• Ik vond dit eventjes heel leuk nieuws. :3


    Zeldzame pandadrieling geboren in China
    Reuzenpanda Ju Xiao is in China bevallen van een drieling. Dat is bijzonder, omdat panda's zich nauwelijks voortplanten.

    De kunstmatig verwekte drieling werd al op 29 juli geboren in een safaripark in de Zuid-Chinese stad Kanton (Guangzhou). De panda's hebben de gevaarlijkste periode na de geboorte overleefd.
    Dat meldt het Chinese onderzoekscentrum ter bescherming van de panda dinsdag.
    Het komt bijna nooit voor dat een panda bevalt van een drieling. De pasgeboren panda's zijn het resultaat van een speciaal fokprogramma met kunstmatige inseminatie.
    Moeder Ju Xiao, vrij vertaald Lach van de chrysant, was zo uitgeput door de geboorte dat ze niet voor de beertjes kon zorgen. De drieling werd daarop in een couveuse geplaatst. De babypanda's hebben nog geen naam.
    Panda's zijn een ernstig bedreigde diersoort. In het wild leven nog ongeveer 1.600 reuzenpanda's en in gevangenschap meer dan driehonderd.

    Edinburgh
    In de dierentuin van Edinburgh is een panda mogelijk zwanger. Dat meldt BBC. Ook deze panda is kunstmatig bevrucht. De dierentuin heeft al eerdere pogingen gedaan om het dier te bevruchten, maar tot op heden zonder succes.
    De 10-jaar oude panda Tian Tian kreeg vorig jaar nog een miskraam, een gevaar dat ditmaal ook bestaat, aldus een verzorger maandag.

    Bron. Hoewel er nog meer bronnen zijn, maar dit was de eerste dit opkwam. ^^


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Awh, wat leuk (:


    16 - 09 - '17

    Aaaaahw(; En die foto's bij die bron zijn zo cute(bloos)


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    JamesPotter schreef:
    Aaaaahw(; En die foto's bij die bron zijn zo cute(bloos)


    I'm a warrior, and you can never hurt me again.

    Geen... Foto... :C
    Lijkt me best kut overigens om onvrijwillig drie baby's uit te moeten poepen. Heel mooi en alles, dat ze de panda willen redden, maar wie bedacht er drie tegelijk te doen...


    i put the fun in funeral

    Ooh... ik heb de foto gevonden. Anticlimax.


    i put the fun in funeral

    JamesPotter schreef:
    Aaaaahw(; En die foto's bij die bron zijn zo cute(bloos)


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Overkill schreef:
    Geen... Foto... :C
    Lijkt me best kut overigens om onvrijwillig drie baby's uit te moeten poepen. Heel mooi en alles, dat ze de panda willen redden, maar wie bedacht er drie tegelijk te doen...


    Meestal planten ze meerdere bevruchte eicellen in zodat er een grotere kans is op slagen. Dat doen ze namelijk ook bij mensen en daardoor zijn er dus ook meer twee of meerlingen eigenlijk kunstmatig.


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Ik hoorde het op tv. Alleen ze vonden het leuk om de bevalling ook uit te zenden. *Kijk een panda. Plop, oh een baby panda.* Was niet heel smakelijk.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Please_Charon schreef:
    Ik hoorde het op tv. Alleen ze vonden het leuk om de bevalling ook uit te zenden. *Kijk een panda. Plop, oh een baby panda.* Was niet heel smakelijk.


    Hahahaha jaaa, dat heb ik ook gezien, en het filmpje staat bij de bron. :')


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Dat is echt leuk!


    Your make-up is terrible

    JamesPotter schreef:
    Aaaaahw (; En die foto's bij die bron zijn zo cute(bloos)


    26 - 02 - '16

    Jaa! Ik ben benieuwd hoe ze dat gaan doen though. Normaal wisselen ze de babypanda's om, omdat de moeder maar voor een tegenlijk zorgt, maar met drie krijgen ze wel erg weinig tijd bij de moeder.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Aww. ^^
    Die foto ook, haha. Net drie verzopen ratjes. Ze moeten nog behoorlijk groeien. (:


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ooooooh what a cuties!


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Dat filmpjeee, oohhh wat cute! <3


    made a list of my regrets and you were the first, love