Heb je zin om vanmiddag nat kattenvoer in de snavel van een kraai te proppen?
Rachel moest even lachen, wat haar een vreemde blik van de leraar opleverde. “Er staat een spelfout in het boek,” improviseerde ze snel.
Kattenvoer? Jullie noemen jullie vogel Draak en voeren hem vervolgens kattenvoer? Wat is het volgende, een hondenhalsband? Een hamsterradje?
Ze kon Bo vanuit haar ooghoeken een zachte grinnik onderdrukken toen hij het briefje las.
Als je denkt dat we onze vogel tot superdier willen maken, dan zit je in ieder geval niet in de verkeerde richting te denken.
De letters waren nu ook op de buitenkant van het briefje zichtbaar en Nena deed er zo subtiel mogelijk over om het stiekem te lezen, maar het ontging Rachel niet. Toen ze het briefje weer terugkreeg, had ze een blanco papiertje al naast haar klaarliggen voor het antwoord.
Ik weet niet of het wel zo'n slim plan is om hieraan mee te doen. Straks groeit Draak uit tot het soort enorme monster waar onze wereld niet tegen bestand is en ben ik plotseling een slechterik in een Marvel film. Dat loopt niet helemaal samen met mijn plannen om hierna nog een vervolgopleiding te doen.
Bo glimlachte een beetje toen hij het briefje zag, maar Toby, die over zijn schouder meelas, hield zijn vuist voor zijn mond om zichzelf te laten stoppen met lachen. Hij greep dan ook het briefje voordat Bo de kans kreeg om te antwoorden en kwam zich er met zijn groene gel pen mee bemoeien.
Het is inderdaad vast een stuk moeilijker om je te concentreren als The Avengers komen om je te stoppen, zeker als we uitgaan van de filmversie met Chris Evans.
Rachel trok haar wenkbrauwen op. Ze had nooit gedacht dat Toby, van alle mensen hier, genoeg tijd en moeite had geïnvesteerd in de Marvel films om de acteurs bij naam te kennen.
Misschien dat jij daarvan afgeleid raakt, maar om eerlijk te zijn is Chris Evans mijn type niet. Toch lijkt het me inderdaad wel moeilijker om een diploma te halen als ik constant in elkaar gebeukt word door de Hulk.
Bo las het briefje vluchtig door, trok één wenkbrauw op naar Toby en gaf het toen door zonder er iets op te schrijven. Die kende de films niet.
“Jouw type niet” als in, liever Scarlett Johansson?
“Mijn type niet” als in, liever helemaal niemand. Knappe koppen zijn mijn ding niet helemaal. Ik heb liever een knap plot, of een knappe dialoog, of een knappe, onnodige explosie die ze erin monteerden omdat het kon.
Dan zitten we beiden bij Marvel aan het juiste adres.
Dus, heb jij liever Scarlett of Chris?
Bo had het allang opgegeven om het briefje te lezen, waar Rachel ergens wel blij mee was. Ze had er geen problemen mee als mensen wisten waar haar interesses lagen, maar als haar vermoedens correct waren, kon dat voor Toby nog wel eens een ander verhaal zijn.
Op welk vlak?
Het knappe gezichtenvlak.
Chris natuurlijk. Sorry Scarlett, maar dat was al een verloren gevecht toen je de ring instapte.
Rachel glimlachte. Dus toch. Haar uitdrukking werd verbaasd toen er een moment later nog een ander briefje op haar tafeltje belandde.
Ik val overigens ook op vrouwen, voordat je meteen conclusies gaat trekken. Wanneer het alleen op Chris en Scarlett aankomt, wint Chris het nou eenmaal.
Ze stond op het punt om te antwoorden, toen er nóg een briefje op haar tafel belandde, deze keer in zwarte pen in plaats van blauwe.
Het spijt me dat ik dit heel interessante gesprek over superhelden moet verstoren, maar wil je vanmiddag nou een superdier kweken of niet?
Even staarde ze naar meneer van der Vaart, alsof ze aan het luisteren was naar zijn uitleg die zo mogelijk nog vager en onduidelijker was dan het werkelijk waardeloze boek waar ze dit jaar uit werkten, voordat ze zich weer over het briefje boog en er een vlug antwoord opkrabbelde.
Ik had graag gewild, maar ik moet vanmiddag de superhond uitlaten. Bovendien zijn twee mensen meer dan genoeg voor één zo'n beestje, toch? Doe hem maar de groetjes.
Bo zag er niet echt uit alsof hij Draak de groetjes ging doen toen hij het briefje had doorgelezen, maar een of andere onverstaanbare opmerking van Toby deed zijn mondhoeken toch weer omhoog kruipen, of hij het nou wilde of niet.