• Het is pride-week op tumblr en ik postte dit net op mijn dash. Maar ik wil echt super graag weten wat jullie ervan denken.

    I don’t understand why every gay or bi person has to “come out of the closet”. My friend has been pushing me to announce to everyone that I’m gay, but I don’t see the use. I’m not going out on the street and shout that I’m a vegetarian or that I’m a Potterhead or that I love pandas. So why should I go out on the street and shout out to everyone that I’m gay? Why should I have to come “out of the closet” when I can just mention it whenever it comes up in conversation and it’s necessary or when I find a cute girl?


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ik ben het met je eens, hoor. Het is nogal overrated, maar ik snap wel dat mensen wiens omgeving er moeite mee zal hebben, zich er erg druk om kunnen maken.


    Your make-up is terrible

    Ik ben het met je eens. Ik hoef toch ook niet tegen al m'n vrienden en familie te gaan vertellen dat ik heteroseksueel ben? En dat is gewoon exact hetzelfde. :')


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Dat herken ik eigenlijk wel bij mezelf.
    Ik ben het er dus wel mee eens. Al snap ik best dat het een grote stap kan zijn. Maar als het niet per se nodig is zie ik niet waarom je het zou gaan vertellen aan iedereen.


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Je hoeft ook helemaal niet uit de kast te komen. ^^ Het is geen verplichting of iets wat iedereen die niet cis en hetero is móét doen om een "volwaardige" status als wat-het-dan-ook-is-dat-die-persoon-is te kunnen bereiken, zelfs al laten mensen het soms zo lijken. Als je je prettig voelt zonder groots aan te kondigen dat je lesbisch bent dan is dat prima en helemaal oké en moet je mensen die je vertellen dat dat niet zo is gewoon volkomen negeren. Maar het is wel heel, heel belangrijk dat mensen openlijk uit de kast kúnnen komen als ze dat willen. Het is belangrijk dat ze zich daar veilig en prettig bij kunnen voelen. Het is daarom ook geweldig dat zoiets steeds normaler wordt, maar helaas is er inderdaad de keerzijde dat mensen automatisch aannemen dat het zo "hoort" als je niet hetero bent. Dat is onzin, want je moet gewoon doen wat jij zelf wilt en waar jij je goed bij voelt.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    -

    [ bericht aangepast op 30 juni 2014 - 0:04 ]


    He cannot pass by without touching and moving and shaping and changing every thing, every boy-city, in his path.

    Ik ben het wel met je eens. Niet alleen omdat het inderdaad niet nodig zou moeten zijn, maar ook omdat het hele riedeltje gewoon zo irritant begint te worden na een tijdje. "Val jij op meiden? Wow, daar vond ik je echt niet het type voor." Alsof ik zojuist heb gezegd dat ik graag midden in de nacht auto's steel en ermee door de buurt race, of zo. :/


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Well, nee, het is niet perse nodig nee. Ik had het wel naar mijn ouders gedaan, maar de rest van mijn familie wist het nog niet tot ze zagen op FB met wie ik een relatie had. Vette goede reacties en zo. Ik vind dat je niet perse uit de kast hoeft te komen ook niet als je een leuk iemand hebt gevonden, mensen zien het vanzelf wel, toch? (:

    Vandaag heel gesprek met mijn tante gehad en zo, die was echt heel positief en zo

    [ bericht aangepast op 30 juni 2014 - 0:18 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Volgens mij komt dit door de mate van acceptatie... Ik weet het natuurlijk niet zeker, maar het zou mij niets verbazen als het "uit de kast komen" een heel ding is, omdat het nog niet volledig geaccepteerd wordt. Het is een mogelijkheid om aan de mensen die er voor jou toe doen te vertellen dat je op hetzelfde geslacht valt, zonder dat ze daar in een openbare aangelegenheid mee overvallen worden, want ja "het gay-zijn" is zo slecht geaccepteerd dat je mensen ermee zou kunnen overvallen. Als je het ze in privésferen vertelt, dan hebben zij de kans om te reageren, zonder dat ze in de spotlight van een heel publiek staan. Althans, zo zie ik het uit de kast komen, maar dat heeft natuurlijk ook alles te maken aan wie je uit de kast komt. Als het aan heel Tumblr is, dan ja, dan schreeuw je het wel van de daken, maar als het in privé is met mensen die voor jou belangrijk zijn, dan zie ik dit niet als het van de daken schreeuwen, maar als het alles opengooien en hopen dat zij het helemaal oké vinden, omdat zij belangrijk voor jou zijn.


    Hamartia

    Ik ben het met je eens. Mensen komen er gewoon achter als ik wat zeg over een knappe jongen, over mijn crush of als ze er gewoon zelf naar vragen.Ik ga niet een mededeling doen omdat ik toevallig gay ben. Homo/lesbisch/bi zijn is niet belangrijker of specialer dan iemand die hetero is.


    Take me to wonderland

    Assassin schreef:
    Ik ben het met je eens, hoor. Het is nogal overrated, maar ik snap wel dat mensen wiens omgeving er moeite mee zal hebben, zich er erg druk om kunnen maken.


    The happiest people don't have the best of everything, they just make the best of everything.

    Assassin schreef:
    Ik ben het met je eens, hoor. Het is nogal overrated, maar ik snap wel dat mensen wiens omgeving er moeite mee zal hebben, zich er erg druk om kunnen maken.


    26 - 02 - '16

    Ik vind het ook een beetje stom, ik zeg toch ook niet tegen iedereen dat ik hetero ben?
    Toen mijn beste vriend uit de kast kwam vertelde hij het eerst alleen aan dichtste vrienden (nog niet eens zijn ouders). Pas een paar maand later was hij er open over. Maar iedereen die mijn beste vriend kent weet ook wel dat hij niet op meisjes valt, haha!


    Alleen maar tranen van geluk

    Dit heb ik ook een keer tegen iemand gezegd zo van als ik met een meisje een relatie zo beginnen zou ik gewoon casual daar mee omgaan net als het een jongen was geweest like mensen zien dan zelf ook wel dat ik ''gay'' ben.

    Al ben ik bang dat ik eerder hetroflexibel ben.. hmm.. ik heb een keer een crush gehad op een meisje maar dat was meer zo van I would date you I guess. Ik ben er nog niet helemaal over uit ^^.


    ''What do you mean life is short, life is the longest thing you'll ever do.''

    Ik ben het helemaal met je eens. Nu komt dit ook wel deels omdat ik het zelf zo heb gedaan. Ik heb het niet niemand verteld, maar mensen zijn er steeds toevallig achter gekomen doordat ik het over leuke meisjes heb. Dit zorgt er ook voor dat mensen je niet overweldigen met allemaal vragen, maar reageren op dezelfde manier als wanneer je aankondigt dat je van tosti's houdt. (Bijkomend voordeel.)


    'For what? You'll win her over with your rainbow kisses and unicorn stickers?' - Regina Mills

    klopt. Waarom doen mensen altijd zo moeilijk over dat soort dingen? En dan niet alleen op de manier dat mensen het niet zouden accepteren, maar ook op de manier van dat mensen vaak die persoon heel erg gaan steunen en helpen met alles. Of ze het nou positief of negatief bedoelen, mensen maken er te veel uitzondering van. -Just relax, is het dan echt zoo raar?-


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…