• Hoi!

    Ik probeer een zin op te zetten alleen nu ben ik extreem aan het twijfelen of ik als of dan moet gebruiken. Het gaat om deze zin:

    "Als je bang bent voor Rocky kan ik er wel voor zorgen dat hij in een andere kamer slaapt _____ jij."

    Ik neig naar 'als', maar omdat ik er nu al zo lang naar aan het staren ben kan het in mijn hoofd ook 'dan' zijn en ik weet het echt niet meer. Hulp, iemand? (:

    (de zin is trouwens niet van mij, niet officieel, ik vertaal een verhaal en daar komt het uit, dus zero credits to me.


    When life gives you a 100 reasons to cry, show life you've got a 1000 reasons to smile.

    Volgens mij is het ''dan'' maar ik ben niet 100% zeker.


    Queer zijn is gewoon alles

    Ik vind 'dan' beter passen. Je moet het langer maken, heeft mijn leerkracht Nederlands me geleerd en dan vind ik "dat hij in een andere kamer slaapt dan jij slaapt" beter klinken.


    "Do not be angry with the rain; it simply does not know how to fall upwards.” - Vladimir Nabokov

    Dan, volgens mij.


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Wauw, dat is snel. Inderdaad, met die uitleg erbij is 'dan' een stuk logischer, super bedankt!


    When life gives you a 100 reasons to cry, show life you've got a 1000 reasons to smile.

    Dan = wanneer er een verschil is tussen de twee dingen, bijv. Ik ben groter dan jij.

    Als = wanneer de twee dingen evenwaardig zijn, bijv. Jij bent even groot als ik en in zinnen als Jij bent twee keer zo groot als ik of Jij bent lang niet zo groot als ik.


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Het is 'dan'. (:


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    He gebruikt 'Dan' als er een verschil is en 'als' als iets hetzelfde is, volgens mij.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Dan. Ik vind als ook helemaal niet logisch klinken.


    What do we say to the god of death? ''Not today.''