• Vandaag ben ik de Rouwstoet tegengekomen toen ik van Lelystad terugreed naar huis.
    Het was zeer indrukwekkend. 40 lijkwagens, een aantal motoren en politiewagens reed aan je voorbij...
    Ook ben ik nog op Radio 2 geweest om te vertellen over de Rouwstoet, dat was heel speciaal om te doen.
    Het is gewoon bizar. Niet te bevatten. Hele gezinnen zijn omgekomen en families uit elkaar gerukt. Allemaal door een oorlog waar zij niet eens iets mee te maken hadden.
    Wel vind ik het mooi dat heel Nederland de nabestaanden steunt en dat er zo veel aandacht aan wordt besteed. Heel Nederland is in rouw. Deze 'littekens' zullen nog altijd zichtbaar blijven.
    Het had gewoon nooit mogen gebeuren... ):

    Hier een aantal foto's die ik heb gemaakt vanuit de auto:



    Kijkende mensen op een van de overvolle viaducten.



    De lijkwagens uit de Rouwstoet.


    Om dit topic een beetje nuttig te houden. Hebben jullie de Nationale Dag van Rouw gevolgd, waren jullie er zelf bij of hebben jullie er nog iets anders over te vertellen? Plaats het hier maar als je wilt.

    [ bericht aangepast op 23 juli 2014 - 23:36 ]

    Ik heb alles gevolgd en een vlag halfstok. Ik ben nergena bij geweest maar ik denk er constant aan dat hoe dan ook plots mensen weg kunnen zijn. Ik zit steeds vooral te denken. Hoe is het om niet te weten wanneer jou gelieifde weer veilig thuiskomt en hoe hij of zij erbij ligt maar voornamekijk de vraag hebben ze geleden en angst door staan


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    De vlag hangt halfstok en ik heb alles gevolgd op tv. Heel indrukwekkend, moet ik zeggen. Al die lijkwagens -- en dan te bedenken dat dit er pas 40 van de 298 waren.. Niet normaal.

    [ bericht aangepast op 23 juli 2014 - 23:57 ]


    " icarus had loved the sun, and so daedalus lost his. "

    Ik zag het op TV en had gewoon een brok in mijn keel. Maxima die een paar tranen wegpinkt en meneer Timmermans die een vrouw troost die iemand dierbaar is verloren.
    Het is gewoon hartstikke erg en heb er geen woorden voor.


    “She was another broken doll dreaming of a boy with glue.” - Atticus

    RIP alle slachtoffers van deze vreselijke ramp. Ik was er zelf niet bij en heb het ook niet kunnen volgen, maar ook ik heb vandaag één minuut stilte gehouden voor de slachtoffers.


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Ik was aan het werk, maar we hadden een miniradiootje opgeduikeld. Rond vieren was het bij ons stil (er hing ook iets voor de gasten). De dierentuinen waren ook stil.

    Thuis heb ik verder gekeken. Ik vond de ceremonie echt... Ik weet het niet. Mooi. Respectvol. Ik kan niet beschrijven hoe erg dit eigenlijk allemaal is, maar gelukkig krijgen de nabestaande tenminste een beetje... Eerlijkheid.

    [ bericht aangepast op 24 juli 2014 - 0:02 ]


    Tijd voor koffie.

    Ik heb het ook een beetje gevolgd. Heel indrukwekkend allemaal, en natuurlijk echt verschrikkelijk.
    De ceremonie vond ik heel mooi, en het zorgt er misschien wel voor dat de nabestaanden het na een tijdje een goed plekje kunnen geven.

    Ik ben nog steeds benieuwd wat het vliegtuig heeft neergeschoten, de rebellen? Is hier al meer over duidelijk?


    There are wounds that never show on the body that are deeper and more hurtful than anything that bleeds.