Mja, muziek aan, en in etappes opruimen.
Tenminste, zo doe ik het.
(al is het nu ook nog wel zooi, maar ik ga op vakantie en ik ben mn koffer aan het inpakken. Het zijn trouwens bijna alleen maar tijdschriften en puzzel/schoenendozen. Oh, en mn gymtas en een oude schooltas)
Maar ik doe het altijd zo:
1. Al je kleren in de was of in de kast.
2. Alle schoolspullen op een stapel en in de kast of in een doos (het is nu vakantie, maar ja, je hebt vast nog wel ergens werkboeken/schriften liggen)
3. Pak een vuilniszak en gooi daar al het afval in. (A4-blaadjes met informatie voor school, opdrachten, whatever, kan allemaal weg (behalve samenvattingen, die kunnen nog wel handig zijn) lege flesjes, lege plastic zakjes, verdwaalde kapotte loomelastiekjes etc. allemaal weg)
Ik kwam gister trouwens 19 lege flesjes tegen bij het opruimen van mijn kamer Geen idee waar die allemaal vandaan komen.
Meestal is na punt 3 alles al aardig leeg...
Daarna stapel ik alle tijdschriften op en leg die even aan de kant, dan kijk ik of er nog schoenendozen staan waar ik dingen in kan opbergen en plastic tasjes stop ik in een grote plastic tas die ik dan opberg. Spelletjes in de kast, potloden in bekers, knutselspullen in een knutselkast, boeken in de boekenkast/boekenplank/tussen twee boekensteunen.
Meestal als ik dat doe, ben ik al wel snel klaar hoor.
Oh, en leg je telefoon weg! Verhindert ook heel erg! Zet ipv. een liedje op je mobiel, een cd'tje aan of whatever, zolang je het maar niet na 3 seconden al oppakt om te whatsappen/facebooken/whatever.
En denk na over je tijd, je kan het verspillen door je kamer heel langzaam op te ruimen, maar je kan het ook snel doen zodat je langer de tijd hebt om te Quizletten enzovoort.
Plus als je kamer opgeruimd is, heb je minder snel last van hoofdpijn en mja, het laat je kamer heel groot lijken haha.
so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly