• En dat is een story-idee! :3

    [...] is een meisje die net nieuw is gekomen op een andere school. Haar vorige opleiding kon ze wegens omstandigheden niet afmaken en ze wilde graag opnieuw beginnen. Nu heeft dit meisje p.d.d. - n.o.s. en is sociaal ontzettend onhandig. Zal het haar lukken om de sociale onhandigheid de baas te worden en goede vrienden te maken? Of zal ze in een sociaal isolement geraken die ze deelt met haar oude, vertrouwde laptop?


    Nu zullen jullie wel denken: Hey, dit komt mij bekend voor!

    Yup. Het is mijn verhaal. Ik heb p.d.d.-n.o.s en ben sociaal onhandig. Het verhaal is dus grotendeels gebaseerd op mezelf. Dus, wat vinden jullie ervan?


    26 - 02 - '16

    Het klinkt allemaal gewoontjes. Alsof het een verhaal is over een normaal persoon met een normaal leven, maar hé, iedereen schrijft over unicorns en my little pony, dat wilt niet zeggen dat een verhaal over een normaal persoon met een normaal leven slecht of saai is. Ik denk dat het er helemaal aan gaat liggen hoe je het gaat schrijven. Het zou best wel eens goed kunnen uitpakken.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ik houd ontzettend veel van verhalen die zijn gebaseerd op waargebeurde gebeurtenissen. Dus ik zou zeggen: zeker doen! Wel wil ik je graag meegeven goed te kijken wat je wel en niet deelt met ons, omdat het wel op internet komt te staan en vrijwel iedereen het praktisch gezien kan lezen.


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Ik ga waarschijnlijk alleen de humoristische dingen delen, niet de negatieve dingen. Waardoor het een humoristisch verhaal kan worden.


    26 - 02 - '16

    Einmana schreef:
    Ik houd ontzettend veel van verhalen die zijn gebaseerd op waargebeurde gebeurtenissen. Dus ik zou zeggen: zeker doen! Wel wil ik je graag meegeven goed te kijken wat je wel en niet deelt met ons, omdat het wel op internet komt te staan en vrijwel iedereen het praktisch gezien kan lezen.


    wat was dit ookalweer

    Sommige schrijvers vinden het fijn als hun protagonisten dicht bij zichzelf staan, maar persoonlijk vind ik het altijd fijn dat een afstand zit tussen mij en mijn protagonist. Niemand kan dan ooit beweren dat ik het ben en ik kan daardoor keuzes maken die ik zelf nooit zou doen, maar belangrijker ik kan dan veel beter omgaan met de emotionele tegenslagen vermijden om zelf niet emotioneel of zelfs cynisch te worden. Een verhaal schrijven met een protagonist is emotioneel erg zwaar als je het goed doet, dus ik hoop dat je de goede keus maakt om dit te doen.

    Maar afgezien daarvan klinkt het op zich goed. Alleen ik ben niet zo erg van de specificaties, maar het verhaal van het sociaal onhandige spreekt mij op zich wel aan en dat het verleidelijk wordt om je te isoleren van de wereld ook wel. Qua verhaal zou ik het gewoon uitwerken en proberen. :)

    Succes!


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Ik heb 'm toch maar online gezet en voor de mensen die het willen lezen: Er is een promotietopic. :3


    26 - 02 - '16

    Antisocial schreef:
    Ik ga waarschijnlijk alleen de humoristische dingen delen, niet de negatieve dingen. Waardoor het een humoristisch verhaal kan worden.

    Waarom ook niet negatieve dingen? Ik vind het persoonlijk altijd heel mooi bij een (waargebeurd o.i.d) verhaal. Vooral omdat je het zelf ook hebt. Alhoewel ik het ook wel zou snappen als je dat niet doet.


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Sciuto schreef:
    (...)
    Waarom ook niet negatieve dingen? Ik vind het persoonlijk altijd heel mooi bij een (waargebeurd o.i.d) verhaal. Vooral omdat je het zelf ook hebt. Alhoewel ik het ook wel zou snappen als je dat niet doet.


    Ik wil niet dat mensen verdrietig worden door mijn verhaal of dat het te dichtbij en persoonlijk wordt.


    26 - 02 - '16

    Ik snap dat je niet de persoonlijke dingen erin doet. Sommige zijn té erg om te schrijven of juist gewoon te gevoelig denk ik. En pdd nos is echt zo stom. Ik heb het zelf dus ik ga het misschien lezen.

    [ bericht aangepast op 25 juni 2014 - 10:07 ]


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    Jovantos schreef:
    Ik snap dat je niet de persoonlijke dingen erin doet. Sommige zijn té erg om te schrijven of juist gewoon te gevoelig denk ik. En pdd nos is echt zo stom. Ik heb het zelf dus ik ga het sowieso lezen!!


    Precies, sommige dingen zijn best wel heftig of staan weer in relatie met m'n depressie en niet iedereen kan dat even goed hebben denk ik. En dankjewel. :3
    Het verhaal heet Socially Awkward.

    [ bericht aangepast op 25 juni 2014 - 10:04 ]


    26 - 02 - '16