• \
    "Welkom studenten op een nieuw jaar op Hogwarts School of Witchcraft And Wizardry!
    Dit jaar kan ik jullie mededelen dat het de Quidditch cup wedstrijden dit jaar niet plaats zullen nemen. Er zal namelijk een ander evenement van start gaan. Het evenement zal in oktober starten en het hele jaar door gaan. We hebben dit jaar de eer om een erg speciaal evenement te houden, dat al in geen jaren meer is gehouden. Het is met groot genoegen dat ik jullie informeer dat het Triwizard Tournament dit jaar op Hogwarts plaats zal vinden!
    Drie vertegenwoordigers van drie verschillende scholen zullen het tegen elkaar opnemen in dit toernooi! Maar wees er berust op dat dit toernooi niet bedoeld is voor de zwakkelingen onder ons, daarom heeft het ministerie van magie besloten om een leeftijdsgrens op te stellen. Om deel te nemen aan het toernooi moet je minstens zestien jaar oud zijn!
    Als je deel wilt nemen aan dit evenement kan je tot Donderdag avond je naam in de Goblet of Fire doen. Vrijdagavond zal deze de drie vertegenwoordigers van elke school uitkiezen, die drie opdrachten zullen moeten voltooien. Voor de winnaar staat eeuwige roem te wachten!
    Maar meer over dit later, voor nu wil ik jullie introduceren aan de studenten van Beauxbatons!"


    Dit jaar zal Hogwarts het Triwizard Tournament organiseren. Tussen drie leerlingen zal een spannende strijd plaats vinden, maar dat niet alleen. Het Triwizard Tournament brengt een vloek met zich mee. Net zoals de drie vertegenwoordigers veranderen in het doolhof, zullen de leerlingen van Hogwarts ook veranderen. Niets is wat het lijkt en langzaam veranderd Hogwarts in een regelrechte nachtmerrie. Er zullen gewonden en zelfs doden vallen. Hogwarts is vanaf nu af aan bezeten door de vloek. Zal deze ooit verbroken kunnen worden?


    Start
    Maandag 01-09-'14
    19.00

    Het is zeven uur en alle Hogwarts leerlingen zitten aan hun afdelingstafels. De eerste jaars zijn gesorteerd in hun afdeling en het schoolhoofd heeft zijn jaarlijkse speech gehouden. De leerlingen van Beauxbatons komen de zaal binnen en niet lang na hen komen ook de leerlingen van Durmstrang binnen. Na deze spetterende opening van het schooljaar zal er een feestelijke maaltijd op de tafels verschijnen. Smakelijk eten allemaal en zorg ervoor dat jullie je voor negen uur in jullie slaapzalen bevinden! De Durmstrangs slapen op hun schip en de Beauxbatons in hun koets.

    Als leerling van Durmstrang of Beauxbatons kan je schrijven over wat je indruk is van de school en van de reis die je hebt gehad en bij wie je aan de tafel gaat zitten enz.
    Als leerling van Hogwarts kan je schrijven over naast wie je zit, met wie je praat, hoe je reis is, wat je vind van het Triwizard Tournament enz.


    Rollen.
    Er zijn nog een aantal rollen vrij. Wil je nog mee doen? Ga dan naar het Rollentopic.
    Hogwarts (5 vrij)
    • Slytherin • (vol)
    Serpen Acelin Parsel - Lizor
    Caleb Sean Parsel- Lizor
    Shawn Sebastian Stormgate - Myle
    Annabeth Lucianna Littleton - HoechIin
    Noah Melchior Castellan - Tolkien
    Felice Lily Scabior - Macabre
    Ashley Caroline Lestrange - Macabre
    • Gryffindor • (vol)
    Lily Stokes - Hinrisath
    Gereserveerd - MagicToBe
    Denise Grace Parks - Disneyy
    Scott Forest Day - Fia
    • Hufflepuf • (3 vrij)
    Nate Harry Frank Longbottom - iMickeyMouse
    • Ravenclaw • (2 vrij)
    Clarissa ''Clary'' Morgag Stormgate - iMickeyMouse
    Vanessa Meghan Sunfield - PeterParker

    Durmstrang (vol)
    Lucka McKinnon - Lazulis
    Wade Andon Frisk - WillNotLearn
    Neomi Desiré Kjellberg - Disneyy
    Gereserveerd - Tolkien
    Austin Brobeney- Pumbaa
    Erin Line Felland - Harcourt

    Beauxbatons (vol)
    Aurora Belle Parrisch - Lizor
    Pete James Mellark - Disneyy
    Chanel Faye Dubois - TheseWords
    Allison Isaure Moreau - Author
    Scarlett Jolie Moreau - Author
    Tyler Darcio Moreau - RonaIdo

    Naam in de Goblet of Fire
    Hogwarts
    Denise Grace Parks
    Serpen Acelin Parsel
    Caleb Sean Parsel
    Clarissa ''Clary'' Morgag Stormgate
    Scott Forest Day
    Vanessa Meghan Sunfield
    Felice Lily Scabior
    Ashley Caroline Lestrange
    Neomi Desiré Kjellberg

