wel goed gedaan hebt, dat antwoordt van die vrouw vind ik gewoon een beetje dom. Als je ziek bent ben je toch ziek, daar kan jij niks aan, tenslotte ben je ook nog eens zwanger. Ik vind het allemaal een beetje raar in elkaar zitten op je werk ;s


    16 - 09 - '17

    Soe schreef:
    Wow, wat een vervelende situatie zeg. Ik vind dat je wel goed gedaan hebt, dat antwoordt van die vrouw vind ik gewoon een beetje dom. Als je ziek bent ben je toch ziek, daar kan jij niks aan, tenslotte ben je ook nog eens zwanger. Ik vind het allemaal een beetje raar in elkaar zitten op je werk ;s

    Laten we zeggen dat op mijn werk de regel van toepassing is: ben je niet overreden door een vrachtwagen, kan je komen werken.


    Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.

    Floresa schreef:
    (...)
    Laten we zeggen dat op mijn werk de regel van toepassing is: ben je niet overreden door een vrachtwagen, kan je komen werken.


    Serieus? Dat jij het daar nog volhoudt, respect.


    16 - 09 - '17

    Soe schreef:
    (...)

    Serieus? Dat jij het daar nog volhoudt, respect.

    40 graden koorts en griep is daar echt geen reden om thuis te blijven... op sommige momenten is het ook echt lastig om het er vol te houden


    Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.

    Floresa schreef:
    (...)
    40 graden koorts en griep is daar echt geen reden om thuis te blijven... op sommige momenten is het ook echt lastig om het er vol te houden


    Whuuut? Omg, dat is er gewoonweg over! Geen respect voor het personeel, fijn hoor. Wat voor werk doe je als ik dat mag vragen?


    16 - 09 - '17

    Floresa schreef:
    (...)
    40 graden koorts en griep is daar echt geen reden om thuis te blijven... op sommige momenten is het ook echt lastig om het er vol te houden


    Whut.


    26 - 02 - '16

    Soe schreef:
    (...)

    Whuuut? Omg, dat is er gewoonweg over! Geen respect voor het personeel, fijn hoor. Wat voor werk doe je als ik dat mag vragen?

    Ja, dan krijg je zo iets: kom toch maar, als het niet gaat mag je naar huis. Als je dan gaat zeggen dat het niet gaat krijg je naar je oren geslingerd dat je comedie speelt en je maar even wat cola moet drinken. Een simpele winkelbediende.


    Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.

    Galeanthropy schreef:
    (...)

    Whut.

    Inderdaad, dus langst de ene kant hoop ik wel dat ze op hun donder krijgen. Zo heb ik ook uit goede bronnen vernomen dat ze me niet kunnen aanzien, maar ze alleen maar vriendelijk doen en me er alleen maar houden omdat we nu al onderbemand zijn.


    Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.

    Floresa schreef:
    (...)
    Ja, dan krijg je zo iets: kom toch maar, als het niet gaat mag je naar huis. Als je dan gaat zeggen dat het niet gaat krijg je naar je oren geslingerd dat je comedie speelt en je maar even wat cola moet drinken. Een simpele winkelbediende.


    Wat? Dat is er echt wel over, ik zou het daar geen dag meer uithouden op die manier.


    16 - 09 - '17

    als die omstandigheden zich spelen op het werk, zou ik echt wel een bewijs van zwangerschap binnenleveren. Niet alleen ben je veilig als je dan ontslaan zou worden- ze kunnen waarschijnlijk meer begrip opbrengen voor een zieke dag.


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.

    Floresa schreef:
    (...)
    Inderdaad, dus langst de ene kant hoop ik wel dat ze op hun donder krijgen. Zo heb ik ook uit goede bronnen vernomen dat ze me niet kunnen aanzien, maar ze alleen maar vriendelijk doen en me er alleen maar houden omdat we nu al onderbemand zijn.

    Als jullie onderbemand zijn is dat juist een goed moment om de vlag te hijsen voor betere arbeidsomstandigheden. Kun je niet een paar andere werknemers inschakelen? 't Is echt schandalig dat je zo behandeld wordt. Mensen die zulke geintjes flikken mogen echt een flinke tik hebben als 't aan mij ligt.


    No growth of the heart is ever a waste

    Ik snap je onzekerheid, maar je hebt er goed aan gedaan. Het gaat echt niet op die manier, en misschien zijn een heleboel collega's harstikke blij dat jij de knoop doorgehakt hebt en die mail gestuurd hebt.


    Not all those who wander are lost.