• Hoi hoi,

De moderatorverkiezingen zijn afgelopen sinds 24 mei en ik was eigenlijk wel benieuwd naar hoe het met de nieuwe mods gaat en zo. Ik zie dat ze hun ding doen op het forum en alles en dat is wel awesome, maar verder heb ik er zelf niet heel veel van gemerkt. Ik dacht dat er heel veel dingen moesten gebeuren en dat het daarom nogal belangrijk was dat er snel nieuwe mods bij kwamen, maar behalve een aanscherping/verheldering van de kudo-regels is er niet echt wat nieuws bijgekomen. Niet dat ik weet dan.
    Ik kan me wel voorstellen dat jullie overleggen en weet ik het wat, maar als zelfs zoiets als die kudo-regeltjes al zo lang gaat duren, vraag ik me toch af wat het nut is van extra mods. Want dan gaan dingen niet echt sneller of zo, als er opeens veel meer mensen zijn om hun zegje te doen en te discussiëren. Whatsoever.
    Sommige suggesties, bijvoorbeeld, zijn echt al een half jaar geleden gedaan, maar er wordt niet echt duidelijk wat er nou mee gebeurt en de lijst wordt ook niet echt geüpdatet. Ik had gedacht dat het met de nieuwe mods juist sneller zou gaan.

Maar goed, dit vroeg ik me gewoon af - niet hatelijk of zo - en ik hoop dat er... antwoorden beschikbaar zijn (: En ik wilde gewoon weten wat de nieuwe mods van hun baantje vinden. :'3

Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

Audacity schreef:
    Ik krijg zelf altijd bedankjes voor het melden, wat ik inderdaad heel netjes vind :].

We will not be quiet, Stonewall was a riot!

Niet om kritiek op de moderators te hebben of zo, maar ik vind het maar jammer dat de meesten vooral zeggen dat ze hun baantje geweldig vinden en dat het oh zo perfect is. Ik begrijp ook wel dat je, als je je taak leuk vindt, niet gaat lopen klagen dat het kut is en dat je zo snel mogelijk wilt stoppen ermee, maar op mij komt het een beetje slijmerig over. Zijn er dan echt geen minpuntjes aan het moderatorschap? Is het dan nooit zwaar om hard te zijn voor een vriend die iets fouts heeft gedaan en is het niet moeilijk om met al die kritiek te leven? Gebeurt er nooit eens iets fout en komen jullie altijd zo unaniem overeen over alles? Ik vind het een beetje onrealistisch hoe het verteld wordt.

Nogmaals, dit is niet persoonlijk bedoeld en ik ga waarschijnlijk veel kritiek krijgen nu, maar ik vond het even nodig om mijn eerlijke mening te geven hierover. (:

[ bericht aangepast op 1 aug 2014 - 0:20 ]

I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

Novoselic schreef:
    Niet om kritiek op de moderators te hebben of zo, maar ik vind het maar jammer dat de meesten vooral zeggen dat ze hun baantje geweldig vinden en dat het oh zo perfect is. Ik begrijp ook wel dat je, als je je taak leuk vindt, niet gaat lopen klagen dat het kut is en dat je zo snel mogelijk wilt stoppen ermee, maar op mij komt het een beetje slijmerig over. Zijn er dan echt geen minpuntjes aan het moderatorschap? Is het dan nooit zwaar om hard te zijn voor een vriend die iets fouts heeft gedaan en is het niet moeilijk om met al die kritiek te leven? Gebeurt er nooit eens iets fout en komen jullie altijd zo unaniem overeen over alles? Ik vind het een beetje onrealistisch hoe het verteld wordt.

Nogmaals, dit is niet persoonlijk bedoeld en ik ga waarschijnlijk veel kritiek krijgen nu, maar ik vond het even nodig om mijn eerlijke mening te geven hierover. (:

Het minpuntje wat ik op dit moment kan bedenken is het gegeven dat ik er best veel tijd in steek – en dat ik bang ben hoe dat zal gaan na de zomervakantie. Uiteindelijk zal dat wel op zijn plaats gaan vallen – maar ik wil natuurlijk ook gewoon andere dingen blijven doen op Q. zoals RPG's en gewoon m'n vriendschappen blijven onderhouden (:
    Wanneer er bijvoorbeeld een melding wordt gedaan over iemand die ik ontzettend goed ken (bijvoorbeeld over zijn/haar verhaal – whatever) kies ik er eigenlijk bewust voor om dat aan een andere mod door te geven, zodat de mods gewoon onpartijdig blijven (:
    Van de kritiek heb ik op zich nog vrij weinig gemerkt (jippiejajee) – maar ik denk dat ik wel een persoon ben die het daar ontzettend moeilijk mee gaat krijgen wanneer dat eenmaal gaat komen. Natuurlijk kom je er wel overheen, alleen de eerste keer zal altijd wat zwaarder zijn. Helemaal omdat ik "nieuw" ben en nog steeds gewoon aan het leren ben.

