• Het huis van de nacht is een boekenreeks over het leven van de jonge halfwas Zoey Redbird. De boeken zijn geschreven door P.C Cast en haar dochter Kirsten. Het maakt niet uit als je de boeken niet kent of nooit gelezen hebt, je kan gewoon meedoen met de RPG. Al waarderen we het enorm als je eens een kijkje neemt op de hon site




    Elke halfwas of vampier begint als een mens. Soms, op een bepaalde leeftijd, worden sommige jonge tieners gemerkt met een blauwe, on ingekleurde, maansikkel op hun voorhoofd en komen ze er achter dat ze naar een merkwaardige school moeten die "Het huis van de nacht" heet om daar vier jaar te verblijven. In het huis van de nacht leren de pas gemerkte tieners(ook wel halfwassen genoemd) alles over het vampier zijn en het beheersen van hun affiniteiten en krachten. Wanneer een halfwas pas gemerkt is begint deze in zijn of haar derde jaar(eerste jaar) tot en met, zijn of haar zesde jaar(vierde jaar). In het laatste jaar moet de halfwas de verandering doorstaan hebben en is de halfwas officieel een volwassen vampier geworden en wordt de blauwe maansikkel ingekleurd. Wanneer het lichaam de verandering afstoot, sterft de halfwas. De heilige godin van elke halfwas en vampier is Nux. Sommige halfwassen of vampiers worden door zijn of haar godin begiftigt met een zeldzame kracht of affiniteit. Echter heeft niet elke vampier een affiniteit of kracht, vooral bij halfwassen is dit heel zeldzaam. In het huis van de nacht is dag, nacht en is nacht, dag. Halfwassen en vampiers kunnen zich prima in daglicht begeven, maar vinden dat echter niet zo fijn. Hun voorkeur gaat immers naar nacht.


    e House Rules f

    House Rule #1:
    If you’ve been Marked by a Tracker, night has chosen thee. You will go through the Change and turn into a vampyre. However, if your body rejects the Change, you die.

    House Rule #2:
    If you are Marked, you must leave your home and move into the House of Night school, where you will take your place as a fledgling and live for four years.

    House Rule #3:
    At the House of Night School, classes begin at 8pm and end at 3am. The gym is open until dawn.

    House Rule #4:
    You can never be far from an adult Vampire for long. And it’s not like you’ll turn into a pumpkin. It’s a much bigger deal than that.

    House Rule #5:
    Formal rituals are held at Nux’s Temple twice a week. At the ceremony’s commencement, turn to the east, south, west and north to summon (in order) air, fire, water and earth.

    House Rule #6:
    If one of the cats at the school chooses you, you will belong to him or her. Not the other way around.

    House Rule #7:
    Every High Priestess and some vampires is given an affinity, or special powers, by the Goddess.

    House Rule #8:
    If you ever leave school grounds, you cannot wear any part of your uniform (which is primarily basic black) and must conceal all tattoo markings.

    House Rule #9:
    Here at the House of Night school, there are no lockers. You will have cabinets in your homeroom. If someone steals something, the vamps will know it. As will Nux

    e Rollen f

    Priesteres
    Melantha Philomena || MissSwan


    Jongens
    - Thomas Gabriël Mc.Down || CopyCat || Raccoon
    -Noah Valentino Isaac Candres || Raccoon
    -Matthew Tyler Jones || Vuur || LoveHemmings -Standby
    -Jaylion Yoran Dion Nazang || Thaluke
    -Aiden Ryland Brown || Gwyn
    -Dean Singer || Deamon



    Meisjes
    -Arlynn Moree Odair || Water || MissSwan
    -Demetris Adele Destiny Algaia|| Vuur || Thaluke
    -Aylin Moore || Geest || Gwyn
    -Avery Victoria Edrice Vanity Harper || Onzichtbaarheid || Briar
    -Dana Marie Hamby || Communiceren met Katten || Banshees

