Tholomew schreef:
(...)
Maar dan is de afwezigheid van de docent nog steeds de eerste reden dat er geen les is. Dat de school het oplost, is wat anders.
Ik vind deze stelling best wel... stom, want hier kun je niet evht een mening over geven. Ik denk dat de meeste lesuitval (als dat al bedoelt wordt) toch echt door de afwezigheid van een docent veroorzaakt wordt. En wat die reden is, doet er dan niet toe. Het is zo of het is niet zo.
Als met schooluitval wordt bedoelt dat mensen zonder diploma van school gaan, heb ik mijn twijfels. Ik denk niet dat een bepaalde docent daarvoor kan zorgen, maar slechte ervaringen met meerdere docenten misschien wel. Al vind ik dat dat dan ook de school te verwijten valt, want zij nemen de docenten in kwestie immers aan.
Die tweede optie van interpretatie had ik nog niet eens gezien... :')
In het geval van schoolverlaters zonder diploma heeft het, naar mijn idee, ook vrij weinig met de docenten te maken. Ja, je kunt een mindere klik hebben met je docenten of hun uitleg minder goed begrijpen, maar dan is het jouw eigen verantwoordelijkheid om dit op te lossen. Of wel door naar de conrector, of ander invloedrijk persoon, te gaan en je beklag te maken over de docent of wel door middel van vragen blijven stellen en gewoon kei hard werken.
Hamartia