• Dat is de uitspraak van een vriendin van mij. Ze snijdt zichzelf en mijn vriendinnen en ik zijn bezorgd om haar. We hebben er met onze lerares over gepraat, en nu blijkt dat ze zelfs tegen die lerares heeft gezegt dat 'ik was gevallen' ze dus was gevallen, zogenaamd. En dat terwijl ze het tegen ons heeft gezegd!
    Weet iemand hoe we dit op kunnen lossen!


    -

    Hmmm.. Het punt is dát jullie weinig kunnen doen. Als zij niet geholpen wil worden, kán ze gewoon weg niet geholpen worden. Dit is een kwestie van haar vertrouwen winnen, en erover durven praten. Misschien bereikje dan wat.
    Ik hoop dat je er wat aan hebt, en veel succes.


    Love,,Peace&&Icecream! ^^ Liefde aan een paar mensen...

    Dat is echt héel erg O.o , Begin eens een serieus gesprek met haar,Het moet echt tot haar door dringen dat ze hulp moet gaan zoeken,Maak haar duidelijk dat snijden geen nut heeft,Daar word je alleen maar verdrietiger van!


    Pictures fade away, but memories are forever

    Meid wij hebben het samen gezecht

    En ik weet echt niks

    Praten.Praat over haar gevoelens,haar pa etc.Geraak met haar moeder in contact en praat ook met haar.Haar moeder begrijpt het beter en kent waarschijnlijk ook de situatie van haar dochter.
    Merel.

    Dat is echt héel erg O.o , Begin eens een serieus gesprek met haar,Het moet echt tot haar door dringen dat ze hulp moet gaan zoeken,Maak haar duidelijk dat snijden geen nut heeft,Daar word je alleen maar verdrietiger van!


    Dat hebben Esmaye & Ik al gedaan maar het helpt niet

    Ik heb mezelf ook gesneden en het heeft geen zin!
    Echt niet.. je maakt jezelf alleen maar kapot [/spreekt uit ervaring] vertel haar dit. vertel haar dat je iemand kent die dat ook heeft gedaan , en dat ze moet stoppen ,want je schiet er niks mee op.. Het enige wat je doet is je omgeving pijn..
    je vrienden ,de mensen die egt van je houden..
    vertel haar dat ze beter kan schrijven , haar gevoelens van zich afsgrijven dan dit te doen.
    Wnt aan het einde sit je met een alleen nog groter probleem..


    Crack a bottle

    Ik heb mezelf ook gesneden en het heeft geen zin!
    Echt niet.. je maakt jezelf alleen maar kapot [/spreekt uit ervaring] vertel haar dit. vertel haar dat je iemand kent die dat ook heeft gedaan , en dat ze moet stoppen ,want je schiet er niks mee op.. Het enige wat je doet is je omgeving pijn..
    je vrienden ,de mensen die egt van je houden..
    vertel haar dat ze beter kan schrijven , haar gevoelens van zich afsgrijven dan dit te doen.
    Wnt aan het einde sit je met een alleen nog groter probleem..


    Bedankt, maar dat hebben we uiteraard al heel veel geprobeerd. Ze zit in zo'n grote dip, en we krijgen haar er niet meer uit. Snijden is niet goed, dat weet ze zelf alleen niet.


    -

    Zeg tegen haar dat ze later spijt zal krijgen van ieder krasje. Ik heb mezelf ook gesneden en ik zwéer je dat ik er veel voor over zou hebben om die krassen te laten verdwijnen. Het gevoel erna doet meer pijn dan de krassen zelf. Echt.


    Love,,Peace&&Icecream! ^^ Liefde aan een paar mensen...

    Zeg tegen haar dat ze later spijt zal krijgen van ieder krasje. Ik heb mezelf ook gesneden en ik zwéer je dat ik er veel voor over zou hebben om die krassen te laten verdwijnen. Het gevoel erna doet meer pijn dan de krassen zelf. Echt.


    Amen ,, Ik weet wat je bedoelt ,, Kut littekens ><


    Crack a bottle

    (...)

    Amen ,, Ik weet wat je bedoelt ,, Kut littekens ><


    idd =.='

    Zeg tegen haar dat ze later spijt zal krijgen van ieder krasje. Ik heb mezelf ook gesneden en ik zwéer je dat ik er veel voor over zou hebben om die krassen te laten verdwijnen. Het gevoel erna doet meer pijn dan de krassen zelf. Echt.


    Dat zullen we eens proberen. Bedankt, Say!


    -

    Verplaatsing naar Relatie.


    " I'm not your boyfriend, baby. "

    Waarom snijd iedereen zich? dat snap ik niet
    Ik zelf doe het niet en ga het ook nooit doen
    En ik ga het tegne me moeder zeggen van wat ze doet en dan kan mij moeder het met haar moeder er overpraten. Want ze werken met elkaar
    En Esmaye
    Ze is verkracht toen ze 4 was
    Het is 8 jaar geleden
    Dan gaat ze zich tog niet om dat snijden??


    Ze is verkracht toen ze 4 was
    Het is 8 jaar geleden
    Dan gaat ze zich tog niet om dat snijden??

    Vaak zijn het meerdere samenkomende dingen die uiteindelijk de doorslag geven. Als je op jonge leeftijd zoiets verschrikkelijks hebt meegemaakt, het jarenlang weet op te kroppen is er in feite sprake van een tijdbom in jezelf. Als er dan andere dingen bijkomen, bijv: Examenstress, pesten, gebroken hart, constante ruzies etc dan kunnen die dingen samen de doorslag geven. Zie het als een emotionele dam die gebroken wordt.


    No growth of the heart is ever a waste

    Niet dat ik uit ervaring spreek maar heb zelfbeschadiging wel van dichtbij meegemaakt.


    No growth of the heart is ever a waste