• Hallo, ik weet niet of het topic goed staat maar ik wil even jullie horen.

    Gister stond mijn vader op met een ontzettend dik been en had hij al moeite met lopen, toen is hij helemaal onderuit gegaan tijdens het boodschappen doen en werd het lopen gewoon nog moeilijker. Zijn been is helemaal dik en opgezwollen, zijn aderen zijn dik en steken gewoon letterlijk uit. Alleen weet ik niet of het zijn voet of enkel is en of het gekneusd is. We zijn van plan om vandaag naar de dokter/ziekenhuis te gaan maar ik wil even weten of het wel handig is.
    Want mijn vader heeft nog nooit zijn enkel verzwikt dus hij weet ook niet hoe het voelt en er ook uit ziet. Mijn vader is 47 jaar en ik weet niet of een van jullie iets gebroken had of iets dergelijks. Dus ik vraag maar even hier wat voor we misschien naar het ziekenhuis gaan.







    Edit: Mijn moeder is thuis, ze vertrouwt het niet, en ze wil met hem naar het ziekenhuis, mijn vader kennende stelt het weer uit, mijn moeder WIL met hem naar het ziekenhuis, en nu gaan ze kijken of hij vandaag weggaat, Mijn moeder maakt nu een afspraak voor de huisarts morgen na mijn aandringen en bezorgdheid. Nu zeggen ze dat hij het al sinds Donderdag heeft (dus ik weet niet hoe en wat). Maar morgen gaan ze naar de dokter en als het niet gaat sleur ik hem mee naar de huisartsenpost.


    Edit 2: Vandaag zijn mijn ouders naar het ziekenhuis geweest en mijn vader zijn spierweefsel is gescheurd en die hebben een klap gekregen, en zijn voet is zwaar gekneusd waardoor er een donkere plek ontstond. Dus er is verder niks aan de hand hij heeft dus ook nog een ontsteking erbij in zijn voet.

    [ bericht aangepast op 11 aug 2014 - 13:02 ]

    Klinkt een beetje alsof hij teveel vocht vasthoudt. Misschien heeft hij diabetes?


    Your make-up is terrible

    Eerst naar de huisarts gaan. Sowieso moet je er niet mee blijven zitten als je niet weet wat het is, en dan altijd een (huis)arts raadplegen. Beterschap voor je vader!


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Ziekenhuis/huisarts klinkt als een goed idee. Je kunt er beter toch even een arts naar laten kijken. Better safe than sorry.

    [ bericht aangepast op 10 aug 2014 - 12:25 ]


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Handles schreef:
    Klinkt een beetje alsof hij teveel vocht vasthoudt. Misschien heeft hij diabetes?


    Mijn vader heeft geen diabetes nee, we hebben hem laatst er nog op getest zegmaar, hij is wel 10 jaar geleden door zn knie gegaan en toen moest hij van de dokter op krukken. Alleen zit het probleem hier echt in zijn voet of enkel.

    Ruskow schreef:
    Ziekenhuis/huisarts klinkt als een goed idee. Je kunt er beter toch even een arts naar laten kijken. Better safe than sorry.


    Ik heb hem er echt door moeten drammen hoor, mijn vader houd helemaal niet van dokters en stelt het zolang mogelijk uit. Hem kennende neemt ie er drukverband op. Maar als ik hem zie lopen kan die amper zijn slippers aandoen joh.

    Handles schreef:
    Klinkt een beetje alsof hij teveel vocht vasthoudt. Misschien heeft hij diabetes?


    Als hij teveel vocht vast houdt moet je zijn voet hoger leggen dan zijn heupen. Dus dat als hij ligt zijn been nog omhoog steekt – je kan zijn voet eventueel op een steuntje leggen. Het verzacht de pijn maar verder helpt het niet ofzo, dus ik zou in ieder geval wel naar de huisarts/ziekenhuis gaan.


    " icarus had loved the sun, and so daedalus lost his. "

    Kit schreef:
    (...)

    Als hij teveel vocht vast houdt moet je zijn voet hoger leggen dan zijn heupen. Dus dat als hij ligt zijn been nog omhoog steekt – je kan zijn voet eventueel op een steuntje leggen. Het verzacht de pijn maar verder helpt het niet ofzo, dus ik zou in ieder geval wel naar de huisarts/ziekenhuis gaan.
    Dit is gelijk het eerste wat we doen als hij last heeft met lopen of als zijn enkel of voet dikker wordt

    MrsSheen schreef:
    Hallo, ik weet niet of het topic goed staat maar ik wil even jullie horen.

    Gister stond mijn vader op met een ontzettend dik been en had hij al moeite met lopen, toen is hij helemaal onderuit gegaan tijdens het boodschappen doen en werd het lopen gewoon nog moeilijker. Zijn been is helemaal dik en opgezwollen, zijn aderen zijn dik en steken gewoon letterlijk uit. Alleen weet ik niet of het zijn voet of enkel is en of het gekneusd is. We zijn van plan om vandaag naar de dokter/ziekenhuis te gaan maar ik wil even weten of het wel handig is.
    Want mijn vader heeft nog nooit zijn enkel verzwikt dus hij weet ook niet hoe het voelt en er ook uit ziet. Mijn vader is 47 jaar en ik weet niet of een van jullie iets gebroken had of iets dergelijks. Dus ik vraag maar even hier wat voor we misschien naar het ziekenhuis gaan.


    Ik zou ZSM naar de huisarts gaan. Of is dat iets wat hij vaker heeft?

    [ bericht aangepast op 10 aug 2014 - 13:02 ]


    quidquid excusatio prandium pro

    Klinkt als trombose... snel naar de arts, als ik gelijk heb kan het link zijn.


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    SolidSnake schreef:
    (...)

    Ik zou ZSM naar de huisarts gaan. Of is dat iets wat hij vaker heeft?
    Nee, hij verstapt zich vaak alleen dan steken zijn aderen niet niet uit en kan die nog wel lopen. alleen mijn vader zegt ik ga wel maar nu ziet die er weer vanaf.

    MrsSheen schreef:
    (...) Nee, hij verstapt zich vaak alleen dan steken zijn aderen niet niet uit en kan die nog wel lopen. alleen mijn vader zegt ik ga wel maar nu ziet die er weer vanaf.


    Maak gewoon zelf dan een afspraak bij de huisarts oid, ipv dat hij het doen moet. Want zo te horen komt er niet van als je pa de afspraak maken moet.


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    DiNozzo schreef:
    (...)

    Maak gewoon zelf dan een afspraak bij de huisarts oid, ipv dat hij het doen moet. Want zo te horen komt er niet van als je pa de afspraak maken moet.
    Klopt het liefst stelt hij het zovaak uit,hij heeft nu ook al een halfjaar lang steeds om de 2 dagen last van hoofdpijn en hij wil maar niet naar de dokter gaan.

    MrsSheen schreef:
    (...) Nee, hij verstapt zich vaak alleen dan steken zijn aderen niet niet uit en kan die nog wel lopen. alleen mijn vader zegt ik ga wel maar nu ziet die er weer vanaf.


    Maar uit je verhaal leidt ik af dat hij al een dik been had voordat hij viel? Als ik je verhaal zo lees is hij vanochtend uit bed gestapt met een been dat zonder reden dik was en vervolgens gevallen.

    Het vallen vind ik op zich niet zo belangrijk, het feit dat zijn been opeens dik is wel.


    Valerious schreef:
    Klinkt als trombose... snel naar de arts, als ik gelijk heb kan het link zijn.


    Yeh, dat is dus waar ik aan denk. Ik kan zijn been niet zien en weet de geschiedenis niet, maar zo met de informatie die ik heb klinkt dat als een mogelijkheid die ik zou willen uitsluiten. Feit dat ie gevallen is is alleen maar meer reden om naar de huisarts te gaan.


    quidquid excusatio prandium pro

    MrsSheen schreef:
    (...) Klopt het liefst stelt hij het zovaak uit,hij heeft nu ook al een halfjaar lang steeds om de 2 dagen last van hoofdpijn en hij wil maar niet naar de dokter gaan.


    Ik zou zeggen: Pak de telefoon op en bel de huisarts voor een afspraak.


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    SolidSnake schreef:
    (...)

    Yeh, dat is dus waar ik aan denk. Ik kan zijn been niet zien en weet de geschiedenis niet, maar zo met de informatie die ik heb klinkt dat als een mogelijkheid die ik zou willen uitsluiten. Feit dat ie gevallen is is alleen maar meer reden om naar de huisarts te gaan.
    Ook nog een ding het ligt echt in zn voet/enkel. Dus ik vind het al raar dat de rest van het been zo dik is. En klopt zijn been was al dik.