    -Evernette Daria Cartner || Mashtonx
    - Desiré Saphire Moon || Roww


    Leraren

    -Heather Griffin || Lerares Boogschieten & Dichtkunst|| Zieneres || Gwyn
    -Blake Owen Daughetry || Leraar Drama & Geschiedenis || Raccoon


    e Regels f



    #Er geldt een minimum van 200 woorden
    #Mary Sue’s/Gary Stu’s zijn ten strengste verboden
    #Naamveranderingen doorgeven
    #Houd het realistisch
    #Het is verboden personages van anderen te besturen
    #Je mag nooit iemand zonder toestemming vermoorden
    #Gebruik ABN
    #Vermeld boven je post altijd minimaal de naam van je personage
    #Je reservering vervallen na 48 uur
    #Probeer minimaal 1 keer in de week te reageren
    #16+ is toegestaan, maar houd het netjes
    #Alleen MissSwan en Raccoon maken nieuwe topics aan
    #OOC tussen haakjes () {} []
    #Geen OOC ruzies, IC mag wel, dus vat dat niet persoonlijk op
    #Laat je zonder reden twee weken of langer niks van jezelf horen, dan zal je personage de verandering afstoten.


    Verplichte vakken:
    - Vampier sociologie
    - Geschiedenis
    - Spaans
    - Dichtkunst
    - Economie
    - Kunst & Cultuur


    Keuze vakken:
    - Boogschieten
    - Schermen/zwaardvechten
    - Paardrijden
    - Tae Kwan Do/Judo
    - Drama
    - Muziek


    °Praattopic
    ° Rollentopic
    ° Rollenstory


    Deze rpg is oorspronkelijk van Silvanaa


    Kamerindeling

    Jongens
    Dean Singer & Matthew Tyler Jones & Noah Valentino Isaac Candres K316
    Aiden Josh McCloud & Aiden Ryland Brown K303
    Jaylion Yoran Dion Nazang & Thomas Gabriël Mc.Down K324

    Meisjes
    Aylin Moore & Dana Marie Hamby K289
    Arlynn Moree Odair & Evernette Daria Cartner K300
    Desiré Saphire Moon & Demetris Adele Destiny Algaia K299
    Avery Victoria Edrice Vanity Harper & Rosabella Evans K284


    Begin
    Het is een gewone 'dag' in het Hon. Het is 18:00 en dus tijd om op te staan en te ontbijten.
    Let op: de lessen beginnen om 20:00. Zorg ervoor dat je op tijd bij je lessen bent en je rooster in de gaten houdt. De nieuwe leerlingen komen ook toe en worden verzocht om ook te gaan ontbijten, koffers en andere persoonlijke bezittingen worden al gereed gemaakt in hun kamers.

    Lessen Roosters:






    [ bericht aangepast op 25 sep 2014 - 18:19 ]


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    [Topic á la moi!]


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    (Mijn topics

    Zouden Silvanaa en Briar nog even willen reageren op mijn opmerkingen op pagina 6 van het rollentopic, of gewoon hun rol ernaar aan willen passen voor jullie posten? Alvast bedankt! )


    Happy Birthday my Potter!

    Mt- ik post morgen als ik op de pc zit

    [Mon Topieks]


    "I'm fine with internet communication, it's just the real life I have problems with!" ~ Dan Howell

    [MT]


    ''Cause I've got a jet black heart and there's a hurricane underneath it.''




