• Gelieve de regels te lezen voor aanmelding!

    Wat zoeken we:
    Wij zoeken 5 aspiranten per factie die actief zullen meestrijden in deze competitie. Denk goed na voor je je inschrijft, want we zoeken enkel aspiranten die zicht 100% voor deze inwijding inzetten.

    Wat wordt er verwacht:
    Tijdens deze inwijding kan je je aan verschillende soorten opdrachten verwachten (denk maar aan een schrijfopdracht, quizopdracht, foto-opdracht etc.). De voorwaarden per opdracht zullen dus ook telkens anders zijn en de manier van quoteren ook. Misschien lijkt het oneerlijk dat iedere factie een andere leider heeft, maar op het eind van de rit strijden alle beste aspiranten per factie tegen elkaar voor de eerste plaats.

    Voor elke opdracht krijgen je 10 dagen de tijd om iets in te zenden. Indien je niet op tijd klaarkomt met jouw inzending is het mogelijk om uitstel te krijgen, dit met een geldig excuus. Je kunt maximum 3 dagen uitstel krijgen. Dit kan variëren indien je op reis gaat. Uitstel dient ook minimum één dag op voorhand aangevraagd te worden. Anders wordt 1 punt per dag te laat afgetrokken tot de dag van uitstel.

    Om verwarring met de usernames te vermijden, wordt gevraagd om een naam op te geven. Dit mag je eigen naam zijn om de name van je role-play personage doorheen deze wedstrijd. Je mag dus enkel voor een voornaam gaan, maar ook voor een volledige naam. Indien je je username toch verandert, verwachten wij dat je dit desondanks in deze topic meld zodat wij je link kunnen aanpassen.

    Doordat dit een themawedstrijd is zal bij iedere opdracht de voorwaarden verschillend zijn. Wij vragen dan ook om je aan deze voorwaarden te houden. Indien je bv. maar één minuut mag zingen, komt je niet met een lied van twee minuten af of indien je een werkje moet schrijven tussen de 500 en 1500 woorden, wensen wij geen verhaaltjes te ontvangen van 2000 woorden. Indien je je niet houdt aan de voorwaarden, zul je dus punten verliezen.

    Wat valt er te winnen:
    Nog niet bekend.

    Hoe en wanneer indienen:
    Per opdracht wordt een deadline gegeven. Je krijgt de tijd om in te dienen tot 23u59 die dag. Indien je uitstel krijgt is dat ook tot 23u59 op de dag van uitstel. Je creaties worden niet op onze profielen geplaatst, zorg er dus voor dat we met gemak al je inzendingen terug vinden. Het is dus toegestaan om een bijhorende story aan te maken, maar dit is niet noodzakelijk. Je dient in bij je factieleider en bij Freljords (zodat het topic aangepast kan worden).
    We waarschuwen 5 dagen - 1 dag voor de deadline.

    Naast al deze regels blijven natuurlijk ook de huisregels van Quizlet van kracht.


    5 F A C T I E S - 5 A S P I R A N T E N - 1 I N W I J D I N G
    (Doe hier de test als je niet weet in welke factie je hoort)



    A B N E G A T I O N
    Initiatiementor: Nana (Freljords)
    Aspiranten:

    VERNIETIGD!




    A M I T Y
    Initiatiementor: Leen (ProudOfUs)
    Aspiranten:
    1. Noa (Fantasyl) • 8.79.59.47.5V





    C A N D O R
    Initiatiementor: Evi (Falkor)
    Aspiranten:

    VERNIETIGD!



    D A U N T L E S S
    Initiatiementor: Envy (Tankian)
    Aspiranten:
    1. Valerie (Camaro) • 7.89.89.39.8V




    E R U D I T E
    Initiatiementor: Leah (24601)
    Aspiranten:
    1. Kaimi (Aloha) • 8.09.39.29.6V




    F A C T I O N L E S S
    Gris (Ellery)
    Amber (Sempra)
    Romy (Vervain) • 7.2
    Sarah (involved) • 7.3
    Lena (Dhvani) • 8.8
    Michelle (Celebration) • 8.5
    Aurelia (Eloquentiae) • 8.1
    Linde (Eruditie) • 7.0
    Vera (DianePie) • 7.5
    Suzanne (Louella) • 2.8
    Morte (Paracosm) • 9.3II
    Calla (Syeira) • 9.07.6
    Marie (Scripturient) • 9.29.5
    Marthe (Tolkien) • 9.19.3
    Ivy (EIgort) • 8.17.5
    Gaby (Diaval) • 6.48.79.5
    Anissa (Nightwarbler) • 6.96.96.5
    Anna (MissMills) • 8.09.27.27.4
    Orsay (Sawdoll) • 7.58.56.07.5
    Rose (bookloverxp) • 6.67.59.2
    Hazel (Ashtonator) • 7.79.28.87.5
    Ari (Cather) • 9.29.58.810 • Uitstel


    Eerste initiatieopdracht
    Soort: Schrijfopdracht
    Opdracht: De schrijfopdracht heeft betrekking tot de factie waarin je actief zult deelnemen na de kiesceremonie. Het is de bedoeling dat we jou of je karakter die je in de Divergent wereld creëert beter leren kennen. Je staat dus op het moment om te kiezen in welke factie je de rest van je leven wilt wonen. Blijf je in je huidige factie of verander je? Wat zijn de redenen hiervoor? We willen dus een beter beeld krijgen van je eigenschappen en de persoon wie je in deze wereld bent. De manier waarop je dit inkadert is vrij te kiezen, maar het moet rond de periode van de kiesceremonie zijn (we willen dus geen verhalen lezen waarin iemand de test uitvoert!).
    Voorwaarden: Minimum 500 woorden - maximum 1500 woorden.
    Deadline: 7 mei 2014
    Deadline aanvraag uitstel: 6 mei 2014
    Deadline uitstel: 10 mei 2014
    Factielozen: Geen


    Abnegation
    Ari 9.2/10
    Mooi en vlot geschreven. Het enige jammere is dat het me niet duidelijk is waarom ze precies voor Zelfverlooching heeft gekozen. Ik had je karakter graag wat beter leren kennen aan de hand van deze opdracht. Voor de rest was je inzending in orde.

    Sarah 7.3/10
    Je wilt zodanig veel beschrijving geven dat het soms niet altijd even duidelijk is wat je precies bedoelt. Naast wat kleine foutjes zijn je zinnen niet altijd even vlot en duidelijk geschreven. Ik denk ook niet dat chocolade croissantjes iets zijn dat in Zelfverlooching wordt gegeten. Je laat wel blijken waarom de persoon voor Zelfverlooching kiest, maar veel over de kiesceremonie komen we niet te weten in jouw verhaal.

    Hazel 7.7/10
    Je gebruikt ontzettend lange zinnen dat ik de helft van de keren zelf niet meer door heb of ze nog correct zijn of niet. Je hakt dus beter je zinnen wat meer in plaats van ze vol te zetten met komma's, want hierdoor gebruik je soms verschillende tijdsmomenten door elkaar en dat is uit de boze. Ik vond het verhaal dus niet echt relaxend om te lezen omdat ik vaak de zinnen opnieuw moest lezen. Ook heb je heel veel kleine tikfouten laten staan die waarschijnlijk voorkomen konden worden door je verhaal eens te herlezen. Jammer is dat er meer nadruk wordt gelegd op de gedachten rondom de test dan op de kiesceremonie.

    Anna 8.0/10
    Het was goed geschreven, maar ik raad je aan om meer een nieuwe regel te starten. Er is een regel die zegt dat telkens er een dialoog gestart wordt, je deze op een nieuwe regel moet schrijven. Jij schrijft deze allemaal aan elkaar en dat is soms heel verwarrend om te lezen. Eveneens gebruik je beter een volle enter als je van momentopname wisselt zodat het beter opvalt dat er een periode voorbij is gegaan. Ook zijn de facties met een hoofdletter geschreven, probeer hier rekening mee te houden in de toekomst. Ook gebruikte je vaak geen zelfverloochingsafspecten, maar daar heb ik geen punten voor afgetrokken.

    Romy 7.2/10
    Over het algemeen was je werkje oké, maar je fouten herhaalden zich vaak. Het is namelijk 'factielozen' en niet 'fractielozen'. Ook wordt een komma gebruikt bij dialogen en geen punt, toch zeker niet als je erna 'zei ...' schrijft. Bij dialogen begin je ook het best de gesproken tekst op een nieuwe lijn zodat je goed het verschil tussen de sprekende personen ziet. Maak ook je zinnen niet te lang, want zo maak je tangconstructies. Daarnaast waren het nog enkele kleine foutjes. Ook hier ontbreekt het stukje over de verkiezing zelf.

    Amity
    Noa 8.7/10
    Er is niet veel op aan te merken buiten dat je een paar keer iets te snel over een woord ging en dan een stomme fout maakte. Voor de rest was alles goed, het verhaal was vlot geschreven en was tamelijk origineel. Ik had wel graag nog wat meer willen lezen over je personage.

