• Dit verhaal kan heel lang duren, dus ik probeer het zo kort mogelijk te maken. Sorry als ik dit hier niet kan plaatsen ofzo, maar het zo lang voor mezelf houden gaat niet lukken ben ik bang.

    Vorig jaar rond oktober heb ik geprobeerd zelfmoord te plegen (sorry, maar dit is cruciaal voor het verhaal), kort daarna heb ik mijn vriend ontmoet. Het begon allemaal goed, want nu had ik iemand om zogezegd 'voor te leven'. Echter als we ruzie hadden dacht ik gelijk weer 'laat maar'. Ongeveer een maand of 1 of 2 terug hadden we ruzie, meestal om niks aangezien hij super snel boos word, en toen zei hij dingen zoals 'ik ga wel met je mee naar buiten om een gebouw uit te kiezen waar je vanaf kan springen, dan kijk ik wel!' en dat soort dingen, gewoon basically zeggen dat hij me dood wilt hebben. Dit gebeurde nog een paar keer. We hebben de laatste tijd alleen maar ruzie, alleen in ruzies is hij altijd diegene die boos word of weg loopt en dan zit ik meestal te huilen/hyperventileren, ik word helemaal niet snel boos. Meestal word hij boos als ik met iemand anders praat, omdat hij heel erg jaloers is. Zo wou hij dat ik al mijn vrienden verwijderde van al mijn games etc, omdat hij bang was dat ik vreemd zou gaan. (Ik heb trouwens geen vrienden, ik had alleen online vrienden om mee te gamen en waar ik soms mee praatte.) We hadden een maand ofzo terug ook een ruzie, toen vroeg hij of hij me mocht stikken. Ik zei ja, want kom op, wie verwacht dat nou? Nouja, hij heeft echt zijn handen om mijn keel gezet en hard geknepen, ik raakte in paniek en hij stopet na een tijdje, toen dacht ik er aan om de politie te bellen of iemand anders. Hij heeft sorry gezegd, en zei dat hij het niet meende, en toen ik verdrietig werd omdat hij dat deed, werd hij boos en zei hij 'ik vind het niet leuk dat je dacht dat ik het echt zou doen.' Well, wist ik veel dat hij zou stoppen.

    Nou is het probleem dat ik weet dat dit niet langer zo door kan gaan, bij elke ruzie voel ik me steeds slechter, maar ik kan gewoon niet weg gaan. Ik weet dat hij hier misbruik van kan maken, alles kan doen en zeggen wat die wilt, maar ik durf gewoon niet weg te gaan, dan heb ik helemaal niemand meer. En het ergste is nog wel dat het hem niets uit maakt of het uit is of niet, hij gaat wel gewoon door met zijn hobbies. Maar ik heb gewoon iemand nodig die om me geeft, vooral rond deze periode waarin ik me slecht voel. Ik weet dat de meeste van jullie zouden zeggen dat ik het gewoon moet uitmaken, maar dat is echt heel moeilijk als je verder niemand hebt. Begrijp me trouwens niet verkeerd, er zijn ook wel een paar goede momenten. We houden van precies dezelfde dingen en gamen vaak samen.. ik vraag me soms af of de goede momenten de slechte momenten wel waard zijn, maar dan weet ik wel dat als het alleen maar slechte momenten waren, dat ik er dan alsnog was.

    Sorry voor dit lange zeik verhaal, ik kon het echt niet meer voor mezelf houden. Misschien is dit een beetje een verwarrend verhaal, ik waardeer het als iemand naar me luistert, though..


    I long for this feeling to not feel at all.

    ik ga wel met je mee naar buiten om een gebouw uit te kiezen waar je vanaf kan springen, dan kijk ik wel!'

    Nouja, hij heeft echt zijn handen om mijn keel gezet en hard geknepen, ik raakte in paniek en hij stopet na een tijdje,

    Meisje, echt waar, je verdient zo maar dan ook zoveel beter dan dat. Het lijkt nu bijna alsof jij onder hem staat, en dat is nooit de bedoeling. Een relatie hoort gelijkwaardig te zijn. Deze gebeurtenissen zijn heel erg serieus en wegen niet op tegen de "goede momenten", echt niet. Je keel dichtknijpen? Daarvoor zou hij de bak in kunnen draaien voor poging tot moord. Echt waar, ga weg bij die jongen. Het lijkt nu misschien alsof er niemand anders is, maar geloof me, er brandt licht aan het einde van de tunnel, hoe cheesy dat ook klinkt. Volhouden, je bent sterker dan je denkt en je hebt die jongen niet nodig.


