• Hallo mensen (daar ben ik weer!)
    Ik heb een vraagje voor de meiden hier. Het is een beetje cliché, maar ik ga jullie toch om hulp vragen. Ik ben namelijk al een tijdje ongesteld en ik wil eigenlijk gaan beginnen aan de tampons. Maar ik merk dat het inbrengen ervan verrekte veel pijn doet en ik kon niet verder dan enkel het topje. Hebben hier meer mensen last van (gehad) en weten jullie hoe dit zit. Ligt dit aan de tampons zelf of aan mij? Of is dit iets typisch waar je gewoon doorheen moet? Als dat laatste zo is, hebben jullie dan tips? Want ik vind het echt ongelofelijk pijnlijk en kijk er niet echt naar uit.
    Ik heb besloten om dit op Q te vragen, want de meesten van jullie ken ik toch niet :') Ik vind het een beetje vreemd om aan mijn vriendinnen of moeder te vragen, dus vandaar ^^
    Alvast bedankt!
    Liefs

    (Ja hoor, weer dat doorgestreepte berichtje; ik vermoed dat deze hier thuishoort, maar ik wist het niet zeker. Alvast sorry als dat niet zo is!)

    [ bericht aangepast op 15 juli 2014 - 21:05 ]

    Kahuna schreef:
    Ik herken het zo erg maar uiteindelijk heb ik inderdaad gedaan wat @Jacco zegt, gewoon duwen :') Misschien wat vaseline op het topje doen want dan gaat het wat makkelijker maar ik ben er niet z'n fan van om eerlijk te zijn, hoe handig het ook is :Y)

    Al wat daar beneden niet hoort, smeer ik liever niet op een tampon. :')
    Dan kun je nog beter glijmiddel nemen, dat mag tenminste in dat 'gebied'.

    Het is ergens wel een kwestie van gewoon 'duwen'. Maar als het niet gaat, gaat het niet en dan zijn er verschillende mogelijkheden waarom het niet gaat onder andere dat de tampon te groot is.
    Om te beginnen gaat het altijd een beetje pijn doen, maar eenmaal je het wat gewend bent om te doen, valt het allemaal mee.
    Als starter zou ik beginnen met kleine tampons. Die zijn over het algemeen makkelijker in te brengen. Inbrenghulzen zouden over het algemeen ook makkelijk zijn en voornamelijk 'schoner', maar ikzelf heb dat nooit gekunnen, dus het werd op de gewone manier.
    Je moet ook zien dat je het ver genoeg doorduwt, want als het nog te ver uitsteekt, doet het ook pijn als het erin zit.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Ik gebruik over het algemeen de kleinste, maar ik had er nog steeds last van. Ik ga even kijken naar de zogenaamde silk-touch of inbrenghulzen. Als jullie verder nog tips hebben, die zijn altijd welkom!

    Ik had dat ook in het begin. Gewoon blijven proberen.
    Steeds een beetje verder duwen en als het echt te veel pijn doet stoppen en de volgende keer opnieuw proberen.
    De eerste keer dat het volledig pijnloos ging bij mij, was toen ik (half dronken) terugkwam van een fuif (en waarschijnlijk daarom niets voelde), sindsdien geen problemen meer, hahaha.


    Has no one told you she's not breathing?

    Het is ook gemakkelijker om iets dieper door je hurken te gaan, waardoor je benen meer gespreid zijn (klinkt zo fout, eigenlijk :'D) of één been iets hoger op de wc te plaatsen of bijvoorbeeld de badrand te zetten. Het is ook een een beetje kijken hoe je de tampon inbreng, althans bij mij toch. Als ik ze recht inbreng voelt het wat onaangenamer dan wanneer ik de tampon iets meer schuin omhoog inbreng.
    Afin, in het hele begin is het gewoon wat oefenen tot je de 'handigheid' erin krijgt.
    Ik gebruik vanaf m'n 14de tampons en gebruik echt niets liever. Het is praktischer en ik vind het zelf veel hygiënischer, al is dat natuurlijk voor iedereen anders ^_^.
    In ieder geval, veel suc7 ermee.


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Het is mij nooit gelukt, maar heb er verder ook geen behoefte voor eigenlijk. Ben tevreden met gewoon maandverband ;p
    Denk dat het de eerste keren gewoon doorbijten is, maar ik weet t natuurlijk niet, dus ik zou eigenlijk niet op mij letten, haha


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Ik gebruik geen tampons. Zou niet weten waarom. Soms is het misschien handiger met zwemmen, maar ik ben een mietje en gebruik liever maandverband.

    Er gebruiken meer meiden dan ik dacht geen tampons. Ben ik blij dat ik niet de enigste ben. :Y)

    OT: Zoals je al in mijn post kunt lezen, gebruik ik geen tampons. Ik kan je dus ook niet verder helpen, sorry!