    Dana Marie Hamby || Communiceren met Katten
    Een scherp geluid haalde me uit mijn slaap terwijl ik net in een leuke droom zat. Ik voelde met mijn hand naar de wekker en drukte hem uit om me daarna om te draaien en verder te gaan slapen. Mijn bed was nog zo lekker warm, en om er nu uit te gaan. Tja daar had ik niet zo heel veel zin in. Net het moment dat ik weer in slaap viel voelde ik een gewicht op me springen. Meteen wist ik dat dit Nyx was, De maine coon kat die me uit had gekozen. We hadden niet bepaald een zeer goede band, in elk geval van mij kant uit. Zuchtend opende ik mijn ogen en keek naar de grote grijze kat die het lichaampje tegen me aan drukte. "Ja, ja ik kom er al uit." Klonk mij stem toch wat geïrriteerd. Terwijl ik haar toch achter haar oortje krapte. Een kleine glimlach verscheen rond mijn lippen toen ik haar gedachten hoorde. "Ow dus je maakt me alleen maar wakker zodat je me de muis kunt zien die je gevangen hebt?" Mijn blik gleed snel over mijn bed heen, kort bang dat ze de dooie muis hier naar binnen had gebracht, maar die was niet te zien. Ik was Nux dankbaar voor de kracht die ze me gegeven had. Het was bijzonder om de gedachten van katten te kunnen horen en met ze te kunnen communiceren. Daarom bedankte ik Nux elke dag weer voor het leven dat ze me gegeven had. Kort keek ik Nyx aan en tilde haar vervolgens van het bed af om op te kunnen staan. Zonder ook maar echt op mijn kamer genootje te letten pakte ik mijn schoolkleding en wat andere spullen zodat ik me kon opfrissen om daarna te gaan ontbijten. Eenmaal mijn haren te hebben gekamd en mijn make-up op liep ik naar de ruimte waar gegeten werd en zag dat ik als eerste was. Ik pakte snel wat te eten en ging aan de vaste tafel zitten waar ik altijd aan zat. Zoals gewoonlijk, heeft Nyx me de hele weg gevolgd en lag ze nu voor me op de grond te slapen.

    [ bericht aangepast op 8 sep 2014 - 15:14 ]


    Happiness can be found, even in the darkest of time. if one only remembers to turn on the light

    Mt


    Vampire + Servant = Servamp


    Desiré Saphire Moon

    Een diepe zucht rolt over mijn lippen als ik de wekker hoor. Ik lig al een half uur wakker maar ik had geen zin om er zo vroeg uit te gaan. Ayla, de siamese kat die mij gekozen heeft, ligt al die tijd al als een bolletje tegen mijn buik aan op de dekens te slapen. Ik maak haar wakker waarop ze me chagrijnig aan kijk.
    "Ach joh, jij hebt die wekker ook gehoord" zeg ik dan lachend. Ze springt van het bed en met een tevreden gezicht sla ik de dekens van me af en stap ik uit het bed om vervolgens mijn uniform aan te doen. Dan zet ik mijn haren goed in model zonder een borstel -om pluizigheid te voorkomen- en doe ik nog wat mascara op. Als ik alles klaar heb en me verzorgd heb loop ik richting de eetzaal met Ayla achter me aan huppelend. Ik pak een dienblad en leg er eten op waarna ik aan een tafel ga zitten en ongeïnteresseerd voor me uit staar, wachtend op de jongens -die waarschijnlijk nog een kwartier in bed blijven liggen vanwege hun luiheid-
    Ondertussen neem ik een hap van het broodje dat voor me op het dienblad ligt.

    [ bericht aangepast op 8 sep 2014 - 17:20 ]


    Little do you know

    Asmodom schreef:
    (Mijn topics

    Zouden Silvanaa en Briar nog even willen reageren op mijn opmerkingen op pagina 6 van het rollentopic, of gewoon hun rol ernaar aan willen passen voor jullie posten? Alvast bedankt! )


    Ik heb het veranderd. :P


    "Satan's friendship reaches to the prison door."