    Michelle 8.5/10
    De opdracht klopte en het was interessant om eens te lezen vanuit het standpunt van iemand die al van Amity komt. Ik vond wel een paar dt-fouten. Je interpunctie en woordbouw waren zeer goed! De opdracht klopte helemaal en ik heb echt je personage leren kennen.

    Orsay 7.5/10
    Het verhaal is niet echt vlot geschreven en het voldoet niet aan de opdracht. Het moest zich afspelen rond jouw personages kiesceremonie ,niet die van haar broer. Ook vind ik nog enkele schrijffouten terug, maar vooral soms een foutje waar je te snel over hebt gelezen. Je interpunctie was wel zeer goed. Ook voor het grootste deel je zins- en woordbouw buiten een enkele uitzondering.

    Rose 6.6/10
    Je maakt heel veel interpunctie fouten maar dat weet je zelf ook wel. Ook probeer je je zinnen onnodig lang te maken waardoor je veel te veel komma’s hebt, zo zet je bv ook zinnen bij elkaar die niet bij elkaar passen en die je beter elk apart schrijft. Doordat er zo veel fouten zijn is het ook niet echt vlotjes om door te lezen. Daarbij weet ik nu nog steeds niet zo veel over je personage. Waarom gaat ze naar Amity terwijl ze zo graag wilt blijven in Dauntless? Ook Rolis vond ik wat onduidelijk. Je voldeed wel aan je opdracht en het was toch eens iets anders om te lezen.

    Candor
    Aurelia 8.1/10
    Hoewel je schrijfstijl op zich goed is, lukte het me niet goed om in het verhaal te komen. Voor mijn gevoel zat er wat te veel herhaling in en er gebeurde niet zoveel bijzonders, waardoor het al snel wat saai werd. Daarentegen was het wel duidelijk dat je karakter Oprecht is en wordt er goed verteld hoe ze zichzelf ziet.
    Let er goed op dat je niet te vaag wordt in je tekst. Je moet schrijven alsof je lezers nog nooit eerder hebben gehoord van een kiesceremonie. Zo is de zin 'Ik was de A' nog al vaag voor iemand die niet weet dat je op alfabetische volgorde wordt opgeroepen.

    Calla 9.0/10
    Ten eerste wil ik zeggen dat ik je schrijfstijl heel fijn vind. Ik lees er lekker doorheen en er zitten heel weinig fouten in. Ik heb echter wel een paar zinnen gezien waarvan de opbouw beter op een andere manier kon, maar daarvoor reken ik niet heel streng af.
    Ten tweede leer ik je karakter in het stukje - ook al is het niet erg lang - voor mijn gevoel goed kennen en het is duidelijk dat je karakter een Oprechte is. Ik vind het mooi dat je beschrijft dat je karakter ook een mening heeft over de beweegredenen van andere facties.

    Marthe 9.1/10
    Heel fijn geschreven. Een aantal zinnen liepen niet heel vloeiend, maar daarnaast heb ik bijna geen spel- of interpunctiefouten kunnen ontdekken. Het leest lekker door en heeft een goede lengte.
    In het stukje leren we je karakter kennen als iemand die zichzelf eigenlijk niet echt in Oprechtheid ziet leven. Ik vind het leuk dat ze zo is en ben eigenlijk wel heel erg benieuwd naar hoe ze het gaat doen in de inwijding. Daarbij maakt je laatste zin 'Oprechtheid was niet de enige keuze die ik die dag maakte' me nog nieuwsgieriger, hoewel ik een vermoeden heb dat het met Henry te maken heeft.
    Kortom, goed en interessant geschreven.

    Lena 8.8/10
    Ik vind dat je een goede schrijfster bent. Afgezien van een redelijk groot aantal slordige foutjes, was het goed te lezen. Op die slordige foutjes moet je echter wel goed gaan letten, omdat het vaak vooral foutjes zijn die je maakt als je te snel wilt (je vergeet een spatie, schrijft 'lijkt' in plaats van 'lijk' en nog een aantal). Lees je stuk de volgende keer een aantal keer zorgvuldig voor en let dan vooral op details.
    Het is leuk dat er nog wat mysterie in je stukje zit. Ik weet nu dat er een geheim is, maar dat geheim wordt niet verklapt in het stukje. Dat vind ik erg leuk, want het maakt me wel nieuwsgierig naar meer.

    Dauntless
    Morte 9.3/10
    Er was hier zeer weinig op aan te merken. Ik leerde Morte echt kennen, en het verzet dat ze tegen haar vader toonde vond ik typisch Dauntless - ik voelde dat Morte daar dan ook thuishoort.

