• Ik heb ontzettend lang getwijfeld over mijn studiekeuze. Niks vond ik leuk en de dingen die ik leuk vond lagen niet binnen handbereik.
    Vorig jaar ben ik met een opleiding begonnen, om er 2 maanden later alweer mee te stoppen.

    Daarna ben ik nog eens gaan nadenken over wat ik dan wél wilde en daar kwam de PABO naar boven.
    Toen ik zag dat er een vrijwilliger werd gevraagd op een basisschool hier in de buurt, heb ik mij daar voor aangemeld en werd ik uitgekozen.
    Ik hielp daar mee in allerlei klassen met kleine en grote activiteiten.
    Inmiddels had ik mij ook aangemeld voor de PABO en stond het bijna vast dat ik daar heen zou gaan.

    Toen ik echter verder geen werk kon vinden voor in de tussentijd, ben ik begonnen met vrijwilligerswerk.
    Mijn oma kon voor mij een plekje regelen bij een dagcentrum voor gehandicapten.
    Ik had 0,0% ervaring met gehandicapten en alles was nieuw voor mij.
    Tot mijn eigen verbazing beviel het heel erg goed!
    In een vlaag van verstandsverbijstering heb ik vlak voor de deadline van 1 mei mijzelf aangemeld voor SPH en mij afgemeld voor de PABO.

    Echter, nu een paar maanden later heb ik daar heel erg spijt van.
    Ik heb de afgelopen weken volledig meegedraait bij de kleutergroep en het daar heel erg naar mijn zin gehad.
    Ik zie mijzelf dan ook echt later zelf juf zijn.

    Het probleem is alleen dat ik mij dus heb afgemeld voor de PABO en de deadline nu voorbij is.
    Het is dus te laat om mij opnieuw aan te melden?

    Weet iemand hier een PABO die bv. deze deadline niet heeft? Of weet ik iemand of ik op een andere manier nog binnen zou kunnen komen?
    Ik heb er heel erg veel spijt van en weet nu al dat ik weer ongelukkig zou worden als ik SPH zou kiezen.
    Omdat ik dan niet op de juiste plek ben.


    Tell me about it, stud.

    Je moet een studiekeuzecheck doen op de school waar je de PABO wilt volgen, vinden ze dat de opleiding bij jou past, is alles goed. Vinden ze dat hij niet bij je past, mogen ze jou weigeren, omdat je je ná 1 mei hebt ingeschreven.
    Al had je je voor 1 mei ingeschreven hadden ze je niet mogen weigeren als je de studiecheck niet goed had gedaan.
    Maar het is volgens mij nog niet te laat om je nu in te schrijven bij de PABO.


    #WWED - What Would Emma Do?

    Ik weet niet precies hoe het zit, maar ik ga even dit topic bumpen door te zeggen dat ik het zelf erg naar mijn zin heb gehad tijdens mijn stage in een kleutergroep. Ik begrijp je keuze dus helemaal. ^^


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    Volgens mij is de uiterlijke inschrijf termijn pas 1 september, veel meer weet ik er niet van. Er is vast wel iets mogelijk! Je school heeft liever geen gedemotiveerde leerling dus ze zullen je vast kunnen helpen ;)

    Capricious schreef:
    Ik weet niet precies hoe het zit, maar ik ga even dit topic bumpen door te zeggen dat ik het zelf erg naar mijn zin heb gehad tijdens mijn stage in een kleutergroep. Ik begrijp je keuze dus helemaal. ^^


    Ja, vooral de kleutergroep vind ik inderdaad heel leuk!
    Ik heb de school gebeld en krijg doordat het nu vakantie is, 18 augustus te horen of ik nog kan starten.
    Nog even spannend dus!


    Tell me about it, stud.