    ars moriendi

    Schweinsteiger schreef:
    (...)
    Meisje, echt waar, je verdient zo maar dan ook zoveel beter dan dat. Het lijkt nu bijna alsof jij onder hem staat, en dat is nooit de bedoeling. Een relatie hoort gelijkwaardig te zijn. Deze gebeurtenissen zijn heel erg serieus en wegen niet op tegen de "goede momenten", echt niet. Je keel dichtknijpen? Daarvoor zou hij de bak in kunnen draaien voor poging tot moord. Echt waar, ga weg bij die jongen. Het lijkt nu misschien alsof er niemand anders is, maar geloof me, er brandt licht aan het einde van de tunnel, hoe cheesy dat ook klinkt. Volhouden, je bent sterker dan je denkt en je hebt die jongen niet nodig.


    Ik.. ben een jongen. Dat maakte me aan het lachen. En ik sta ook onder hem, dat weet ik zeker, zoals ik zei kan hij alles wel doen, het is te moeilijk om weg te gaan. En echt? maar hij stopte, zou hij dan niet gewoon een waarschuwing krijgen? Ja, ik denk er inderdaad vaak aan om hem gewoon aan te geven, maar ik ben te bang. Thanks a lot voor je advice though, ik waardeer het heel erg. <3


    I long for this feeling to not feel at all.

    Penta schreef:
    (...)

    Ik.. ben een jongen. Dat maakte me aan het lachen. En ik sta ook onder hem, dat weet ik zeker, zoals ik zei kan hij alles wel doen, het is te moeilijk om weg te gaan. En echt? maar hij stopte, zou hij dan niet gewoon een waarschuwing krijgen? Ja, ik denk er inderdaad vaak aan om hem gewoon aan te geven, maar ik ben te bang. Thanks a lot voor je advice though, ik waardeer het heel erg. <3

    Aahh sorry, haha, dat krijg je met een site die voor 95% bevolkt is met meiden, dan ga je daar sneller van uit. Maar het verandert mijn advies niet. Je verdient beter. Echt waar, een relatie hoort gelijkwaardig te zijn en dat is die van jullie absoluut niet. Jij hoort iemand te krijgen die lief voor je is, vooral na alle shit die je al hebt moeten meemaken. En die persoon is er voor jou, geloof mij maar. (:


    ars moriendi

    [Verwijderd]

    [ bericht aangepast op 29 juli 2014 - 1:14 ]


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Foutje uit de titel gehaald. gezogd > gezocht. (:


    Pretty is just a pretty word.

    Shirtsleeves schreef:
    Foutje uit de titel gehaald. gezogd > gezocht. (:

    Wow, dat ik dat niet door had. Ik heb geen eens dyslexie.

    @Schweinsteiger(?), ik denk niet echt dat die persoon er voor mij is als je nooit je huis verlaat, haha.. ik heb hem vorig jaar op school ontmoet maar ik ga al een tijd niet naar school en volgend jaar ook niet.. maarja het gaat niet allemaal om liefde voor mij, vrienden zouden net zo goed zijn.. but how to get friends?? HOW TO FRIEND?

    Anyways dankje voor jullie reacties, C0BAIN ik heb je een pm gestuurd. :x


    I long for this feeling to not feel at all.

    Wow, just wow... Ik begrijp ergens best wel dat je niet weg wil gaan bij hem, maar ik zou het op een of andere manier toch overwegen. Iemand die zo'n dingen zegt als 'laten we een gebouw kiezen, ik kijk wel toe als je springt' en iemand die je keel dichtknijpt is niet iemand die je liefde verdient. Op deze manier komt hij nu bij me over als een echte klootzak die geen enkel respect voor je heeft en dat hoort niet. In een relatie moet je respect tonen, anders is het toch geen echte liefde? Het is kut dat je alleen bent, maar kijk hier eens om je heen, genoeg mensen waarmee je vrienden kan worden, ook al is het maar via internet. Buiten internet heb ik ook amper echte vrienden, de meeste vrienden zijn online vrienden en ik ben eerlijk als ik zeg dat deze mensen vaker meer voor me betekenen. Daarbij vind ik dat je iemand beter verdient en de juiste zal je ooit wel vinden, maar deze gast? Ik weet niet... Heel veel succes en sterkte nog. Als je iemand zoekt om mee te praten kan je altijd bij me terecht, ik weet hoe het is om in de put zitten, al is het niks tegen wat jij verteld denk ik dan zo.


    16 - 09 - '17

    @Philocalist, dankjewel, het klinkt misschien ongeloofwaardig maar door quizlet voel ik me al stukken beter, zo krijg ik actually meer moed om dingen te ondernemen. En dat moet je niet zeggen, iedereen heeft zo zijn eigen problemen, en ze zijn allemaal niet leuk.


