• Het regelment
    Wat zoek ik?
    Ik zoek 10 leden die actief zullen meestrijden in deze wedstrijd. Denk goed na voor je je inschrijft, want ik zoek enkel mensen die zich voor de volle 100% willen inzetten. Indien er meer interesse blijk te zijn, dan kan dit aantal variëren.

    Hoe aanmelden?
    Je meldt je aan met een (schuil)naam zodat ik steeds weet welke inzending bij wie hoort (usernameverandering alsnog doorgeven!). Daarnaast vermeld je met welk programma je werkt (Photoshop, GIMP, etc.).

    Wat zijn de opdrachten en hoe gaan ze in zijn werk?
    Hoewel het thema voornamelijk rond het subject boeken draait, zijn de opdrachten behoorlijk variërend. Er zullen 5-6 rondes zijn, deze elk in een ander jasje (kennismakingsopdracht, alternatieve boekcover, crossover tussen verschillende werelden, ...)
    Elke ronde zal 10 dagen duren. Daarnaast werk ik met 3 vaste dagen uitstel. Dit dient minimum 1 dag voor de gewone deadline aangevraagd te worden. Indien je geen uitstel aanvraagt, verlies je 1 punt per dag dit tot met de dag van uitstel (zie puntenverdeling). Extra uitstel is mogelijk met een geldige reden.
    Ik verwittig 5 dagen - 1 dag voor de deadline (indien geen uitstel) en ik tel af in het topic.

    Hoe gaat het quoteren in zijn werk?
    Belangrijk om te weten is dat ik met gemiddeldes werk in plaats van met een afvalsysteem. Het gemiddelde wordt bepaald zonder de uitschieters, zodat een slippertje niet meteen je doodsvonnis tekent. Daarnaast kan je ook een joker aanvragen indien een opdracht je niet ligt. Elke deelnemer beschikt over 1 joker. Jokers hebben geen invloed op de bepaling van het gemiddelde!
    Puntenverdeling:
    Opdracht: /5
    Originaliteit: /5
    Tekst: /5
    Bewerking: /6
    Totale uitzicht: /5
    Kwaliteit: /5
    Tijd: /4 (-1 indien uitstel, -1 per dag zonder uitstel)
    Totaal: /10


    Per opdracht worden de punten herleid naar 10. Per opdracht kan er ook een bonuspunt verdiend worden (originaliteit, meeste vooruitgang, moeilijkste blend, ...)

    Wat valt er te winnen?
    Eerste plaats: creatie naar keuze in de spot of 6 credits
    Tweede plaats: 3 credits
    Derde plaats: 1 credit
    Meeste vooruitgang: 1 credit

    HIERNAAST ZIJN ALLE HUISREGELS VAN QUIZLET VAN TOEPASSING!

    Hoe indienen? (BELANGRIJK!)
    Je dient in via PB naar mij (Freljords). De inzendingen worden pas online gezet als de deadline verstreken is zodat er geen sprake kan zijn van plagiaat. DIEN DUS NIET IN VIA HET TOPIC! Je dient in met de titel Opdracht x - Naam.
    Wat dien je allemaal in:
    - Blendwerk met titel
    - Blendwerk zonder titel
    - Gebruikte foto's
    - Optioneel: PSD file indien met photoshop gewerkt wordt (zo kan ik de layers zien en je blendwerk beter quoteren)

    Deelnemers:
    1. Ari
    Opdracht 1: 8.7
    Opdracht 2: 10 + bonuspunt
    Opdracht 3: 9.7
    Gemiddeld: 29.4/30 > 9.8/10
    2. Kimberly
    Opdracht 1: 8.4
    Opdracht 2: 8.0
    Opdracht 3: 9.7 + bonuspunt
    Gemiddeld: 27.1/30 > 9.0/10
    3. Rosa
    Opdracht 1: Joker
    Opdracht 2: 8.9
    Opdracht 3: 8.6
    Gemiddeld: 17.5/20 > 8.8/10


    Afvallers:
    Lisanne
    Opdracht 1: Joker
    Arne
    Opdracht 1: Joker
    Maxine
    Opdracht 1: 7.0
    Opdracht 2: Joker
    Leonie
    Opdracht 1: 8.4
    Opdracht 2: Joker
    Laura
    Opdracht 1: 8.6
    Opdracht 2: Joker
    Michelle
    Opdracht 1: 8.6 + bonuspunt
    Opdracht 2: 8.7




    Opdracht 1:
    De eerste opdracht is een kennismakingsopdracht. Voor deze opdracht maak je iets die centraal staat rond je lievelingsboek(en) en de eventuele emoties die ze bij jou te weeg brengen. Je mag zelf kiezen hoe je dit aanpakt (zelfgemaakte foto’s, fanart, collage, een boekcover, …). Wees creatief en origineel. Daarnaast vraag ik ook om een klein stukje tekst te typen bij je inzending. Dit mag onder de vorm van een column zijn, een verhaal, etc. (hier staat geen lengte op en je wordt ook niet op de spelling gequoteerd).
    Ik vraag dit zodat ik weet in welke soort boeken je geïnteresseerd bent en wat deze voor jouw betekenen, zodat ik daar rekening mee kan houden in mijn volgende opdrachten.

