Ik vind persoonlijk ook dat het zou moeten kunnen dat vrouwen priester worden, maar ik vrees dat de kerk er nog jaren en jaren over zal doen om die verandering door te maken. Laat ze eerst het celibaat maar eens afschaffen zodat priesters ook mogen trouwen (want het huwelijk is tenslotte ook heilig) en daarna over vrouwelijke priesters beginnen. Niet dat ik zelf vindt dat dat echt moet wachten, maar ik denk gewoon dat het nu nog niet mogelijk is om het in te voeren. Ik ben al lang blij dat de huidige paus getrouwde mannen priester wil laten worden, dat is al een hele stap vooruit (en van daaruit nog maar een kleine stap naar afschaffing van het celibaat).
In ieder geval, ik ben zelf Christelijk/Katholiek gelovig, zo ben ik ook opgevoed, maar ik ben eigenlijk niet echt een voorstander van het instituut 'kerk' en die hele organisatie. Niet dat er helemaal geen organisatie moet zijn, maar er is al te veel fout gegaan met de kerk zoals ze nu is. Al moet ik wel zeggen dat ik veel respect heb voor onze huidige paus (in tegenstelling tot de vorige).
Niemand is dom, mensen zijn gewoon goed in andere dingen