    Valerie 7.8/10
    Ook in dit stuk leerde ik het personage kennen. Ik vond het leuk dat je een Dauntless-born nam - je was de enige. Je ging op sommige momenten iets te ver op de details in, waardoor ik dan even moest herlezen om te kijken waar het nou precies over ging. Af en toe was er een grammaticale fout te vinden, maar verder was het uitstekend.

    Anissa 6.9/10
    Er zaten veel spellingsfouten in, wat af en toe nogal stoorde. Vooral het feit dat je steeds 'Eritude' schreef in plaats van 'Erudite' heeft voor wat aftrek gezorgd, aangezien ik toch wel mag verwachten dat je personage weet hoe haar factie heet. De reden dat ze voor Dauntless koos kwam wel goed naar voren, en dat vond ik dan ook een pluspunt.

    Gaby 6.4/10
    Hoewel ik je schrijfstijl erg prettig vind, stoorde ik me redelijk aan het feit dat er na elke zin een enter kwam. Natuurlijk is dat maar een schoonheidsfoutje, dus daar ging ik niet al te veel op afrekenen. Hetgene waar ik wel op afgerekend heb, is dat deze schrijfopdracht veel en veel meer over de relatie en liefde tussen Gaby en Liam ging dan over haar keuze. Het leek voor mij alsof ze niet haar eigen keuze maakt; Liam maakte deze voor haar. Hier heb je flink wat aftrek voor gekregen. De enige reden die duidelijk naar voren kwam dat ze voor Dauntless koos, is omdat haar vriendje dat zei. Ook was het vrij onlogisch dat hun relatie nog steeds niet ontdekt is. Op zich vond ik het een goed stukje, maar het week gewoon te veel af van de opdracht.

    Ivy 8.1/10
    Je hebt je personage duidelijk haar eigen keuze laten maken, ook al was er voor haar invloed van buitenaf mogelijk. Het was goed geschreven, je spelling en je feiten waren juist. Op sommige momenten had ik alleen net het gevoel alsof ik Inwijding zelf las; dat was een minpuntje.

    Erudite
    Suzanne 2.8/10
    Eerlijk gezegd ben ik toch wel ietwat teleurgesteld in dit stukje. Er staan een drietal grammaticale fouten in (dat is op zich niet zo erg, maar het zorgt wel voor een beetje aftrek), je schrijft continu “fractie” in plaats van “factie”, je schrijft “Oprechtigheid” in plaats van “Oprechtheid” en vooral, je houdt je niet aan je factie! Het is echt wel de bedoeling dat je, als je in Eruditie zit in deze wedstrijd, je in deze opdracht ook voor Eruditie kiest. Hier heb je heel wat aftrek voor gekregen.
    Op zich vind ik je stukje tekst wel oké, maar je werkt met heel wat korte zinnen en wat ik hierboven genoemd heb heeft ook voor heel wat aftrek gezorgd. Daar komt nog eens bij dat je -3 hebt, en hoe graag ik je ook een acht zou willen geven zodat je de helft hebt op deze opdracht, dat kan ik niet omdat het niet eerlijk zou zijn.

    Linde 7.0/10
    Op zich was je stuk tekst wel oké en voldeed het aan de normen, maar ik vond de zinnen niet altijd even vlot lopen en de schrijfstijl was met momenten ook niet zo mijn ding.
    Ik vind wel dat je leuk beschrijft hoe ze twijfelt, waarom ze twijfelt, wat eraan voorafging, etc. Je had ook wat meer variatie kunnen brengen in je woordenschat.

    Kaimi 8.0/10
    Ik vond dit stukje tekst heel fijn geschreven. Je omschrijft heel veel, maar het steekt niet tegen. Ook de zinsbouw en de schrijfstijl vind ik heel fijn om te lezen.
    Het is wel jammer dat we niets over de kiesceremonie zelf te weten komen. Dat was immers wel de opdracht! We weten uiteraard wel voor welke factie je gaat kiezen, maar de opdracht was toch echt de kiesceremonie! Je had hier veel mogelijkheden in (flashback, kiesceremonie, eerst een stukje voor de kiesceremonie en daarna de kiesceremonie zelf, …), maar je bent enkel voor het stukje voor de kiesceremonie gegaan. Dat vind ik heel jammer, want het was goed geschreven!

    Marie 9.2/10
    Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet veel op of aan te merken heb op je stukje. Je schrijfstijl loopt heel vlot, je steekt er veel interessante aspecten in (feesten is iets typisch voor Dauntless, de factie waaruit K.C. komt, de verassing dat Mickayla voor Candor kiest, …) en dat vind ik zeer fijn. Je stukje is ook langer dan de meeste anderen. Daar heb je geen punten bij voor gekregen, aangezien iedereen zich wel binnen het woordenaantal heeft gehouden, maar ook dat vond ik leuk!

