• Ik wees even eerlijk: ik ben lui. Als mama me iets vraagt, zeg ik meteen 'nee'. Dan wordt mama boos/verdrietig, en dan wordt ik dat ook. Ik wil mijn mama eens blij maken. Ik vind het verschrikkelijk irritant als anderen het doen, maar zelf doe ik het dus ook. Heeft iemand tips om van mijn 'luieritis' af te komen, en zo mijn mama een keertje blij te maken?

    (Als ik 'nee!' zeg... het floept er gewoon uit.)

    [ bericht aangepast op 10 juli 2014 - 18:29 ]


    I've hurt you again. How foolish can one man be?

    Probeer eens tot tien te tellen voordat je nee zegt. In het begin is het even wennen omdat je het een slechte eigenschap is die je even moet afleren. Maar later moet het lukken. Probeer ook eens op een briefje neer te zetten wat jouw moeder allemaal voor jou doet en lees dit een paar keer per dag over. Zo blijft dat beter in je hoofd hangen voordat je weer meteen nee zegt. En over de luiheid, daar moet je je gewoon overheen zetten. Iedereen is weleens lui, maar iedereen moet ook weleens iets doen waar hij/zij geen zin in heeft.


    Every scrap of you would be taken from me, watched as you signed your name Marjorie

    Probeer erbij stil te staan hoe blij ze zal zijn als je hetgeen dat ze vraagt wel doet. Die erkenning geeft best een fijn gevoel vind ik zelf :]. Mijn oma is altijd blij dat ik voor haar strijk oid, dus daarom doe ik het ook graag. Niet omdat ik het zelf zo leuk vind, maar omdat ik haar er blij mee maak en ze het dan zelf niet meer hoeft te doen.


    No growth of the heart is ever a waste

    Probeer je je vooral te realiseren dat je moeder het heel zwaar heeft als moeder, en dat ze de hulp die ze van je vraagt ook nodig heeft.


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Bedenk dat je moeder veelv oor je heeft gedaan en doet. En dat je haar met iets kleins zoals afdrogen, iets opruimen enz haar al heel blij mee maakt.


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Ontbijt op bed.
    Koop in de supermarkt enkele sandwiches, pistolets of een croissantje;
    Bak wat spekblokjes en een roereitje of kook een eitje net gaar en serveer het in een eierdopje met reepjes toast;
    Wat fruitsap in een glas;
    En dan nog bestek en je hebt een simpel en leuk ontbijtje. :Y)


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Scandal schreef:
    Ontbijt op bed.
    Koop in de supermarkt enkele sandwiches, pistolets of een croissantje;
    Bak wat spekblokjes en een roereitje of kook een eitje net gaar en serveer het in een eierdopje met reepjes toast;
    Wat fruitsap in een glas;
    En dan nog bestek en je hebt een simpel en leuk ontbijtje. :Y)

    DAT vind ik nou echt een leuk idee!

    [ bericht aangepast op 10 juli 2014 - 19:48 ]


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Scandal schreef:
    Ontbijt op bed.
    Koop in de supermarkt enkele sandwiches, pistolets of een croissantje;
    Bak wat spekblokjes en een roereitje of kook een eitje net gaar en serveer het in een eierdopje met reepjes toast;
    Wat fruitsap in een glas;
    En dan nog bestek en je hebt een simpel en leuk ontbijtje. :Y)


    Zoiets als verassing een keertje doen kan iemand soms helemaal blij maken, haha! Dit lijkt me zeker eens iets om te doen als je je moeder blij wilt maken.


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Bedankt allemaal!

    [ bericht aangepast op 10 juli 2014 - 20:25 ]


    I've hurt you again. How foolish can one man be?

    Je kan ook een keer een boeketje bloemen voor haar meebrengen, dit vindt mijn moeder ook altijd heel erg leuk. Meestal verwachten ze het niet en mijn moeder werd een keer emotioneel toen ze een boeketje kreeg. Ze was erg blij.


    26 - 02 - '16

    Plak overal briefjes in je kamer met positieve teksten dat je er voor de volle 100% voor ggaan zal, of een simpe briefje waar ''ja'' op staat. Bedenk wat je zoal kunt doen en bedenk je om eens te stoppen met ''nee'' te zeggen. En mocht het er toch per ongeluk uitfloepen, zeg sorry en doe alsnog wat je gevraagd wordt. (:

    En qua dingen om af en toe je ma eens op te fleuren zijn er al hele leuke dingen boven mij opgenoemd. ^^


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Ik maak mijn moeder verder altijd blij met een zelfgeschreven gedichtje dan moet ze huilen. of als ik haar een keertje trakteer als we in de stad zijn op een broodje of ijsje.


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Heb zelf ook echt een lui beest op m'n rug zitten, maar ik denk dan altijd: Als je het niet doet, komt 't er ook niet.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Je kunt misschien ook zelf aanbieden om iets te doen. Bijvoorbeeld de was opvouwen ofzo. Ik weet niet wat ze vraagt, maar als je het zelf aanbied en je moeder het niet hoeft te vragen kun je ook geen nee zeggen.


    "There he is! It's my favorite superhero, The Retractor." Barry Kripke

    Bedankt!


    I've hurt you again. How foolish can one man be?

    Hint schreef:
    Probeer je je vooral te realiseren dat je moeder het heel zwaar heeft als moeder, en dat ze de hulp die ze van je vraagt ook nodig heeft.


    ook, als je nee zegt kan je vervolgens ook zeggen "wacht ik doe het wel"

    [ bericht aangepast op 15 aug 2014 - 21:04 ]


    My thoughts are stars I cannot fathom into constellatio