Natuurlijk is het niet allemaal rozengeur en manenschijn – alleen zoals ik eerder al had gezegd wegen de voordelen echt op tegen de nadelen (:

(Ik vind het juist leuk dat je om verduidelijking vraagt, Lotta ^^ )

Novoselic schreef:

Ik ben juist blij dat je -je eerlijke mening durft te geven en deze vraag aan ons stelt, want het was absoluut niet mijn bedoeling om dingen verkeerd over te brengen op anderen.
    Qua minpunten zou ik zeggen dat de kritiek wat minder is, maar ik moet ook eerlijk bekennen dat ik daar zelf wel goed tegen kan. Als de kritiek terecht is, zal ik er ook altijd iets mee proberen te doen, maar onterechte kritiek stop ik gewoon weg en vergeet ik weer net zo snel als sneeuw voor de zon verdwijnt. Ik ben niet bang voor kritiek en ik kan er prima mee omgaan, dus ik denk niet dat ik daar heel snel over zal wakker liggen.
    Als het op vrienden aankomt, moet ik ook eerlijk zeggen dat ik niet veel vrienden op Quizlet heb. Natuurlijk, ik ken veel mensen en ik ga ook met vele Quizletters om, maar ik bestempel maar één of twee mensen op Quizlet hier als mijn vrienden. Ik heb daar dus niet zo veel last van zoals een moderator die juist heel veel vrienden heeft op Quizlet, maar ook hierin spreekt ieder voor zichzelf.
    En ja, natuurlijk heb ik wel eens fouten gemaakt en die zal ik ook blijven maken. Op het eerste ogenblik voel ik me dan ook verschrikkelijk rot, aangezien ik vrij perfectionistisch ben en ik er niet van houd als ik fouten maak, maar aan de andere kant weet ik dat fouten maken menselijk is. Dit is dan ook direct één van de dingen die ik door het 'modzijn' aan het leren ben.

Tja, verder ervaar ik niet zo veel minpunten. Soms slokt het werk je op en merk ik dat het modwerk best zwaar kan zijn, vooral als de meldingen maar blijven binnenkomen en je even niet meer weet waar je moet kijken. Aan de andere kant ben ik juist blij dat de users zo oplettend zijn en dingen aan ons melden, want dat maakt het overzicht voor ons een stuk makkelijker. (:

[ bericht aangepast op 1 aug 2014 - 1:14 ]

"Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

Underhill schreef:
    (...)

Nou, voordat je door was, was er toch nog een hoop... geheim, ondanks dat de taken goed waren uitgelegd. Ik neem aan dat je toch weer meer weet dan voordat je het was en dat zou eventueel natuurlijk ook een tegenvaller kunnen zijn.

Ja, er was inderdaad veel geheim. Ik wist eigenlijk alleen dat moderators meldingen aannamen en verwerkten, en dat ze topics bijhielden enzo. Het blijkt inderdaad wel meer in te houden. Ik dacht eerst bijvoorbeeld dat het alleen reclame-meldingen zouden zijn die gemeld zouden worden (naïef dat ik was), maar als er bijvoorbeeld scheldpartijen zijn of pesterijen, dan wordt dat natuurlijk ook gemeld. Verder wist ik niet dat je zelf ook nog zoveel andere dingen actief moet doen, zoals het zelf opzoek gaan naar creaties die tegen de regels zijn, het toekennen van badges die missen, en vooral het vele overleggen achter de schermen. Er wordt veel meer samengewerkt dan ik in eerste instantie had verwacht (:

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

Novoselic schreef:

Ik dacht gelijk aan twee minpunten, waarvan ik er al één had vermeld. Het neemt enorm veel tijd in beslag en hierdoor merk je dat je toch iets minder tijd over hebt voor andere zaken op Quizlet. Dan heb je bijvoorbeeld behoefte aan een gesprek met goede vrienden in een bepaalt topic, maar dan denk je aan de meldingen die er nog zijn. Dan voel je je eigenlijk verplicht om gelijk aan het werk te gaan.
    Mijn tweede minpunt gaat over de manier hoe mensen met mij om gaan. Sinds ik moderator ben geworden, begonnen users, waarmee ik nog maar één keer gesproken had, mij aan te spreken en te zeggen hoeveel ik wel niet voor hen betekende/lief ik wel niet was/enz. Dat kwetst je best veel, vooral omdat je weet dat ze je alleen maar aanspreken om je functie. Iedereen ziet eerst pas je functie en dan pas je eigen personaliteit.
    Ik heb een stuk of 8 echt goede vrienden, die ik al lang genoeg ken. We zijn allemaal goed bevriend en zij gedragen zich nog precies hetzelfde als in het begin. Aan het begin werden er nog wat grapjes gemaakt en dacht de helft waarschijnlijk dat ik niet meer de oude zou zijn, maar dat is -volgens mij- niet gebeurd en dat wil ik graag zo houden.(krul)

"It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart."