    Vera 7.5/10
    Ik vind het nogal jammer dat we niets over de inwijdingsceremonie zelf te weten komen, aangezien dat toch wel de opdracht was.
    Ik vind het wel leuk geschreven. Je hebt een leuke schrijfstijl, je zinsbouw is, naast een paar schrijf- en slordigheidsfoutjes, bijna perfect in orde. Nu heb ik wel nog iets anders te zeggen over de zinnen. Met momenten schrijf je vrij lange zinnen, terwijl je het volgende moment neem nu enkel een lijdend voorwerp, een pv en een onderwerp hebt in één zin. Dit contrast is nogal groot en ik vind ook dat je sommige zinnen beter langer/korter had kunnen schrijven. Ik vind het ook leuk te lezen hoe je personage afweegt welke factie beter zou zijn voor haar, dat geeft iets extra aan je verhaal.


    Tweede initiatieopdracht
    Soort: Foto-opdracht
    Opdracht: Maak een foto die betrekking geeft tot het thema Divergent. Originaliteit wordt beloond. Maak je een foto die betrekking heeft tot je factie, kunnen ook eveneens extra punten verdiend worden. Het is toegestaan om je foto te bewerken, maar enkel als het discreet is verwerkt. Het is dus zeker toegestaan om enkele extra facetten toe te voegen aan je foto, maar het is niet de bedoeling dat je originele foto verloren gaat. Bij het bewerken van je foto, wensen wij ook de originele foto te zien. Extra uitleg bij de foto mag, maar is niet noodzakelijk.
    Deadline: 24 mei 2014
    Deadline aanvraag uitstel: 23 mei 2014
    Deadline uitstel: 27 mei 2014
    Factielozen: 1 per factie met 5 aspiranten


    Abnegation
    Ari 9.5/10
    Zeer mooie foto. Het voldoet aan de opdracht en je weet er alle facetten van je factie in te verwerken, de grijze kleren, de stenen, de handen. Eveneens een goede keuze om je foto in het zwart-wit te fotograferen. Zo komt die onzelfzuchtigheid van de factie ook zeer goed over.

    Hazel 9.2/10
    Mooie foto, de kolen komen wel een beetje vreemd over, maar door de tekst wordt het wel duidelijk. Ik vind dat de kleuren door het effect zeer mooi uitkomen en dat heeft wel een speciale toets aan je foto.

    Anna 9.2/10
    Heel leuk concept, heel origineel en waarschijnlijk ook helemaal niet zo simpel. Het enige minpuntje aan je foto vind ik de kadering. Het idee is super, maar het had nog net iets beter kunnen vastgelegd worden op de foto. Alsnog is het een hele mooie inzending.

    Amity
    Noa 9.5/10
    Dit is een zeer goede en mooie foto. Ik heb er weinig op aan te merken. Amity zit er zeker in verwerkt en ik vind dat de kleuren ook zeer mooi tot zijn recht komen.

    Orsay 8.5/10
    De foto is goed en is mooi uitgewerkt. De foto is wel erg verandert tegen het origineel zodat de foto niet meer zo echt lijkt.

    Rose 7.5/10
    Het idee was goed maar de foto is wat te somber en te gewoontjes vind ik persoonlijk. Van afwerking kon het dus beter zijn. Voor de rest is het ook oké.

    Candor
    Marthe 9.3/10
    Ik vind je inzending erg mooi. Het idee erachter is goed en ook de kwaliteit is prima. Ik zou niet zo kunnen zeggen dat je de foto met je mobiel hebt gemaakt.

    Calla 7.6/10
    Ik vind dat je foto een heel originele inhoudt heeft en het voldoet zeker aan de opdracht. Wat ik jammer vindt is dat je foto over het algemeen wat rommelig overkomt. Ik snap dat het heel lastig is om te voorkomen, maar het spiegelbeeld in het glas is erg storend en zorgt er meteen voor dat de foto een wat chaotisch geheel wordt. Toch vind ik zoals ik al zei dat het idee heel goed is, dus daarvoor heb je de volle punten gekregen.

    Dauntless
    Valerie 9.8/10
    Zeer mooie foto. Je onderwerp is zeer origineel, de kleuren komen mooi uit en de kadering is ook prachtig. Ik heb er geen opmerkingen voor. Je voelt echt de warmheid van Dauntless als je naar de foto kijkt.

    Gaby 8.7/10
    Ook al is het totaal de locatie van Dauntless niet, toch brengt de foto me in de juiste sfeer. Zeer origineel onderwerp en de warmheid in je foto past ook heel goed bij de factie.

