Overkill schreef:
(...)
Niet alle dieren zijn hetzelfde. Honden hebben een heel ander bewustzijn dan een knaagdier als een muis of rat. Ze zijn depressie gevoeliger, wat het pijnlijke proces nog minder dragelijk maakt. Daarnaast mag je je afvragen of je moreel gezien twee soorten dieren per se gelijk moet behandelen. Een hond staat dichter bij ons, het is alleen maar menselijk om hier van slag van te raken.
Baanbrekend onderzoek mag wachten. Een leven blijft voor mij een intrinsieke waarde, of het nou die van een mens of een dier is. Ik ben niet per definitie tegen dierenproeven, omdat ik snap dat het in veel gevallen gewoon niet anders kan. Maar laten we het humaan houden.
Niet alle dieren zijn hetzelfde inderdaad. Maar op sommige vlakken staan honden dichter bij ons dan muizen en zal de voorkeur gaan naar honden voor wetenschappelijk onderzoek.
Ik ben blij dat ze wetenschappelijk onderzoek doen, ook al is het op dieren. Dit helpt ons zoveel vooruit qua medicijnen en dergelijke.. Er zijn zoveel regels voor, het gebeurt niet zomaar. Als het geen waarde, of echt maar van klein belang was, dan zouden ze zo'n proef niet hebben toegelaten.
Maar ik begrijp jou niet goed eerlijk gezegd. Kan je het verduidelijken? Dus je bent niet tegen dierenproeven maar ook wel? Waar leg jij dan ergens de grens? Als ze dit experiment uit zouden voeren op muizen of andere knaagdieren, zou het dan volgens jou wel gemogen hebben of ook niet?
If you had never come out of the blue, I would've stay