• Hoi allemaal.
    Ik heb een probleem. Mm, ja dat is meestal als je je topic bij 'story problemen' zet. (nerd)

    Ik wil een verhaal schrijven. Een echt boek, geen verhaal op Q. En daarvoor heb ik natuurlijk INSPIRATIE nodig. Maar ik ben al zo vaak opnieuw begonnen dat mijn ideeën op zijn. Ik lees heel veel, maar de ideeën die ik uit die boeken/thrillers haal kan ik bijna niet uitschrijven, dat is te ingewikkeld. Ik ben geen misdaadromanschrijver. :P

    En nu was mijn vraag aan jullie: hebben jullie INSPIRATIE voor mij?

    Ik schrijf op Q graag fantasy, maar het mag ook 'gewoon' zijn. Mijn eerdere twee boeken gingen over puberjongens met alledaagse problemen (dat is niet echt superspannend, maar toen was ik 12 en 15, dus forgive me). Mijn story die nu op Q loopt, gaat over een drugsverslaafde en dat vind ik erg interessant. Maar om daar een echt boek over te schrijven, heb ik er te weinig verstand van.

    Als jullie iets weten (bijv. 'Schrijf over weerwolven' - dat is alleen een beetje afgezaagd maar whatever) zet dat maar hieronder. Ik kan natuurlijk niet beloven dat ik je idee ga gebruiken, maar wie weet :D Misschien maak ik wel combi's.

    Alvast HEEL erg bedankt!!! (flower)


    Als dombo's konden vliegen, was het hier een enorm vliegveld.

    Als je vijfhonderd pagina's vol wil schrijven over een onderwerp kan het maar beter van jezelf zijn.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Je kan beter wachten tot er iets komt waarover je enthousiast bent. Het helpt soms de eerste dingen die in je op komen op te schrijven.
    Zelf heb ik zowat altijd een schrift bij me, waarin elk idee opschrijf dat me te binnen schiet. Wanneer ik dan zin heb iets te schrijven, maar geen inspiratie heb, zoek ik daarin naar wat leuke dingen die ik eerder bedacht heb (:
    Wees vooral niet bang te denken in richtingen die je niet gewend bent, het kan je nog beter vallen dan je denkt. (;
    Dromen en herinneringen kunnen ook altijd helpen. Dingen die je zelf meegemaakt heb of misschien natuurverschijnselen die je niet goed snapt, waar je dan je eigen uitleg aan kan geven, bijvoorbeeld: Regen is eigenlijk de tranen van engelen.

    [ bericht aangepast op 2 juli 2014 - 17:05 ]


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Val schreef:
    Als je vijfhonderd pagina's vol wil schrijven over een onderwerp kan het maar beter van jezelf zijn.


    Eh. Volgens mij gaat dit topic daarover.

    Ik HEB niks van mezelf.


    Als dombo's konden vliegen, was het hier een enorm vliegveld.

    Probeer boeken in andere genres te lezen? Kijk op WeHeartIt voor inspiratie. Luister naar nieuwe muziek. Maak een lange wandeling langs een weg of een dorp waar je nog niet eerder geweest bent (of fietsen, skaten etc). Er zijn vele dingen die helpen om inspiratie te krijgen. Helaas (zoals hierboven gezegd) kan ik je niet echt ideeën geven. Het is beter om er zelf op te komen, dan blijf je waarschijnlijk langer geïnteresseerd in het idee! c:


    "Chaos often breeds life, when order breeds habit."

    Illwill schreef:
    Wees vooral niet bang te denken in richtingen die je niet gewend bent, het kan je nog beter vallen dan je denkt. (;
    Dromen en herinneringen kunnen ook altijd helpen. Dingen die je zelf meegemaakt heb of misschien natuurverschijnselen die je niet goed snapt, waar je dan je eigen uitleg aan kan geven, bijvoorbeeld: Regen is eigenlijk de tranen van engelen.


    Dat ben ik meestal wel, bang om in vreemde richtingen te denken haha. En herinneringen kunnen inderdaad helpen, bedankt voor de tip!


    Als dombo's konden vliegen, was het hier een enorm vliegveld.

    Misschien kan je een boek schrijven gebaseerd op een oud verhaal of oude mythe dat je aansprak of een droom die je ooit hebt gehad.

    [ bericht aangepast op 2 juli 2014 - 17:10 ]

    Val schreef:
    Als je vijfhonderd pagina's vol wil schrijven over een onderwerp kan het maar beter van jezelf zijn.


    Dit.


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    Samaice schreef:
    (...)

    Dat ben ik meestal wel, bang om in vreemde richtingen te denken haha. En herinneringen kunnen inderdaad helpen, bedankt voor de tip!