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Tampons horen normaal gesproken redelijk makkelijk naar binnen te gaan. Het is dus zeker niet iets typisch waar je doorheen moet. Eerlijk denk ik aan Vaginisme, dat is een 'ziekte' waarbij je vaginale spieren samen krampen op het moment dat je er iets naar binnen wilt krijgen. Als je later een vriend krijg zul je ook niet normaal kunnen vrijen en zul je er dan ook last van krijgen. Ik zou hier toch met je moeder over praten en naar een gynaecologe gaan, voor de zekerheid. Mocht je wel Vaginisme hebben, kunnen ze je hiermee helpen.


    #WWED - What Would Emma Do?

    Ik heb een ongelooflijke hekel aan maandverband en vermijd dat dus ook zo veel mogelijk, en volgens mij ben ik de enige op de aardbodem die nooit struggles heeft gehad met tampons. :') Like. Never.


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Junns schreef:
    Tampons horen normaal gesproken redelijk makkelijk naar binnen te gaan. Het is dus zeker niet iets typisch waar je doorheen moet. Eerlijk denk ik aan Vaginisme, dat is een 'ziekte' waarbij je vaginale spieren samen krampen op het moment dat je er iets naar binnen wilt krijgen. Als je later een vriend krijg zul je ook niet normaal kunnen vrijen en zul je er dan ook last van krijgen. Ik zou hier toch met je moeder over praten en naar een gynaecologe gaan, voor de zekerheid. Mocht je wel Vaginisme hebben, kunnen ze je hiermee helpen.

    Lol, tuurlijk, ze krijgt een tampon niet naar binnen dus het is gelijk een ziekte. Whut.

    Het gebeurt ontzettend vaak geloof ik dat zoiets niet 1, 2 3 lukt. :'D Het is gewoon even wennen, misschien is ze te gespannen o.i.d.


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Junns schreef:
    Tampons horen normaal gesproken redelijk makkelijk naar binnen te gaan. Het is dus zeker niet iets typisch waar je doorheen moet. Eerlijk denk ik aan Vaginisme, dat is een 'ziekte' waarbij je vaginale spieren samen krampen op het moment dat je er iets naar binnen wilt krijgen. Als je later een vriend krijg zul je ook niet normaal kunnen vrijen en zul je er dan ook last van krijgen. Ik zou hier toch met je moeder over praten en naar een gynaecologe gaan, voor de zekerheid. Mocht je wel Vaginisme hebben, kunnen ze je hiermee helpen.


    Als je na één keer geen tampon naar binnen kan krijgen heb je niet meteen een ziekte. Dan zou de helft van de bevolking die ziekte hebben.

    Junns schreef:
    Tampons horen normaal gesproken redelijk makkelijk naar binnen te gaan. Het is dus zeker niet iets typisch waar je doorheen moet. Eerlijk denk ik aan Vaginisme, dat is een 'ziekte' waarbij je vaginale spieren samen krampen op het moment dat je er iets naar binnen wilt krijgen. Als je later een vriend krijg zul je ook niet normaal kunnen vrijen en zul je er dan ook last van krijgen. Ik zou hier toch met je moeder over praten en naar een gynaecologe gaan, voor de zekerheid. Mocht je wel Vaginisme hebben, kunnen ze je hiermee helpen.


    Right, ik hoor verschillende mensen die er in het begin last van hebben, dus dan zou half Q Vaginisme hebben :')

    Ik zeg niet dat ze het heeft, alleen dat het zou kunnen.


    #WWED - What Would Emma Do?

    Ik slik mn pil altijd door, dus ik ben nauwelijks ongesteld.
    Het kan zijn dat jezelf te gespannen bent, dan kan het pijnlijk zijn. Neem er even de tijd voor de eerste keer dat je het doet, ga desnoods staan. Vaak staat er bij de ob verpakking ook een tip hoe je hem het beste in kan brengen.
    En oh, het kan natuurlijk ook zijn dat je niet genoeg bloed, begin met een kleinere formaat.

    [ bericht aangepast op 16 juli 2014 - 21:05 ]


    Alleen maar tranen van geluk

    Junns schreef:
    Ik zeg niet dat ze het heeft, alleen dat het zou kunnen.

    Niet aanvallend bedoeld. Ik ken iemand die het heeft en volgens mij is dit niet aan de hand. Vaginisme kan zo ver gaan dat je er niet eens een klein wattenstokje in krijgt zonder pijn. Volgens mij is het normaal dat t inbrengen van een tampon in het begin niet werkt. Het is bij mij nooit gelukt met tampons, maar verder werkt alles normaal hoor.

    [ bericht aangepast op 16 juli 2014 - 21:12 ]


    “To live will be an awfully big adventure.”