Ik vind het eigenlijk wel grappig om te lezen dat alle mods pas reageren na het 'algemene' bericht. Wel leuk om te lezen dat jullie blij zijn met jullie nieuwe functie hier op Quizlet! (:

Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

Wat ik soms ook lastig vind, is dat ik langer moet nadenken over wat ik op het forum zeg. Ik heb uiteindelijk nu toch een soort voorbeeldfunctie en kan dus noet lukraak maar wat zeggen. Heel logisch, maar soms wel een beetje vermoeiend. Ik ben vaak zo dat ik eerst typ en daarna pas kijk of mijn boodschap goed overkomt, en eigenlijk moet dat nu andersom. (Niet dat ik helemaal niks meer kan zeggen. Soms denk ik ook wel eens te moeilijk.)

Hetgeen wat ik altijd vervelend vond is dat ik niet te pas en te onpas off-topic kon gaan. :v Daar had'k wel een handje naar. :Y)

"I shut my eyes in order to see.'

Eigenlijk is dat wel een interessante vraag. Fijn om te horen dat het allemaal zo goed gaat met de niet-meer-echt-nieuwe mods. ^^

"Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

Dank je voor jullie antwoorden, daar heb ik wat aan. ^^

I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

Novoselic schreef:

Ik moet zeggen dat ik het best wel eens ben met Mirte. Ook al ga ik volgend jaar alleen werken (en een paar andere dingen, maar het voornaamste is dat ik even geen school heb), dat zal mij ook uitputten en dat moet ik dan ook combineren met dit baantje. Dat betekent natuurlijk niet dat ik niet mijn best ervoor ga doen.
    Verder moet ik ook zeggen dat ik nog niet échte kritiek heb gehad, maar ik heb al wel momenten gehad dat ik het wel jammer vond hoe sommige users reageerden. Dat is niet boos of geïrriteerd, maar echt simpel: jammer.
    Ik heb nog niet meegemaakt dat ik een melding binnenkreeg over iemand die ik goed kende, dus daar kan ik je niks over vertellen.
    Eén ding weet ik nog wel: ik kwam net thuis van mijn vakantie (ik was namelijk net de eerste week op vakantie) en ik voelde ineens àlles op me af komen. Ik had echt het gevoel alsof ik achterliep en dat ik domme vragen stelde die àllang gesteld waren. Dat is gelukkig wel snel weggegaan en daar ben ik hardstikke blij om.
    Maar dit zijn echter kleine minpuntjes, moet ik zeggen. Dat laatste is namelijk nu alweer weg en ik weet gewoon dat ik mijn best ga doen voor dit baantje. ^^

Deep inside, I've never felt alive

Nu heb ik wel een vraag eigenlijk, waarvoor alvast sorry als het al gesteld is. Jullie hebben verteld dat er eveneens minpunten zijn, vanzelfsprekend, maar hoe gaan jullie daarmee om? Wanneer er iets gebeurd is what's killing your mood, hoe proberen jullie dat naar iets positief te veranderen - of in elk geval waar je beter mee om kunt gaan?

Quiet the mind, and the soul will speak.

Murdock schreef:
    Nu heb ik wel een vraag eigenlijk, waarvoor alvast sorry als het al gesteld is. Jullie hebben verteld dat er eveneens minpunten zijn, vanzelfsprekend, maar hoe gaan jullie daarmee om? Wanneer er iets gebeurd is what's killing your mood, hoe proberen jullie dat naar iets positief te veranderen - of in elk geval waar je beter mee om kunt gaan?

Ik heb nog maar weinig echte mood-killers gehad. Ik baal wel eens van dingetjes, maar het zijn vaak geen grote dingen waar ik echt van baal. Gebeurt dat wel, dan is het een kwestie van het even laten rusten, denk ik. Maar, zoals ik al zei, daar heb ik nog weinig ervaring mee.

Murdock schreef:

Zoals ik al eerder heb vermeld, heb ik er soms moeite mee als ik een fout maak vanwege mijn perfectionistische aard. Ik kan me soms dan ook er aan ergeren dat ik iets heb gedaan wat ik eigenlijk anders had moeten doen, maar meestal praat ik dan even met een andere moderator of eventueel een bemiddelaar zodat ik het van me af kan zetten. Ik vind het moeilijk om mijn perfectionistische kant wat losser te laten, maar door het modzijn ben ik het wel aan het leren, wat in mijn ogen enkel als positief kan worden gezien.

"Her heart was a secret garden, and the walls were very high."