    Bij inspiratie zoeken mag je jezelf gewoon eens helemaal laten gaan! Je mag nadenken over wat je wilt, niets is verboden! Wil je een verhaal maken over het leven van een krokodil? Wie zal je stoppen? Jij beslist hierin!
    Je mpoet vooral niet bang zijn, want eigenlijk kan er niets gebeuren. Je kan met je gedachten de gevaarlijkste en verste uithoeken van de wereld opzoeken of je kan zelfs naar het heelal 'reizen', maar niemand weet het en niemand zal er iets aan doen (:
    Twijfel of je wel over een bepaald onderwerp kan schrijven? Probeer het gewoon uit dan! Schrijf er een stukje over en lees het na. Klinkt het redelijk (hou hierbij er wel rekening mee dat alle begin moeilijk is) dan kan je ermee verder gaan!


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Illwill schreef:
    (...)
    Bij inspiratie zoeken mag je jezelf gewoon eens helemaal laten gaan! Je mag nadenken over wat je wilt, niets is verboden! Wil je een verhaal maken over het leven van een krokodil? Wie zal je stoppen? Jij beslist hierin!
    Je mpoet vooral niet bang zijn, want eigenlijk kan er niets gebeuren. Je kan met je gedachten de gevaarlijkste en verste uithoeken van de wereld opzoeken of je kan zelfs naar het heelal 'reizen', maar niemand weet het en niemand zal er iets aan doen (:
    Twijfel of je wel over een bepaald onderwerp kan schrijven? Probeer het gewoon uit dan! Schrijf er een stukje over en lees het na. Klinkt het redelijk (hou hierbij er wel rekening mee dat alle begin moeilijk is) dan kan je ermee verder gaan!


    Ja, alle begin is zeker moeilijk. Zeker in een onderwerp waar ik nog nooit over geschreven heb. Maar ik ga het proberen, thanks!


    Als dombo's konden vliegen, was het hier een enorm vliegveld.

    Samaice schreef:
    (...)

    Ja, alle begin is zeker moeilijk. Zeker in een onderwerp waar ik nog nooit over geschreven heb. Maar ik ga het proberen, thanks!

    Graag gedaan, veel succes!


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Een boek schrijven gaat natuurlijk niet zomaar, daar is heel veel tijd en werk voor nodig. Ik zou zelf wachten totdat je inspiratie krijgt, het is altijd beter als je zelf iets hebt bedacht. Je kan een dag naar het bos gaan, daar rond wandelen en vervolgens op een bankje beginnen te schrijven. Ik ga vaak naar de boekenwinkel en krijg daar altijd nieuwe ideeën voor mijn verhaal, dat zou ik je ook aanraden gewoon naar de boekenwinkel toe gaan en daar de achterkant van kaften lezen. Je kan ook een dagje foto's gaan maken van dingen die je leuk vind, daar kan je ook inspiratie van krijgen. Maar ik zou vooral zeggen: schrijf rustig elk ideetje op wat je hebt, misschien kan je daar later verder mee en krijg je een verhaal waar je wel inspiratie voor hebt.


    "Sometimes the hardest thing and the right thing are the same."

    Ik heb juist teveel ideeën voor verhaallijnen. Wat ik doe, is dat als ik een idee heb, dan schrijf ik dat gelijk op. Als ik dan vervolgens later eraan wil beginnen, pas ii het gewoon nog een beetje aan. Maar ik ga je geen ideeën geven. Sorry. Dat moet uit jezelf komen. Doe de dingen die hierboven al gezegd zijn en je komt vanzelf op een prachtige, eigen, verhaallijn.


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Samaice schreef:
    (...)

    Eh. Volgens mij gaat dit topic daarover.

    Ik HEB niks van mezelf.

    En als je iets van een ander hebt kan je wel een boek schrijven?


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Misdaad roman is oké, maar over een drugsverslaafde schrijven dat is een stapje te hoog? :P
    Ik snap die grens niet bepaald, omdat ik beter over een drugsverslaafde zou kunnen schrijven dan een misdaadroman.
    Dat komt doordat je de focus legt op vooral 1 persoon, maar zo denk ik dan weer dan xd

    Trouwens volgens mij heb je wel meer nodig dan inspiratie voor het schrijven van een echt boek, maar inspiratie is een goed punt om te beginnen :P

    Wat mensen heel erg schijnt te bouwen bij misdaadromans zijn verkrachtingen merk ik, maar ook ontvoeringen zijn erg populair. Alleen je moet dan heel erg oppassen dat je niet cliché wordt. Telkens als je iets schrijft, moet je je afvragen wat maakt dit stuk uniek? Wat heeft dit stuk dat geen enkel ander stuk heeft? Je moet je echt goed kunnen onderscheiden om in dit genre goed te worden.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.