    Een voorbeeld van een stukje tekst:
    Natuur (filosofie): het wezen van een substantie, of het Zijn.
    Het Zijn is voor iedereen anders. Sommige zijn blij met het leven die ze leiden, andere willen net iets anders. Soms spendeer ik liever mijn tijd met mijn fictieve vrienden dan met mijn echte vrienden. Boeken zijn voor sommigen onder ons niet gewoon letters op papier, maar een momentopname uit het leven. Je weent namelijk mee met het verlies van je lievelingspersonage, je kan al snel eens blozen als je ship eindelijk elkaar weet te vinden en je slaat al snel je boek tegen je hoofd als je het niet eens bent met een keuze van de hoofdpersoon. Je leest niet enkel boeken, je leeft het. Het leven van een boek maakt deel uit van wie ik ben. Misschien ga ik vaak te veel op in de fictie er van, maar daar hou ik van, dat is wie ik ben.


    Voorbeelden van werkjes:





    Deadline: 7 september 2014
    Deadline aanvraag uitstel: 6 september 2014
    Deadline uitstel: 10 september 2014
    Uitstel: Rosa, Michelle


    Opdracht 2:
    Maak een alternatieve cover voor een boek naar keuze. Het is toegestaan om een filmeditie te maken. Hou rekening met de auteur en uitgever. Volledige omslag of enkel voorkant is vrij te kiezen. Gelieve op te geven welk boek je gebruikt. Elke titel mag maar één maal verwerkt worden! Gelieve ook niet dezelfde boekenreeks te kiezen. Dezelfde auteur is wel toegestaan.

    Deadline: 28 september 2014
    Deadline aanvraag uitstel: 27 september 2014
    Deadline uitstel: 1 oktober 2014
    Uitstel: Leonie, Laura


    Opdracht 3:
    Voor deze opdracht dien je een crossover te maken uit twee verschillende boekenreeksen. Je mag zelf kiezen of je voor een romance gaat,vriendschap, rivaliteit, etc. Je hoeft op voorhand niet op te geven welke personages je gebruikt. Met andere woorden, dezelfde boekenreeks of personage mag meerdere malen aan bod komen. Je mag ook zelf je faceclaim kiezen, maar zorg dat de personages wel voldoen aan de beschrijving uit de boeken. Bij het inleveren, leg je in enkele regels de relatie uit tussen je gekozen personages. Gelieve ook te vermelden welke personages je hebt gebruikt en uit welke boeken deze komen.
    Tijdens deze opdracht mag je zelf kiezen hoe je de bewerking aanpakt. Ga je voor een boekcover met een zelfgekozen titel alsof je een nieuw verhaal heb geschreven. Ga je voor een gewone bewerking met een quote. Gebruik je enkel een foto zonder tekst? Eender wat is toegestaan.

    Deadline: 18 oktober 2014
    Deadline aanvraag uitstel: 17 oktober 2014
    Deadline uitstel: 21 oktober 2014
    Uitstel: Leonie, Rosa, Michelle

    Veel succes en hopelijk heb je het naar je zin!

    [ bericht aangepast op 28 okt 2014 - 17:58 ]


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Hey. Doordat de laatste tijd mn laptop noet meewerkte kon ik toen niks maken en gister redde ik het niet ivm school. Zou ik een joker in mogen zetten?


    take me back to the basics and the simple life

    Natuurlijk


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Ik schroooook maar toen zag ik dat ik al had ingeleverd. Haha, slim.


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Gebeurt hier nog wat? :3


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Ja hoor, maar ik had dit weekend alles behalve tijd, want ik heb moeten werken. Ben welgeteld 1u online geweest de zondagavond en dat was het. Ik moet nu eerst enkele mails voor een stage typen en dan zal ik beginnen met quoteren. Mijn excuses voor het wachten alvast.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Is goed, no worries. Ik vroeg het me af aangezien het al een tijdje stil lag, haha.


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    De quotering staat online. De opdracht komt asap.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Ik zet straks de nieuwe opdracht online.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Yay


    take me back to the basics and the simple life

    Even een opmerking. Indien je naast de titel ook andere tekst verwerkt op je cover, dan dien je deze ook weg te doen bij het doorsturen van je blanco bewerking. Daarnaast wil ik hier niet enkel de achtergrond zien. Tijdens de vorige inzending had iemand namelijk enkele figuren weggelaten omdat deze naast de titel stonden. Indien hier niet aan voldaan wordt, zullen er punten afgetrokken worden onder het kopje 'opdracht'.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Nog 5 dagen!


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Zou ik uitstel mogen? Op het moment zit ik namelijk in Duitsland, zonder laptop.


    take me back to the basics and the simple life

    Sure


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Mag ik uitstel.
    Weet nog steeds niet welke boeken ^^


    ''Every child is an artist. The problem is how to remain an artist once we grow up.''

    Nog 3 dagen


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?