Peredhel schreef:
(...)
Ik denk dat het iedereen het wel begrijpt dat jullie niet graag de volle laag over jullie heen krijgen, maar dat was volgens mij ook helemaal niet het punt hier. Er werd een optie geopperd om meer openheid te geven en Scandal reageerde daarop door te zeggen dat dat niet wenselijk is omdat ze geen zin heeft in kritiek (als ik het goed verwoord). Ik vind het zelf een beetje vreemd om dingen te 'verzwijgen' zodat de users dan niet ontevreden worden. Begrijpelijk is het natuurlijk wel, maar als je de 'kloof' tussen de moderators en de gewone users wilt overbruggen, denk ik wel dat openheid daaraan kan bijdragen. Onwetendheid leidt immers tot onbegrip.
Niettemin vind ik wel dat er al veel openheid is gecreëerd door Scandals bericht over de suggestiewerking, dus wat betreft vind ik dat jullie al goed op weg zijn. (:
Ik zou zoiets gewoon met enige regelmaat willen zien, want volgens mij heeft iedereen dat hartstikke leuk ontvangen.^^
Je verdraait het nu wel wat. Ik bedoelde dat het moeilijk is omdat als je gaat zeggen: we zijn deze week met A, B en C bezig er users zullen zijn die vinden dat we beter met andere dingen bezig kunnen zijn dan ABC. En als we bijvoorbeeld 4 weken over een onderwerp discussiëren wat voor jullie misschien makkelijk ligt en jullie liever op een halve week hadden zien opgelost, krijgen we de reactie dat we te traag zijn of zijn jullie teleurgesteld in ons omdat jullie het zo graag sneller opgelost zien. We kunnen ook moeilijk zeggen: we zijn bezig met voor user D, E en F een ban te bespreken. Dat is gewoon privacyschending. Dus persoonlijk vind ik dan zo'n topic moeilijk.
Ergens heeft het ook weinig nut om te zeggen dat we met iets belangrijks bezig zijn voor jullie omdat de volledige uitleg dan toch in een mod-mededeling komt.
Eigenlijk is het gewoon zo dat in ons forum er verschillende topics zijn waarin de verschillende gezamenlijke taken besproken worden, voor de rest zijn het voornamelijk topics waarin een mod raad vraagt wat die moet doen in een bepaalde situatie, al is het maar toestemmingen vragen om te mogen bannen. Daarnaast zijn er dan af en toe ook eens topics waarin we iets meer beleidsmatig bespreken en dat eindigt altijd op het forum.
Op zich verzwijgen we dus niets want alles wat niet binnen de gewone taakwerking ligt of een persoonlijke zaak is, komt op het forum.
Ik geef ook een tip: er is een topic dat 'kijkje achter de schermen' heet of iets in de aard en als je graag wat meer inzicht hebt over bepaalde moddingen, kan je daar altijd eens kijken. De lay-out is misschien veranderd, maar de knopjes zelf niet.
Peredhel schreef:
(...)
Dat idee had ik al, maar het is niet nodig - vind ik - om er van alles bij te betrekken wat de laatste tijd is fout gegaan en verder niet echt betrekking heeft op deze kwestie.
Misschien is het goed om te beseffen dat niet alleen de aan de moderators gerichte reacties ietwat onaardig kunnen overkomen op jullie, maar dat is andersom evenzogoed het geval.
In dit topic zijn Edward_Elric en ik vooral aan het woord geweest en dan schrik je best wel van zo'n reactie, daar je ervan uitgaat dat er op jou gereageerd wordt en niet op iets wat zich elders heeft afgespeeld. Ik hoop dat je dat ook begrijpt.
Maar goed, fijn dat jullie hiermee bezig zijn.
Ik welk topic was er een reactie waarvan je schrok? Want ik zie alleen een link naar het profiel. =S
Ik ben nog steeds voor het idee dat wanneer jullie een bepaalde vraag hebben, jullie die gewoon moeten stellen: in een topic, in dit topic, persoonlijk, via postduif, via rooksignalen,... Gewoon: shout! Als er nog andere suggesties zijn over hoe we meer opener naar jullie kunnen zijn, mag dat ook altijd geopperd worden: in een topic, in dit topic, persoonlijk, ... Die 2maandelijkse update staat genoteerd in ieder geval.
En nog als reactie op een vorige post (ik ben te chaotisch om die even terug te kunnen vinden
): ik reageer misschien wel veel, maar dat wil niet zeggen dat ik voor ALLE mods spreek. Ik spreek voornamelijk uit eigen ervaring en uit eigen mening. Daarbij bemoei ik me gewoon graag en sta ik jullie graag te woord. Dus vandaar dat ik best veel reageer hier. Daarbij kan ik er alleen maar uit leren, dus in conversatie gaan helpt me hierbij. ^^
I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury