• Dit verhaal kan heel lang duren, dus ik probeer het zo kort mogelijk te maken. Sorry als ik dit hier niet kan plaatsen ofzo, maar het zo lang voor mezelf houden gaat niet lukken ben ik bang.

    Vorig jaar rond oktober heb ik geprobeerd zelfmoord te plegen (sorry, maar dit is cruciaal voor het verhaal), kort daarna heb ik mijn vriend ontmoet. Het begon allemaal goed, want nu had ik iemand om zogezegd 'voor te leven'. Echter als we ruzie hadden dacht ik gelijk weer 'laat maar'. Ongeveer een maand of 1 of 2 terug hadden we ruzie, meestal om niks aangezien hij super snel boos word, en toen zei hij dingen zoals 'ik ga wel met je mee naar buiten om een gebouw uit te kiezen waar je vanaf kan springen, dan kijk ik wel!' en dat soort dingen, gewoon basically zeggen dat hij me dood wilt hebben. Dit gebeurde nog een paar keer. We hebben de laatste tijd alleen maar ruzie, alleen in ruzies is hij altijd diegene die boos word of weg loopt en dan zit ik meestal te huilen/hyperventileren, ik word helemaal niet snel boos. Meestal word hij boos als ik met iemand anders praat, omdat hij heel erg jaloers is. Zo wou hij dat ik al mijn vrienden verwijderde van al mijn games etc, omdat hij bang was dat ik vreemd zou gaan. (Ik heb trouwens geen vrienden, ik had alleen online vrienden om mee te gamen en waar ik soms mee praatte.) We hadden een maand ofzo terug ook een ruzie, toen vroeg hij of hij me mocht stikken. Ik zei ja, want kom op, wie verwacht dat nou? Nouja, hij heeft echt zijn handen om mijn keel gezet en hard geknepen, ik raakte in paniek en hij stopet na een tijdje, toen dacht ik er aan om de politie te bellen of iemand anders. Hij heeft sorry gezegd, en zei dat hij het niet meende, en toen ik verdrietig werd omdat hij dat deed, werd hij boos en zei hij 'ik vind het niet leuk dat je dacht dat ik het echt zou doen.' Well, wist ik veel dat hij zou stoppen.

    Nou is het probleem dat ik weet dat dit niet langer zo door kan gaan, bij elke ruzie voel ik me steeds slechter, maar ik kan gewoon niet weg gaan. Ik weet dat hij hier misbruik van kan maken, alles kan doen en zeggen wat die wilt, maar ik durf gewoon niet weg te gaan, dan heb ik helemaal niemand meer. En het ergste is nog wel dat het hem niets uit maakt of het uit is of niet, hij gaat wel gewoon door met zijn hobbies. Maar ik heb gewoon iemand nodig die om me geeft, vooral rond deze periode waarin ik me slecht voel. Ik weet dat de meeste van jullie zouden zeggen dat ik het gewoon moet uitmaken, maar dat is echt heel moeilijk als je verder niemand hebt. Begrijp me trouwens niet verkeerd, er zijn ook wel een paar goede momenten. We houden van precies dezelfde dingen en gamen vaak samen.. ik vraag me soms af of de goede momenten de slechte momenten wel waard zijn, maar dan weet ik wel dat als het alleen maar slechte momenten waren, dat ik er dan alsnog was.

    Sorry voor dit lange zeik verhaal, ik kon het echt niet meer voor mezelf houden. Misschien is dit een beetje een verwarrend verhaal, ik waardeer het als iemand naar me luistert, though..


    I long for this feeling to not feel at all.

    C0BAIN schreef:
    (...)
    Sorry, maar hier wil ik eigenlijk wat over zeggen. Ik haat het als mensen zeggen dat iemand "gestoord" is. Zijn vriend heeft misschien wel dingen gedaan die erg zijn en heeft waarschijnlijk hulp nodig, maar niemand is "gestoord". Sorry, dat vind ik gewoon een hele foute, respectloze term. Overigens niet persoonlijk bedoeld hoor. (:


    Ja, ik geef toe dat het respectloos was om te zeggen... Ik dacht er even niet bij na... Je hebt echt gelijk.
    Maar ik zou het ook niet zo laten... Volgens mij heeft die vriend ook hulp nodig, want als hij zich zo in iedere relatie gaat gedragen, dan kan het fout aflopen.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Whoa, bedankt iedereen voor de behulpzame reacties, ik had dit serieus niet verwacht, toen ik een paar jaar terug op Q zat was er heel veel drama enzo, idk, het was gewoon een beetje anders dacht ik. Anyways, ik waardeer de reacties heel erg, maar nu nog de vraag hoe ik het het beste uit kan maken? Ik ben bang dat hij iets gaat doen als ik het persoonlijk met hem uitmaak, klinkt misschien stom maar oké, any advice daarvoor?

    Nogmaals bedankt <3


    I long for this feeling to not feel at all.

    Whut. Hij zegt dat je maar van een gebouw af moet gaan springen? Sorry dude, maar dat soort dingen horen niet gezegd te worden, ook al is die vriend nog zo boos. Dat slaat gewoon nergens op. Jij verdient beter!


    26 - 02 - '16

    Persoonlijk uitmaken is wel het meest eerlijk. Een ex van mij dumpte mij via skype, niet eens via voice chat, maar gewoon in de chat. Ik vind dat laf. Ik zou het in ieder geval niet waarderen als je het op onpersoonlijke wijze zou uitmaken, als ik die vriend was.


    26 - 02 - '16

    Penta schreef:
    Whoa, bedankt iedereen voor de behulpzame reacties, ik had dit serieus niet verwacht, toen ik een paar jaar terug op Q zat was er heel veel drama enzo, idk, het was gewoon een beetje anders dacht ik. Anyways, ik waardeer de reacties heel erg, maar nu nog de vraag hoe ik het het beste uit kan maken? Ik ben bang dat hij iets gaat doen als ik het persoonlijk met hem uitmaak, klinkt misschien stom maar oké, any advice daarvoor?

    Nogmaals bedankt <3


    Heb je een familielid ofzo? Je kan ook de politie bellen, hun vertellen over dat hij je bij de keel heeft gegrepen en volgens mij kan er dan ook politie bij zijn.
    En mijn pb alswel gb staan altijd open voor je.


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    Penta schreef:
    Whoa, bedankt iedereen voor de behulpzame reacties, ik had dit serieus niet verwacht, toen ik een paar jaar terug op Q zat was er heel veel drama enzo, idk, het was gewoon een beetje anders dacht ik. Anyways, ik waardeer de reacties heel erg, maar nu nog de vraag hoe ik het het beste uit kan maken? Ik ben bang dat hij iets gaat doen als ik het persoonlijk met hem uitmaak, klinkt misschien stom maar oké, any advice daarvoor?

    Nogmaals bedankt <3


    Hoe je het uit kunt maken? Ja, zware brok... Misschien moet je vragen of iemand met je mee kan komen? Als hij dan boos wordt, sta je er ten minste niet alleen voor... Misschien moet je ook eens goed met hem praten, over hoe je je echt voelt. Misschien reageert hij wel beter dan je denkt, al verwacht ik dat niet door wat je hier boven schreef. Het lijkt me alleszins geen goed idee om het uit te maken via sms of zo, misschien wordt hij daar alleen maar nog bozer door.
    Ik kan je eigenlijk niet zoveel advies geven, ik heb namelijk zelf nog nooit een vriend gehad...


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    MayLynn schreef:
    (...)

    Ja, ik geef toe dat het respectloos was om te zeggen... Ik dacht er even niet bij na... Je hebt echt gelijk.
    Maar ik zou het ook niet zo laten... Volgens mij heeft die vriend ook hulp nodig, want als hij zich zo in iedere relatie gaat gedragen, dan kan het fout aflopen.

    Geeft niets hoor, ik zeg ook wel eens iets zonder erbij na te denken en achteraf kwets ik iemand ermee, dat is nooit leuk. ^^

    Penta schreef:
    Whoa, bedankt iedereen voor de behulpzame reacties, ik had dit serieus niet verwacht, toen ik een paar jaar terug op Q zat was er heel veel drama enzo, idk, het was gewoon een beetje anders dacht ik. Anyways, ik waardeer de reacties heel erg, maar nu nog de vraag hoe ik het het beste uit kan maken? Ik ben bang dat hij iets gaat doen als ik het persoonlijk met hem uitmaak, klinkt misschien stom maar oké, any advice daarvoor?

    Nogmaals bedankt <3

    Nou het is misschien niet de allerbeste manier om het uit te maken, maar ik (en ik ben een kind van dertien dat nog nooit een vriendje heeft gehad en er dus zo goed als niets vanaf weet) zou het telefonisch doen.


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    C0BAIN schreef:
    (...)
    Nou het is misschien niet de allerbeste manier om het uit te maken, maar ik (en ik ben een kind van dertien dat nog nooit een vriendje heeft gehad en er dus zo goed als niets vanaf weet) zou het telefonisch doen.


    Nee, alsjeblieft niet. Dat is het meest laffe wat je maar kan doen. Ik heb nare herinneringen aan zoiets.
    Die vriend zal vast een hoop verkeerd hebben gedaan, maar alsnog vind ik niet dat iemand verdient om op zo'n laffe wijze gedumpt te worden. Dat is mijn mening tho. Daar hoeft niet iedereen het mee eens te zijn.

    [ bericht aangepast op 27 juli 2014 - 17:43 ]


    26 - 02 - '16

    Diancie schreef:
    (...)

    Nee, alsjeblieft niet. Dat is het meest laffe wat je maar kan doen. Ik heb nare herinneringen aan zoiets.
    Die vriend zal vast een hoop verkeerd hebben gedaan, maar alsnog vind ik niet dat iemand verdient om op zo'n laffe wijze gedumpt te worden. Dat is mijn mening tho. Daar hoeft niet iedereen het mee eens te zijn.


    Ja maar, hij is bang voor zijn vriends reactie. Dan is het wel handiger.


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    Hemwin schreef:
    (...)

    Ja maar, hij is bang voor zijn vriends reactie. Dan is het wel handiger.


    Dat snap ik, maar dan zou ik nog een andere optie kiezen. Desnoods via een lange brief of zo. Waarin je alles uitlegt. Ik ben zelf gewoon tegen het onpersoonlijk uitmaken, sorry. Ik heb er gewoon teveel nare herinneringen aan.


    26 - 02 - '16

    Yeah, ik durf zelf niet naar hem toe omdat hij best wel agressief kan zijn als die boos is.. en ik heb niemand die met me mee kan gaan, al helemaal geen familielid haha. Ik zal het wel persoonlijk doen I guess, de komende week nog.


    I long for this feeling to not feel at all.

    Diancie schreef:
    (...)

    Nee, alsjeblieft niet. Dat is het meest laffe wat je maar kan doen. Ik heb nare herinneringen aan zoiets.
    Die vriend zal vast een hoop verkeerd hebben gedaan, maar alsnog vind ik niet dat iemand verdient om op zo'n laffe wijze gedumpt te worden. Dat is mijn mening tho. Daar hoeft niet iedereen het mee eens te zijn.

    Ik persoonlijk zou toch wel bang zijn dat hij behoorlijk agressief zou reageren. Het is in ieder geval ietsje beter dan via een sms of zo. Maar nogmaals, ik weet daar zo goed als niets vanaf, so don't judge me. ;x


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Diancie schreef:
    (...)

    Dat snap ik, maar dan zou ik nog een andere optie kiezen. Desnoods via een lange brief of zo. Waarin je alles uitlegt. Ik ben zelf gewoon tegen het onpersoonlijk uitmaken, sorry. Ik heb er gewoon teveel nare herinneringen aan.


    Ik ben ook tegen het onpersoonlijk uitmaken... Uiteindelijk heeft die vriend ook gevoelens, hoe gemeen hij ook doet.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Penta schreef:
    Whoa, bedankt iedereen voor de behulpzame reacties, ik had dit serieus niet verwacht, toen ik een paar jaar terug op Q zat was er heel veel drama enzo, idk, het was gewoon een beetje anders dacht ik. Anyways, ik waardeer de reacties heel erg, maar nu nog de vraag hoe ik het het beste uit kan maken? Ik ben bang dat hij iets gaat doen als ik het persoonlijk met hem uitmaak, klinkt misschien stom maar oké, any advice daarvoor?

    Nogmaals bedankt <3


    Als er iemand met je mee kan, zou ik het persoonlijk uit maken. Maar als je niet iemand heb die met je mee kan zou ik als jou was het telefonisch doen. Dadelijk word hij boos als je alleen bent en het persoonlijk uit maakt en doet hij je wat aan. Ik wil je niet bang maken, toch adviseer ik je om je op het ergste voor te bereiden.


    Physics is awesome

    MayLynn schreef:
    (...)

    Ik ben ook tegen het onpersoonlijk uitmaken... Uiteindelijk heeft die vriend ook gevoelens, hoe gemeen hij ook doet.


    That's exactly my point. Het blijft een mens, geen robot zonder gevoelens.


    26 - 02 - '16