• Een tijdje probeer ik nu eigenlijk al echt te tekenen. Ik probeer nu dus Luke Hemmings te tekenen, maar ik weet totaal niet waar ik moet beginnen en veel vertrouwen heb ik er ook niet in dat het gaat lukken. ik heb echter ook veel moeilijkheden om gezichten te tekenen. Ik kan alleen de vorm van het gezicht tekenen and that's it. Als je me vraagt om een neus te tekenen krijg je waarschijnlijk een aardappel, de ogen lijken op bananen en de mond lijkt op een plank. Anyway, ik wil hem echt heel graag tekenen dus vroeg ik me af of jullie misschien tips hebben waar te beginnen en hoe je ogen n al die dingen tekent..


    Years of love have been forgot. In the hatred of a minute. - Edgar Allan Poe

    Ik weet niks van tekenen, maar wat ik wel weet: als je er niet in gelooft gaat het nooit lukken.
    Zoek op internet naar tutorials, koop goede spullen en bovendien, doe rustig aan en ga niet gelijk verwachten dat je in een keer een prachttekening hebt.


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    klinkt heeel stom misschien maar probeer een wat teken boekjes te kopen of gewoon via internet waar ze het stap voor stap uitleggen.
    zo leer je heel makkelijk de verhoudingen en waar alles ongeveer moet staan. het ziet er namelijk niet uit als het niet een beetje symmetrisch is.

    en heel veel natekenen werkt ook heeel goed ;)

    Sorry als je hier niet veel aan hebt


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Leef je uit. Begin met natekenen en schaf een kneedgum aan, die dingen zijn ge-wel-dig om mee te werken! En ik ben een paar dagen voor het eerst begonnen met iets realistisch natekenen en begon gewoon vaag met een vorm en heb zo alles gedaan en toen ben ik steeds gaan corrigeren. De mond iets hoger, de kaak iets schuiner e.d. (: Dat werkte wel goed. Met inkleuren ben ik toen maar gewoon bovenaan begonnen haha. Nouja, good luck!

    Oh en concentreer je op het verbeteren van één ding tegelijkertijd, dus niet direct een heel hoofd en perfect gezicht, maar eerst bijvoorbeeld alleen het hoofd en de plaatsen van de ogen, neus en mond en vervolgens ga je ogen oefenen in verschillende standen e.d. totdat je een gezicht kan (:

    [ bericht aangepast op 15 aug 2014 - 18:57 ]


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Klik
    Klik
    Misschien dat, dat je kan helpen?
    Er wordt ook laten zien hoe je andere lichaamsdelen kunt tekenen maar dat moet je dan ff zoeken ^^

    [ bericht aangepast op 15 aug 2014 - 19:08 ]


    'If you could see yourself from my perspective, you'll realize there is nothing you need to change about yourself'.

    Blijf trouwens veel oefenen, het menselijk lichaam is zo moeilijk dat zelfs dingen zoals borsten eigen tutorials hebben :')


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Tutorials. Done.


    I live for the applause, you will die for it.

    Misschien niet meteen iemand na willen tekenen.
    Menselijk anatomie/proporties besturen, menselijk anatomie/proporties tekenen en dat blijven oefenen.
    Je kan wel een foto natekenen maar als je de basis niet kent kan je misschien alleen maar natekenen, natekenen is niet slecht als je begint maar je moet ook gewoon proporties leren zodat je straks niet eindigt met een Luc nog wattes die op een schele zeekoe lijkt.


    ''Every child is an artist. The problem is how to remain an artist once we grow up.''

    Sketches schreef:
    Misschien niet meteen iemand na willen tekenen.
    Menselijk anatomie/proporties besturen, menselijk anatomie/proporties tekenen en dat blijven oefenen.
    Je kan wel een foto natekenen maar als je de basis niet kent kan je misschien alleen maar natekenen, natekenen is niet slecht als je begint maar je moet ook gewoon proporties leren zodat je straks niet eindigt met een Luc nog wattes die op een schele zeekoe lijkt.


    Schele zeekoe, LOL


    'If you could see yourself from my perspective, you'll realize there is nothing you need to change about yourself'.

    Asami schreef:
    Blijf trouwens veel oefenen, het menselijk lichaam is zo moeilijk dat zelfs dingen zoals borsten eigen tutorials hebben :')



    Serieus?


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    TheBadWolf schreef:
    (...)


    Serieus?
    Ofc...


    I live for the applause, you will die for it.

    Wat ik altijd doe is beginnen met basisvormen, voor alles. Ik doe nauwelijks iets zonder basisvormen. Dat zijn je handvaten om alles aan op te hangen. Dan kun je referenties gebruiken. Je kan ook andersom beginnen, iets willen natekenen en dit onderverdelen in basisvormen.
    Ik zou wel aanraden om mensen als referenties te gebruiken ipv comics/manga. Dat zijn stijlen ontstaan door spelingen met de realiteit. Hier kun je altijd nog op over gaan mocht je er de nood naar hebben :]. Good luck!


    No growth of the heart is ever a waste

    Tutorials kunnen heel handig zijn, maar het gewoon heel vaak opnieuw doen helpt ook. Klinkt misschien stom, maar ik heb een bepaalde foto 4 keer nagetekend, was er elke keer zo'n 2 dagen mee bezig en het verschil tussen de eerste en laatste versie is enorm.


    The universal language of art.

    Bedankt iedereen voor de tips (:


    Years of love have been forgot. In the hatred of a minute. - Edgar Allan Poe

    Ik heb niet zo'n populaire visie hierop vrees ik aangezien ik niet zoveel heb met tutorials.
    Maar goed, wat ik zal zeggen: probeer je perfectionisme los te laten. En teken vooral omdat je het wil en het leuk vindt, niet omdat je per se iets goeds moet maken of moet presteren. Door er echt een hobby van te maken ga je veel vaker tekenen en zul je merken dat je steeds beter wordt. Oefenen, oefenen, oefenen... Dat is eigenlijk het allerbelangrijkste. Zelf kan ik op zich wel redelijk tekenen, maar ik heb echt vrij weinig tutorials gebruikt. Als je echt nog niks van verhoudingen etc. weet is het misschien wel handig, maar uiteindelijk leer je dan gewoon een kunstje en komt het niet echt vanuit jezelf. Terwijl dat juist je tekening bijzonder kan maken. Dat er een stukje JIJ in zit. Mooi kunnen tekenen is echt niet alles. Ik heb een jaartje kunstacademie gedaan (basisopleiding) en serieus... Zo mooi kunnen die lui niet altijd tekenen hoor! Probeer er vooral veel lol aan te hebben, dat is denk ik het allerbelangrijkste. De rest komt vanzelf.


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Deze vakantie ben ik ook (her)begonnen met tekenen. Bij mij helpt het om eerst makkelijkere dingen na te tekenen (nog niet meteen mensen) en daarna pas iets moeilijker proberen. Mijn volgende tekening zal waarschijnlijk een bepaald lichaamsdeel zijn, nog niet gelijk een hoofd. Zoiets had ik bijvoorbeeld in gedachten voor mijn volgende tekening:



    Life has many different chapters, one bad chapter doesn't mean the end of the book.