    Annisa 6.9/10
    Ik vind je foto niet echt wow en zelf met je beschrijving, snap ik hem nog steeds niet. Ik vond een beetje een zwakke inzending. Ik vermoed dat dat klein stukje foto in de linker onderhoek de bril voorstelt, maar ik zie het er echt niet in.

    Ivy 7.5/10
    Een simpele foto, die volledig voldoet aan het thema. De kadering en kwaliteit kon misschien net iets beter, maar je kan de link met Tris/Dauntless heel goed leggen door de vogeltjes/tattoo.

    Morte
    Foto inactief

    Erudite
    Kaimi 9.3/10
    Wow, je foto is echt heel erg mooi! Er is een leuke lichtinval, alles staat erop, maar er is niet één iets dat overheerst, het is echt zeer, zeer mooi! Het heeft ook iets magisch, en al past dat niet echt bij Eruditie, trek ik er natuurlijk geen punten voor af omdat je voor foto’s die met je factie te maken hebben enkel punten bij kunt krijgen - wat je ook gekregen hebt.
    Goed gedaan!

    Marie 9.5/10
    Wow, wow, wow. Dit is daadwerkelijk prachtig! Je hebt er zowat alles in verwerkt: De kleuren van Eruditie, de lekkernij die men in Eruditie heeft, de statistieken, elektronische apparaten (wat op wetenschap wijst, wat op zijn beurt weer op Eruditie wijst). Wow, wow, wow. Dit is fantastisch!
    Het is ook heel mooi hoe je enkel het bandje, een deel van de spuit en de drank in kleur hebt gedaan. Dit geeft een heel mooi effect!


    Derde initiatieopdracht
    Soort: Mode-opdracht
    Opdracht: Tijdens deze opdracht is het de bedoeling dat je rond het woordje ‘fashion’ werkt. De opdracht is redelijk ruim en er zijn een aantal dingen toegelaten:
    • Nail-art
    • Make-up
    • Haartooi
    • Verkleden
    • Etc.
    Het is dus de bedoeling dat je rond de Divergent mode werkt. Het is mogelijk om je te schminken als een bepaalde karakter of dat je een nail-art ontwerpt dat met Divergent te maken heeft. Je mag ook iets speciaals met je haar doen of je verkleden in een bepaalde karakter.
    Hoe meer accessoires hoe beter, het is dus zeker toegelaten om meerdere puntjes uit te werken. Indien je iets kiest dat niet op de lijst staat, vraag je dit best even voor de zekerheid.
    Je kiest zelf of je een foto indient van het eindresultaat of een tutorial. Het is eveneens mogelijk om een proefpersoon te gebruiken tijdens deze opdracht.
    Deadline: 25 juni 2014
    Deadline aanvraag uitstel: 24 juni 2014
    Deadline uitstel: 28 30 juni 2014
    Factielozen: 1 per factie met 4 aspiranten

    Abnegation
    Ari 8.8/10
    Leuk concept en ook heel leuk uitgewerkt. Ik had echt de indruk dat ik een meidenblad voor jonge meisjes aan het lezen was. Het enige minpuntje van je uitwerking is de broek die niet past, maar ik heb je oorspronkelijke foto's gezien en ik kan wel zien dat je er alsnog je werk heb ingestoken.

    Hazel 8.8/10
    Ontzettend origineel dat je barbiepoppen gebruikt om je zelfgemaakte collectie op uit te werken. Sommige kleertjes zien er misschien wat vreemd uit, maar ze zijn telkens passend voor de factie en je kan zien dat je er zeker je tijd hebt ingestoken. De foto met de 5 poppen samen vind ik echt heel leuk gedaan.

    Anna 7.2/10
    Ik vind je inzending een beetje aan de mindere kant omdat er te veel kleren op de foto staan. Het is precies alsof je iets te hard je best hebt gedaan. Ik vind het wel goed dat je voor niet al te uitdagende kleren hebt gekeken, want deze zouden zeker niet passen binnen Abnegation.

    Amity
    Noa 9.4
    Mooie collage heb je daar gemaakt. Ik word er meteen rustig van. Het kleedje past volgens mij heel goed bij de factie, niet alleen door de kleur, maar ook door het model. Ik vind het ook heel leuk dat je de natuur laat meespelen in je foto omdat dat eveneens bij de factie hoort. De details zoals je haar vind ik ook ontzettend leuk.

    Orsay 6.0
    Ik vind je inzending een beetje teleurstellend gewoon omdat ik niet verder kan zien dan de bandjes eigenlijk. Je foto is gewoon veel te klein. Je had misschien beter de foto's apart ingezonden in plaats van deze collage te maken, want je inhoud gaat echt verloren.