    I long for this feeling to not feel at all.

    Wat een klootzak.

    Sorry, meer kan ik niet zeggen. Meer weet ik niet te zeggen.

    Ik zou het echt uitmaken, hoe moeilijk het ook kan zijn, maar dit soort dingen... Als hij je keel dichtknijpt..., dit keer ging het goed, maar wat als het de volgende keer fout gaat?

    Ik ben veel jonger dan jij en heb eigenlijk geen ervaring met liefde en dat soort dingen, dus veel advies kan ik je niet geven behalve dat jij veel beter verdient dan hem. Want volgens mij gaat dit niet langer zo...


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Af en toe een beetje ruzie in een relatie is niet erg. Dat gebeurd nu eenmaal soms. Maar de dingen die hij heeft gedaan en gezegd kunnen niet. Het idee dat hij zijn handen om jouw nek plaats gaat gewoon te ver. Ook al zou hij het nooit echt doen, het gebaar alleen is al te veel. Daarnaast kan die opmerking niet, helemaal als hij weet dat jij er echt ooit over na heb gedacht. Ik weet dat het moeilijk is en ik snap je punt wel maar je moet echt afstand van hem nemen. Je hebt dan misschien tijdelijk niemand meer, maar op deze manier wordt jij helemaal niet gelukkig en beland je juist in een negatieve spiraal. Als je het uitmaakt gaat het moeilijk zijn, maar uiteindelijk kom je er boven op omdat je iemand anders ontmoet die veel beter is en jou veel meer verdiend. Iemand met wie je juist bijna alleen maar leuke tijden ga mee maken.
    Ik hoop dat je wat aan dit advies hebt en ik wens je heel veel gelukkig en sterkte toe.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Schweinsteiger schreef:
    (...)
    Jongen, echt waar, je verdient zo maar dan ook zoveel beter dan dat. Het lijkt nu bijna alsof jij onder hem staat, en dat is nooit de bedoeling. Een relatie hoort gelijkwaardig te zijn. Deze gebeurtenissen zijn heel erg serieus en wegen niet op tegen de "goede momenten", echt niet. Je keel dichtknijpen? Daarvoor zou hij de bak in kunnen draaien voor poging tot moord. Echt waar, ga weg bij die jongen. Het lijkt nu misschien alsof er niemand anders is, maar geloof me, er brandt licht aan het einde van de tunnel, hoe cheesy dat ook klinkt. Volhouden, je bent sterker dan je denkt en je hebt die jongen niet nodig.


    Dit.


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    Wow, djiezus. Ik las dit en ik dacht: dit is niet goed. Dit is niet gezond. Die jongen heeft problemen (je vriend dus) en hij trekt jou er in mee. Het kan gebeuren dat je zo ontzettend depressief bent dat je van die nare gedachten over jezelf krijgt en daar kunnen verschillende redenen voor zijn, maar dit zou er absoluut nooit één van mogen zijn. Hij hoort JOU te steunen als je het moeilijk hebt - en andersom. Jullie horen elkaars rots in de branding te zijn en de één hoort niet meer dan de ander te zijn. Dit is geen gezonde relatie en ik zou je bijna smeken om hiermee te stoppen. Dit maakt of wel jou verdrietiger, banger en geslotener waardoor de kans dat je nieuwe mensen ontmoet waarschijnlijk kleiner wordt. Stom genoeg hebben mensen een radar om de stille types en hun verdriet op te storen en met een boog om ze heen te lopen. Ik had vroeger ook nooit echt vrienden, pas toen het beter met mij ging (en ik ben niet de makkelijkste persoon op aarde) werd het aantrekkelijker om met mij op te trekken. Ik denk dat hetzelfde voor jou geldt, zeker nu je beland bent in een negatieve spiraal die je naar beneden trekt en je vriend maakt dit alleen maar erger.

    Dan heb ik het nog niet eens gehad over de manier waarop, waar ik zelfs een beetje lichamelijk onpasselijk van word. Wie bedenkt zoiets? Wil je wel dat zo iemand van je houdt? Je verdiend veel beter dan dit en het is nu heel belangrijk om voor jezelf te kiezen. Dat is moeilijk. Nee, dat is zelfs heel erg zwaar, maar dat is wel wat je nu moet doen. Stoppen met deze relatie, je gebroken hartje laten helen, de kracht van positieve gedachten vinden en dan sta over een jaar misschien wel met een heel leuk nieuw vriendje bij datzelfde flatgebouw. Maar dan niet met die verachtelijke woorden, maar met een dikke middelvinger naar je verleden.

