• Hey mensen,

    Morgen heb ik een afspraak bij de dokter.
    Ik wil graag beginnen met de pil en daarvoor heb ik dus een afspraak gemaakt bij de huisarts.
    Nu vraag ik me af welke vragen ze allemaal gaan stellen?
    En kan ik beter alleen gaan of samen met mijn moeder?
    Bleh ik weet niet wat ik zal doen

    Ik hoop dat jullie me wat erover kunnen vertellen, hoe ging het bij jullie?


    He like girls how eat carrots!

    Mijn huisarts was gelukkig een vrouw, dus dat was fijner. Mijn moeder was degene die vond dat ik aan de pil moest, dus ze ging uiteraard mee. Ik kreeg vragen als: ben je regelmatig ongesteld? Veel buikpijn? Heftige bloedingen? Etcetera. O ja en volgens mij of ik seks had gehad.


    Take risks and conquer your fears.

    Mijn moeder vond ook dat ik aan de pil moest. Ik was wel alleen naar de dokter gegaan want dat vond ik fijner. Bij mij vroeg hij of het voor anticonceptie was of voor iets anders en verder niet zo heel veel eigenlijk. Verder deed hij een beetje uitleggen enzovoort. Ik was daar binnen 5 minuten al weer buiten.


    La la la de de da la la de de da da dum.

    Mijn moeder heeft het woord gedaan. Kun je ook laten doen


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Ik ben gewoon alleen gegaan, zou niet weten wat mijn moeder daar te zoeken heeft. Is gewoon een kort gesprekje, en dan krijg je een pil mee die je moet uitproberen. Als deze niet fijn werkt, kom je terug en vraag je of je een andere mag proberen. Het stelt echt niets voor.


    ars moriendi

    Ik zou met je moeder gaan, deed ik ook en het werd er bij mij niet awkward door. Het is al heel lang geleden maar de huisarts vroeg geloof om de reden waarom ik graag aan de pil wilde en of ik al geslachtsgemeenschap heb gehad. Maar mijn huisarts is erg aardig en het was in een mum van tijd geregeld, en ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken (:


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    Niets om je zorgen te maken.
    De dokter vraagt je of je al seks en of je cyclus regelmatig is en hoelang je al je regels hebt.
    Maar voor de rest is het eigenlijk gewoon een kwestie van je meten en wegen zodat hij weet wat voor pil hij moet voorschrijven.
    Als je zulke dingen liever niet met je moeder deelt, ga je alleen. Anders is het in principe niet zo erg als ze mee gaat.


    Failure is the opportunity to begin again, more intelligently.

    Meten en wegen? Dat is dan nieuw want voor die paar maanden geleden dat ik ervoor ging hoefde dat niet.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Iphigenia schreef:
    Ik zou met je moeder gaan, mits je zeker weet dat ze niet lullig gaat doen erover.
    Zelf ben ik niet aan de pil, omdat ik geen sex heb en ik ook regelmatig ongesteld ben.
    Maar ik denk dat ze vragen gaan stellen zoals, of je seksueel actief bent. Over je menstruatie. Dat soort dingen.


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Bij mij werden er helemaal geen vragen gesteld, ik ben al sinds mijn 15e aan de pil. Mijn moeder of vader had het toen gewoon doorgegeven dat ik aan de pil wou en toen kreeg ik het.


    Alleen maar tranen van geluk

    Mijn moeder ging mee. Voor zover ik me kan herinneren vroeg de dokter alleen of ik seks had en dat was het dan. (krul)


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    Mijn huisarts stelde niet veel vragen, wel voor welke reden ik wil beginnen; seksueel actief of om je menstruatie te kunnen regelen en pijn te verminderen.

    [ bericht aangepast op 26 mei 2014 - 11:56 ]


    To infinity and beyond •

    Waarom durven mensen er nooit over te beginnen tegen hun moeder? Zo een big deal is de pil toch niet? :')

    Ik kan je trouwens niet helpen, want ik kreeg hem op mijn 11e al, dus geen idee meer hoe dat ging.

    [ bericht aangepast op 26 mei 2014 - 11:59 ]


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Ik ben al een paar jaar van plan om de dokter te bellen voor een afspraak, maar het komt er niet echt van (':
    Ik denk dat het afhangt van je relatie met je moeder. Mijn moeder weet dat ik aan de pil wil (Gelukkig wil ik hem omdat ik altijd heel erg last heb van menstruatiepijnen en voordat ik een vriend heb, anders had het awkward geworden) maar ik vind het niet nodig om haar erbij te hebben. Ik ken zelf uitleggen waarom ik de pil wil enzo, dus ga ik lekker alleen.
    Stel dat jij je prettiger voelt met je moeder erbij (Ik zou me ongemakkelijk voelen) dan zou ik je moeder gewoon meenemen (:


    "The worst things in life come free to us." -Ed Sheeran

    Je kunt wel vragen of je moeder even in de wachtkamer wacht, omdat het anders wat gênant is, niet?

    Mafia schreef:
    Je kunt wel vragen of je moeder even in de wachtkamer wacht, omdat het anders wat gênant is, niet?

    Ik bedoel dit niet vervelend of zo, maar waarom zou zoiets gênant zijn? Het is maar een gesprekje waar je moeder bij zit, geen gynaecologisch onderzoek.


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.