    Avery Victoria Edrice Vanity Harper



    Ik werd uit mijn slaap getrokken door een vervelend geluid. Mijn hoofd kwam vanonder de dekens vandaan en ik drukte de wekker uit. Ik had de pest aan dat ding. Ik voel iets op mijn deken springen. Amarello. Mijn hand gaf hem een korte aai. Hij sprong tevreden van het bed af. Ik keek even door de kamer heen naar Rosabella, mijn kamergenoot. Ze leek nog te slapen, dus ik kwam zo zacht mogelijk het bed uit.
    Ik liep naar de kast en pakte mijn uniform eruit. Ik wurmde me snel uit mijn slaapshirt en trok snel het uniform aan. Ik liep naar de grote spiegel, die naast mijn bed stond. Ik trok met mijn eyeliner een lijntje boven mijn zwarte wimpers en haalde snel een borstel door mijn haren. Ik keek even naar mijn bed, die er echt als een puinhoop uit zag. Ik pleurde mijn shirt onder mijn kussen, trok de deken recht. Ik pakte de wollen deken van de leuning van het bed en trok hem snel erover. Het zag er nog best goed uit.
    Ik pakte van mijn nachtkastje een boek dat ik aan het lezen was en liep zachtjes de kamer uit. Ik liep de grote trappen af, naar de eetzaal. Ik zag al een paar zitten. Ik pakte een dienblad en pakte er wat eten op, ongeïnteresseerd wat erop kwam. Ik liep naar een lege tafel en ging in het hoekje zitten. Ik nam een hap van een groene appel, die op mijn dienblad lag en opende mijn boek. Ik sloeg het dikke boek op bladzijde 547 open en begon te lezen. Ik keek nog even op, naar de nog niet volle eetzaal. Ik ging nog verder het hoekje in en keek weer naar het boek. Ik was algauw erin verdiept en kreeg niet meer echt mee wie er binnenkwam of ging.


    "Satan's friendship reaches to the prison door."


    Aylin Moore || geest

    Een schril geluid wekt me uit mijn diepe slaap. Met een gekwelde kreun draai ik me op mijn zij en trek het deken over mijn hoofd. Nee, ik wil mijn warme lieve bed nog niet verlaten! Langzaam open ik mijn ogen, zodat ik niet weer in slaap val en me overslaap, want dat is niet bepaald geweldig om je dag mee te starten. Een zacht gemompel dringt door het deken door mijn oren binnen. Ik heb al geleerd om er niet veel op te letten dat mijn kamergenootje met haar kat loopt te praten, aangezien het ook haar geschonken affiniteit is. Ook ik kan mezelf gelukkig prijzen met de gift van een affiniteit, namelijk geest.
    Plots valt me iets te binnen. Als Dana net tegen haar kat liep te praten, waar is Khaleesi dan, de kat die mij had uitgekozen? De vraag antwoord zichzelf, want vlak na ik de deur hoor sluiten, voel ik kleine pootjes over me heen lopen en plots een gewicht op mijn hoofd. Het was natuurlijk typisch voor haar om net die plaats te kiezen om te liggen. Met een beetje moeite werk ik mijn arm vanonder de dekens om haar zachtjes van mijn hoofd af te duwen. Zodra ik mijn hoofd heb bevrijd en om me heen kan kijken, zie ik hoe ze kwaad de badkamer in loopt. Eventjes moet ik een beetje lachen om haar gedoe en meteen is mijn dag helemaal goed. Vrolijk spring ik overeind en kleed me als de bliksem aan om dan bijna huppelend naar de keuken. Zodra ik de deur door liep, struikelde ik even. Gelukkig kon ik mezelf opvangen, maar het maakte alsnog redelijk wat lawaai wat me meteen een rode kop opleverd. Voorzichtig en met mijn hoofd wat op de grond gericht neem ik snel wat cornflakes en ga dan bij Dana aan tafel zitten.
    "Goedemorgen." zeg ik, met nog een beetje een verlegen ondertoon.


    “To live will be an awfully big adventure.”


