Ik ben het eens met de stelling. Het zou mooi zijn als er ook vrouwelijke leiders in de kerken komen katholiek alswel christelijk, maar dat zal voor iedereen wel een totale ommekeer van het geloof zijn. Dus of dat wat wordt?
Daarnaast las ik in verschillende reacties dat je het eens bent omdat de kerken teveel achterblijven of zelfs leegraken.. Maar dat zie ik niet zo. Er is veel mis op alle gebied, maar wat ik zie is dat je in kerken die 'meegaan met de tijd' er uiteindelijk leegstand ziet terwijl er in de kerken die als 'orthodox' beschouwd worden en streng of zwaar gelovig, die blijven volstromen. Ik weet dus uberhaupt niet of het goed is om veel veranderingen door te voeren. De stap naar de ' wereld' wordt dan verkleint en dan gaan mensen sneller afhaken van hun geloof.
Trouwens dat een vrouw geschapen is uit een rib is alleen maar bijzonder en mooi hoor. Ik heb eens gelezen dat het zo wordt uitgelegd:
"Adam valt in een diepe slaap en God formeert, uit de rib van de man, een vrouw. Een rib, niet uit het hoofd om hem te overtreffen. Niet uit zijn voeten om door hem vertreden te worden. Nee, een rib uit zijn zijde. Vlakbij zijn arm om door hem beschermd te worden en vlakbij zijn hart om door hem bemind te worden."
Als dat geen mooie omschrijving is van een goede relatie tussen man en vrouw... Dan weet ik het niet.
"Je weet pas hoe sterk je bent, als sterk zijn de enige keuze is die je hebt"