Hoii,
Ik had vandaag een Franse presentatie, 2 weken van te voren begonnen met leren en er kon voor mijn gevoel niets mis gaan. Maar toen ik op school kwam bleek iemand van het groepje waar ik de presentatie mee deed ziek te zijn. (Is hij wel vaker als er toetsen/presentaties zijn) Wij waren helemaal in de stress en hebben geprobeerd om zijn stukje uit ons hoofd te leren in een half uur. Dat lukte niet heel erg goed en we hebben het toen uiteindelijk opgegeven.
Toen we voor de klas stonden begon de stress pas echt. Ik was als laatste van het groepje en het ging bij de andere super goed. We kwamen bij mijn dia aan en volgens mij gingen alleen de eerste twee zinnen goed. Ineens was eigenlijk alles 'weg' en kon ik niets meer vertellen. Zelfs toen ik de steekwoorden op de dia zag kwam er niet heel veel meer uit en begon ik erger te stressen. Uiteindelijk klikte iemand verder omdat er toch niets nuttigs meer uitkwam. Later moesten we nog een stukje samen doen maar daar was ik ook alles van vergeten.
Normaal heb ik niet zulke erge black-outs en stress ik alleen maar, maar met de gedachte dat ik een goed cijfer moest halen omdat ik anders een probleem zou krijgen legde er al druk op. Ik heb een keer eerder zo'n black-out gehad en dat was toen ik moest zingen voor de klas.
Weet iemand hoe ik de volgende keer er geen last meer van heb?
x
wat was dit ookalweer