    Aiden Ryland Brown

    Ik voel hoe een gewicht zich plots op mijn buik nestelt en als lichte slaper is dat genoeg voor mij om wakker te worden. Slaperig open ik mijn ogen, om te zien hoe mijn schattige Duitse herder pup, Simba, me met al even slaperige ogen aankijkt. Waarschijnlijk was hij net wakker geworden en even lekkerder gaan liggen, om daarna meteen in slaap te vallen. Mijn ogen gaan even naar de wekker naast mijn bed en ik zie meteen dat het toch al bijna tijd is. Voor hij kan af gaan, zet ik mijn wekker uit. Simba is ondertussen al wat wakkerder geworden en ik zie aan zijn toenemende enthousiasme dat hij wil gaan blaffen. Meteen toon ik hem het handgebaar dat ik hem geleerd had als hij stil moest zijn. Gelukkig kent hij het ondertussen wel al en houdt hij zich in, zodat mijn kamergenoot niet meteen ook wakker is. Het grappige aan mijn kamergenootje is dat hij dezelfde naam heeft als mij. Al vanaf het begin heb ik het vermoeden dat ze dat heus niet per ongeluk hebben gedaan, ons op een kamer leggen, maar ah ik kan natuurlijk niets bewijzen. Snel sta ik op en doe gewoon wat simpele kleren aan. Ik haal mijn hand door mijn haar en klaar! Of tenminste: bijna! Eerst moet ik nog goede sneakers kiezen. Ik open snel mijn kast, waar bijna alleen sneakers in te vinden zijn, en kies een leuk paar uit. Zo vrolijk als een kind met kerstmis, loop ik naar beneden om in de keuken van het jongensgebouw wat ontbijt bij elkaar te scharrelen. Natuurlijk loopt Simba de hele tijd vrolijk achter me aan. Zodra ik aan een lege tafel heb plaats genomen, geef ik hem teken dat hij helemaal los kan gaan en meteen rent hij door het kattenluikje -waar hij voorlopig gelukkig nog door kan- naar buiten. Waarschijnlijk was het dringend dus.


    “To live will be an awfully big adventure.”


    Heather Griffin || Leerkracht || Dichteres/ziener

    Vanuit het raam van mijn kamer in het lerarengebouw kijk ik toe hoe er steeds meer bedrijvigheid in de campus komt. Als ochtendmens, was ik natuurlijk al een tijdje wakker. Of moet ik zeggen avondmens? Aangezien hier het dagritme is omgedraaid. Maar als ik zo precies wil zijn, dan kan ik mezelf beter een avondvampier noemen. Natuurlijk klinkt dat belachelijk, aangezien vampiers in de nacht leven en het dus logisch is dat ze leven wanneer het donker is. Ah, laat ik het maar bij ochtendmens houden. Tevreden met het label dat ik op mezelf kan plakken knik ik naar de horizon, waar de zon nu al helemaal achter verdwenen is. Genietend neem ik een slok uit de kop die ik ondertussen al een tijdje vast heb. De koffie is al wat afgekoeld, dus drink ik die maar snel verder uit, voor hij koud kan worden. Zodra ik gedaan heb, zet ik mijn kop aan de kant en loop richting de deur om mijn kamer te verlaten. Even ga ik in gedachten na of ik niets vergeten ben. Aangekleed, check. Make-up is in orde,... Sleutels mee, ja. Oh, schoenen! Even blijf ik twijfelend staan, met de deurklink al in mijn hand, maar uiteindelijk doe ik de deur maar gewoon open en loop verder naar buiten. Het zou niet de eerste keer zijn dat ik zonder schoenen verscheen, tenminste als ik geen dichtkunst gaf aan de leerlingen, want dan sta ik er altijd op om net gekleed te zijn. Maar nu was ik van plan om even ontspannend te boogschieten en dus is het geen probleem als ik op blote voeten rondloop.
    Ik verlaat het gebouw en steek het grasveld over, richting de plaats waar het boogschieten wordt geleerd en beoefend. Het gras kriebelt lekker koud aan mijn voetzolen en om eerlijk te zijn geniet ik er toch enorm van. Het is zo'n vrijheid om op blote voeten door de natuur te kunnen lopen, dan voel ik me er heel wat meer mee verbonden!
    Ik vis de sleutel uit mijn broekzak en open een klein schuurtje dat in de buurt van het schietterrein staat. Daar liggen alle bogen en pijlen. In nog een apart kastje, dat ik ook met een sleutel open, ligt mijn boog. Die is steviger en moeilijker aan te spannen dan de anderen en bovendien heel wat duurder. Dat weet ik omdat ik hem zelf gekocht heb. Daarom vind ik het maar al te logisch dat ik hem veiliger bewaar dan de rest. Ik neem een koker vol pijlen en sluit de deur van het schuurtje, waarna ik op een degelijke afstand van de doelen af ga staan. Voor ik begin, laat ik even de rust in mezelf weerkeren. Ik sluit mijn ogen en verbind mezelf met de natuur. Ik voel de adem van de wind en de hartslag van de aarde onder me. Met een sierlijke en langzame beweging span in de boog, terwijl ik hem ophef, zodat de punt in de richting van de doelen wijst. Zodra ik zeker ben van mijn schot laat ik los en geniet met volle teugen van het moment.