    Heel veel succes en sterkte gewenst!

    [ bericht aangepast op 27 juli 2014 - 17:23 ]

    Ik denk dat je hem beter achter je laat... Hij is het niet waard om bij hem te blijven als hij zo doet. Hij verdient jouw liefde gewoon echt niet!
    En misschien lijkt het nu alsof hij de enige is die om je geeft en dat je niemand hebt als hij weg is, maar dat is niet zo. Er zijn altijd mensen die om je geven. En als je wat meer vrienden wilt... Je lijkt me een vrij verlegen jongen. Misschien moet je wat zelfverzekerder worden? Dat ga je dan ook uitstralen en dan zal er echt wel een goede jongen naar je toe komen! Misschien kun je ook wat vaker uitgaan of zo? Wie weet loop je wel een hele leuke jongen tegen het lijf!
    Je hoeft echt niet onzeker te zijn! Geloof me, uiteindelijk komt alles goed!
    Maar ik zou wel oppassen. Je vriend lijkt me een beetje gestoord. Straks loopt het nog uit de hand!
    En als je met zelfmoordgedachtes zit... Een psycholoog kan je misschien helpen. Het is misschien raar om te zeggen, want veel mensen bekijken mensen die hulp zoeken bij een psycholoog raar, maar het kan je echt helpen. Een vriendin van me zat ook echt in een enorme dip en haar heeft het ook goed gedaan. Ze is nu weer helemaal gelukkig en dat is heel mooi om te zien!
    Ik hoop echt dat het allemaal goed komt met je!


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Zoals anderen zeiden in een relatie hoor je gelijkwaardig te zijn. Als ik jou zo hoor, dan krijg ik echt gewoon herinneringen terug. Het was geen relatie zoals die van jou. Ik heb er wel een belangrijk ding van geleerd. Laat niemand ervoor zorgen dat jij je slecht voelt en hoeveel je ook van iemand houdt, op een gegeven moment moet je ermee kappen. Anders ga je er zelf aan onder door en ik denk eerlijk gezegd niet dat je dat wil. Het heeft mij toen heel veel pijn gedaan en in het begin heb ik spijt gehad, maar als ik nu terug kijk dan had ik het gewoon eerder moeten doen.

    Niet iedereen is aardig en lief. En helaas is dit een keiharde les, maar je moet echt weg gaan bij hem. Het liefst nog aangifte doen ook. Want als iemand echt van je houdt dan knijpt hij je keel niet dicht wat je ook zegt of doet. Ook al is hij nog zo boos.

    Ga bij hem weg en als je wil, mag je mijn hele pb vol spammen. Maar beloof me alsjeblieft dat je die randdebiel dumpt want dit kan gewoon niet.


    Physics is awesome

    MayLynn schreef:
    Ik denk dat je hem beter achter je laat... Hij is het niet waard om bij hem te blijven als hij zo doet. Hij verdient jouw liefde gewoon echt niet!
    En misschien lijkt het nu alsof hij de enige is die om je geeft en dat je niemand hebt als hij weg is, maar dat is niet zo. Er zijn altijd mensen die om je geven. En als je wat meer vrienden wilt... Je lijkt me een vrij verlegen jongen. Misschien moet je wat zelfverzekerder worden? Dat ga je dan ook uitstralen en dan zal er echt wel een goede jongen naar je toe komen! Misschien kun je ook wat vaker uitgaan of zo? Wie weet loop je wel een hele leuke jongen tegen het lijf!
    Je hoeft echt niet onzeker te zijn! Geloof me, uiteindelijk komt alles goed!
    Maar ik zou wel oppassen. Je vriend lijkt me een beetje gestoord. Straks loopt het nog uit de hand!
    En als je met zelfmoordgedachtes zit... Een psycholoog kan je misschien helpen. Het is misschien raar om te zeggen, want veel mensen bekijken mensen die hulp zoeken bij een psycholoog raar, maar het kan je echt helpen. Een vriendin van me zat ook echt in een enorme dip en haar heeft het ook goed gedaan. Ze is nu weer helemaal gelukkig en dat is heel mooi om te zien!
    Ik hoop echt dat het allemaal goed komt met je!

    Sorry, maar hier wil ik eigenlijk wat over zeggen. Ik haat het als mensen zeggen dat iemand "gestoord" is. Zijn vriend heeft misschien wel dingen gedaan die erg zijn en heeft waarschijnlijk hulp nodig, maar niemand is "gestoord". Sorry, dat vind ik gewoon een hele foute, respectloze term. Overigens niet persoonlijk bedoeld hoor. (:

    [ bericht aangepast op 27 juli 2014 - 17:30 ]


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it