Overkill schreef:
(...)
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet weet hoe de normale gang van zaken is bij dierenproeven. Een onderzoek als dit vind ik extreem, hond of muis. Ik ben er dus hoe dan ook tegen. Maar misschien is dit nog wel een mild onderzoek vergeleken met andere gruwelijke testen die ze doen, ik weet het niet. Daarnaast weet ik ook niet hoe noodzakelijk dit onderzoek is, of er een alternatieve manier is om de pacemakers te testen.
Desalniettemin kan ik me niet voorstellen dat een normaal mens in staat is om zulk soort testen te doen. Mensen die geen moeite hebben met dieren pijnigen, kampen niet voor niets vaak met psychische afwijkingen.
Maar het is niet enkel dieren pijnigen, het is ook enorm als je daardoor mensen kan helpen, dus het is helemaal niet zwart-wit. Het doel heiligt de middelen zoals ze dan zeggen. Je doet iets slechter, maar het kan zijn dat er positieve dingen uit doorstromen.
Ik denk niet dat je zomaar mag zeggen dat veel mensen die met dierenproeven werken met psychische problemen zitten, lijkt me nogal cru en kort dor de bocht....
Over de noodzakelijkheid: als er een andere manier is, dan wordt het niet toegelaten om dieren te gebruiken normaal, dus er is geen andere manier. Dierenproeven worden streng gecontroleerd en moeten door een procedure om ook maar uitgevoerd te mogen worden.
If you had never come out of the blue, I would've stay