    [ bericht aangepast op 8 sep 2014 - 21:23 ]


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Dean Singer ~ Halfwas



    Dean Singer staat genietend onder de douche en zucht ontspannend door de warme stralen. Hij denkt rustig na over de droom die hij had gehad. Als hij iets wist van dromen te hebben dan was het dan ze een kern van waarheid bevatte. Hij had gedroom over een meisje met lange haren en felle ogen. Zijn droom was meer een tinten van grijs geweest en hij had dus niet de kleuren kunnen uitmaken van het meisje. Dean zuchtte en stapte uit de douche en sloeg zijn handdoek over zijn lichaam en begon zich af te drogen. Nog minder dan een jaar en dan zou hij of dood gaan, of een echte vampier worden, en zo ook bloed moeten drinken. Heel soms deed hij dit nu al. Niet bij mensen omdat dit te gevaarlijk was, maar omdat hij een zesde jaar was, was het normaal dat de bloeddorst zich manifesteerde. Van de docenten moesten we het van elkaar proberen of we kregen soms eens een zak bloed van de docenten hun collectie. Hij koos altijd het tweede omdat hij het nog steeds raar vond. Hij kleedde zich snel aan en liep de trappen af en liep naar de keuken van de jongens en pakte Count Chocolate en een blikje cola. Het perfecte begin van de ochtend. Net toen hij klaar was met eten en zijn spullen wou nemen ,sprong er een bol zwarte vacht op de tafel. “Hey Melinda”, fluisterde Dean en hij aaide zijn kat. Hij had Melinda nu bijna 4 jaar en hij hield van haar. Ze deed wat ze wou en dat was nu net wat hij geweldig vond aan haar. Hij pakte haar op en ze begon direct te spinnen en Dean besloot om nog een kleine omweg te maken en nog even aan de boom aan het oosten van het gebouw te gaan zitten voor dat de lessen begonnen.


    Desiré Saphire Moon

    Ik kijk naar de siamese kat die voor me op de kantine tafel gaat liggen en ik lag zachtjes om haar. Ze lijkt soms zo op mij. Ze vind het vaak leuk om op plekken te liggen of zitten die daar niet voor bedoelt zijn. Ze is gewoon zo heerlijk eigenwijs en asociaal op sommige momenten. Zoals nu.
    Als er een geluid vanuit de deur opening komt draai ik me ernaar om - om te kijken wie het is. Aylin, natuurlijk. Het onhandige meisje van de school.
    Ik grinnik zacht om haar stuntelige actie waarna ik me hoofdschuddend weer om draai en een slok neem van mijn drinken.
    Als mijn ontbijt dan op is sta ik op van de tafel en zet ik mijn dienblad terug waar die hoort en loop de kantine uit. Het is tijd dat ik mijn vrienden eens ga opzoeken. Op een rustig tempo loop ik door de gangen, naar de jongens kantine.
    Ik hoor bekend getrippel achter me aan komen wat me verteld dat Ayla, zoals gewoonlijk, ook mee is gekomen. Na een tijdje lopen kom ik aan in de kantine en zie ik dat Aiden er zit.
    "Hé Aiden!" roep ik vrolijk en ik loop er naar toe. en ga tegenover hem zitten waarna Ayla naast me op een stoel gaat zitten "Lekker geslapen?" vraag ik hem dan met een grinnik.


    Little do you know