    Rose 9.2
    Ik vind het echt leuk dat je een hele fotoshoot hebt gehouden voor deze inzending. Naast de nadruk op de kleren, zorg je ook voor de juiste sfeer doorheen de hele powerpoint.

    Dauntless
    Valerie 9.3
    Ontzettend leuk hoe je een 'eigen' ketting hebt ontworpen voor deze opdracht. De juwelen passen waarschijnlijk heel goed bij de factie, vooral de ketting in mijn opinie. Ook ontzettend leuk hoe je tatoeages in je voordeel zijn bij het showen van de ketting.

    Gaby 9.5
    Ik vind het ontzettend leuk hoe je voor elke factie een outfit hebt samengesteld die elke keer ook erg passend is voor de factie. Het enige minpunt aan je foto's zijn wel de blendingen bij de eerste twee foto's, deze doen namelijk de look een beetje teniet doordat ze minder zichtbaar zijn.

    Erudite
    Kaimi 9.2/10
    Wow, wow, wow. Ik vind het er echt heel mooi uitzien en het is ook zeer leuk bedacht! Het enige waar ik een opmerking over wil maken is dat ik niet direct zie wat het met Divergent te maken heeft. Uiteraard is er chaos en duisternis in Divergent, maar dat heb je in zoveel boeken dat het niet echt iets typerend is voor Divergent. Voor de rest: Heel mooi gedaan!

    Anissa 6.5/10
    Ik vind, wat je gedaan hebt, op zich wel een leuk initiatief, maar ik moet eerlijk toegeven dat ik niet echt zie wat er op die onderste twee foto's en de linkse foto van de middelste rij, staat. Ik vermoed dat het de namen van de facties zijn, maar het is niet zo duidelijk op de foto. De logo's op de nagels vind ik dan wel weer leuk, al ligt het natuurlijk vrij voor de had. Ik vind het ook niet altijd even netjes uitgevoerd. Voor de cirkels had je bijvoorbeeld wat verf aan een passerpunt kunnen doen, zodat je overal een mooie ronde cirkel had.
    Zoals ik al zei: Het initiatief is heel leuk, maar de uitvoering heeft je een boel punten gekost.


    Vierde initiatieopdracht
    Soort: Creativiteitsopdracht
    Opdracht: Maak een creatief werkje rond het thema Divergent. Meerder zaken zijn mogelijk tijdens deze opdracht, dus wees creatief. Indien je een idee hebt die niet op de lijst staat, vraag je eerst goedkeuring.
    Wat is er allemaal toegelaten:
    - Tekenen
    - Knutselwerkje(s)
    - Gedicht
    - Video (maximum 3 minuten)
    - Blenden van foto's (rond een personage, de wedstrijd, een quote ...)
    - Gifset (minimum 6 GIF's)
    - ...
    Foto's zijn niet toegestaan tijdens deze opdracht. Een foto mag enkel gemaakt worden om je werkje te promoten!
    Deadline: 19 juli 2014
    Deadline aanvraag uitstel: 18 juli 2014
    Deadline uitstel: 22 juni 2014
    Factielozen: 1 per factie met 3 aspiranten


    Abnegation
    Ari 10/10
    Ik heb geheel geen opmerkingen bij je inzending. Het voldoet aan de opdracht, het blendwerk is uitmuntend uitgevoerd en de gif zorgt voor een speciaal effect. Ik geef niet graag 10'en, maar ik heb gewoon geen enkele opmerking bij jouw inzending.

    Hazel 7.5/10
    Heel leuk dat je een tekening hebt gemaakt voor deze opdracht. De tekening voldoet aan de opdracht, maar de afwerking is wel teleurstellend. Het is niet erg dat deze niet is ingekleurd, maar het is een zonde dat de weggegomde stukken nog goed zichtbaar zijn.

    Anna 7.4/10
    Ik vind je collages zeer leuk, maar hij komt jammer genoeg heel vluchtig over. Ik zou je evenveel punten als Hazel geven voor deze opdracht, maar omdat zij naar mijn gevoel net iets meer energie in haar inzending heeft gestoken, ben jij jammer genoeg degene die deze opdracht afvalt. Indien je zelf de plaatjes had gemaakt, was het waarschijnlijk omgekeerd geweest.

    Amity
    Noa 7.5/10
    Hij was leuk, maar je hebt me niet geheel weten te verkopen. Ik zie niet meteen een fout, maar de originaliteit vond ik net iets minder.

    Orsay 7.5/10
    Chapeau dat je dat zelf hebt getekend, want die boom ziet er niet zo simpel uit. Het is wel niet zo heel mooi gedaan en opnieuw is de foto weer zeer klein zodat je de details niet goed kan zien.

    Dauntless
    Valerie 9.8/10
    Een hele mooie en sterke inzending. Ik doe het je zeker niet na. De enige opmerking die ik heb, en eigenlijk is ie echt heel dom, is dat je een foute code in je werkje heb staan. Daarnaast denk ook dat in de zin 'no matter what the cost to ...' de 'what' een beetje overbodig is.


    Vijfde initiatieopdracht
    Soort: Quizopdracht
    Opdracht: Maak een quiz die betrekking heeft tot het thema Divergent. Het onderwerp van je quiz is volledig vrij te kiezen, maar om plagiaat te voorkomen, moet je wel op voorhand laten weten waarover je quiz zal gaan (De test, karakters, etc.). Het is toegestaan om van onderwerp te veranderen, maar hou er rekening mee dat elk onderwerp maar één maal gekozen kan worden en een ander het recht heeft je vorig idee op te nemen als je van onderwerp verandert! Daarnaast zijn er enkele voorwaarden waaraan je quiz moet voldoen:
    - Minimaal 7 vragen indien enkel open vragen
    - Minimaal 10 vragen indien er een beroep wordt gedaan op ja/nee-vragen (volledig of afwisselend met open vragen)
    - Maximaal 15 vragen
    - Minimaal 2 uitkomsten
    - Inleiding mag niet open blijven (enkel een verwijzing naar de wedstrijd wordt ook afgekeurd!)
    - Een bijpassende template zorgt voor bonuspunten
    Deadline: 7 augustus 2014
    Deadline aanvraag uitstel: 6 augustus 2014
    Deadline uitstel: 10 augustus 2014
    Factielozen: 1 per factie met 2 aspiranten

    [ bericht aangepast op 18 aug 2014 - 18:53 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 8 juni 2014 - 22:40 ]


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Avarosa schreef:
    Ik ben daar niet zo vertrouwd mee, maar als het verzorgd is wat je doet en niet opeen gesmeten kleren, dan kan ik het niet verbieden.


    Oke, is goed. Ik weet nog niet zeker of ik het wel ga doen, maar ik dacht ik vraag het even voor de zekerheid.


    'Your happy ending may not be what you expect. That's what will make it so special.' ~ Mary Margaret

    Avarosa schreef:
    Voorbeeldje?


    Dit is polyvore. ^^ Maar iedereen heeft zijn eigen stijl van sets samenstellen, haha. :')


    help

    Deadline dag voor degene met uitstel.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Het spijt me ontzettend, maar ik heb de tijd en de energie niet meer voor deze wedstrijd. Ik snap dat het bijzonder slecht uit komt omdat er in mijn factie dan nog maar 1 iemand over is, maar ik moet drie weken lang van half zeven tot vijf werken en daarna ben ik doodop. Het gaat me gewoon niet meer lukken, sorry.
    Bij deze stop ik met de inwijding.


    For those I love, I will sacrifice

    Wat ontzettend jammer. Hopelijk vond je het alsnog een beetje fijn.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Het spijt me ontzettend maar ik ga vandaag niets meer in kunnen leveren. De afgelopen week/weken hebben in teken gestaan van mijn hertentamens (welke vrijdag over zijn) en daarnaast heb ik vandaag mijn allerlaatste stagedag gehad.

    I am sorry Nana ;<


    Ik ben nu nog hard bezig D:


    "I'm in the mood for chaos." - Cheryl Blossom [Weggooiwashand --> Katalante]

    Het is heel erg puzzelen, ik ben nog steeds aan het brainstormen over hoe ik het moet presenteren/inleveren >.<

    Klikkerdeklik


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Ik heb gezien dat mijn plaatjes blijkbaar toch niet zichtbaar zijn, dus ik ga dat proberen oplossen (hoewel ik geen idee heb hoe het komt)


    Failure is the opportunity to begin again, more intelligently.

    Ik denk dat het probleem alweer opgelost is (Moest iemand de foto's toch nog niet kunnen zien, laat me dan maar iets weten)


    Failure is the opportunity to begin again, more intelligently.

    Diaval schreef:
    Ik denk dat het probleem alweer opgelost is (Moest iemand de foto's toch nog niet kunnen zien, laat me dan maar iets weten)


    Ik zie het!


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    aaaah, het is onderweg >.<

    Heimdall schreef:
    aaaah, het is onderweg >.<


    Nog 1 minuut! Haha :')


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Panaceah schreef:
    (...)

    Nog 1 minuut! Haha :')


    nja, I need like 10, 15 minutes, too late >.<