    Durmstrang
    Lucka McKinnon
    Wade Andon Frisk
    Erin Line Felland

    Beauxbatons
    Pete James Mellark
    Tyler Darcio Moreau
    Allison Isaure Moreau


    Triwizard Champions
    Ashley Caroline Lestrange van Hogwarts.
    Wade Andon Frisk van Durmstrang
    Allison Isaure Moreau van Beauxbatons


    Regels
    - Ik geef de tijden aan dus ga alsjeblieft niet voorlopen.
    - Nabestaande van personen uit officiële Potter verhaal mogen.
    -Je mag een faunaat, weerwolf of whatever zijn, maar van elk mag er maar één zijn.
    - Reactie minimaal 5 à 6 regels.
    - OCC tussen ([{*- enz.
    - Relatie's mogen natuurlijk.
    - 16+ is toegestaan.
    - Niemand buitensluiten.
    - Alleen je eigen personage besturen.
    - Geen ruzies, tenzij het in de RPG zelf is.
    - Maximaal drie personages per persoon en sowieso één jongen als je drie personages hebt!
    - Nieuwe topics worden aangemaakt door mij.
    - Naamveranderingen door geven a.u.b.


    Topics:


    [ bericht aangepast op 27 mei 2014 - 21:47 ]


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Tyler Darcio Moreau || Beauxbatons

    Ik zag haar knikken en mijn grijns veranderde in een kleine glimlach. ‘Hoewel ik natuurlijk veel lekkerder had geslapen als je naast me had gelegen’ vervolgde ze plagend en ik lach zachtjes terwijl ik een paar stappen in haar richting zet. 'Natuurlijk.. Zeg nou zelf, iedereen slaapt beter als ze naast zo iemand als mij liggen...' zeg ik, wat arrogantie kon soms ook wel. Toch? 'Maar oké..' zeg ik en buig naar haar oor. 'Ik zal er vanavond zijn hoor..' fluister ik en laat mijn koele adem kort langs haar nek glijden. 'Nou... Zullen we dan maar gaan?' zeg ik en sla een arm om haar middel alsof er niks gebeurd is. Ach ja.. Ik had zo mijn charmes.. En het was ook geen geheim dat wij twee enorme flirts zijn.. Nou ja, ik vermaak me wel..


    El Diablo.

    (hoeveel mensen komen er trouwens van Durmstrang? Ik heb maar acht opgeschreven als random getal...)

    Austin Brobeney ~ Durmstrang

    In de maat marcheren we met zijn achten naar binnen. Ik kijk naar de hielen van de persoon voor me en probeer ervoor te zorgen dat ik ze telkens net niet raak. Stamp. Mis. Stamp. Mis. Stamp. Raak. Degene voor me struikelt en ik blijf met een pokerface voor me uit staren terwijl ik in de maat doormarcheer. We lijken net een soort soldaten, gedrild om precies in de maat te lopen. Plotseling blijven we staan en met een been in de lucht weet ik net op tijd af te remmen. Ik hoor ergens het woord "Durmstrang" en dan verdelen we ons over de vier tafels die in deze immensen hal staan. Ik loop naar de dichtstbijzijnde tafel toe en plof neer naast een jongen met zwart haar. Iemand begint een toespraak, maar ik luister niet echt. Ik kijk de zaal rond en neem iedereen even in me op. Dan begin ik de zaal zelf te bekijken. Er staan een paar waterspuwers en er hangen wandkleden met vier logo's erop. Verder zijn er niet heel veel decoraties. Ik kijk omhoog en knipper. En nog een keer. Er zit geen dak op de zaal. De regen valt naar beneden en toch worden wij niet nat. Het is gewoon niet logisch. Het duurt even voordat ik doorheb dat het een of andere spreuk moet zijn. Is. Ik merk dat mijn mond open staat en klap deze snel weer dicht. Ik ga weer verder met het mensen in me opnemen, totdat ik bij mijn buurman ben aangekomen. Hij heeft pikzwart haar net als ik, alleen is hij een stuk bleker. Ik kijk hem schattend aan terwijl ik me afvraag hoe hij zou reageren als ik hem zou vervloeken. Puur filosofisch natuurlijk, niet dat ik hem echt zou vervloeken, daar zou ik eerst een goede rede voor moeten hebben. En waarschijnlijk zit ik de rest van het jaar met dit zooitje opgescheept, dus het zou niet echt handig zijn om in het midden van -tig mensen iemand te vervloeken. Het hangt er natuurlijk wel vanaf wat ik voor vloek ik zou gebruiken. Als ik ervoor zou zorgen dat hij vreselijke puisten kreeg op zijn gladde gezichtje zou waarschijnlijk niemand het erg vinden, het zou hooguit vermakelijk zijn.
    Ik schud mijn hoofd om mijn vreemde gedachtengang te stoppen. Ik merk dat ik de jongen naast me nog steeds aan sta te kijken, maar ik wend mijn blik niet af. 'Hoi,' brom ik maar om beleefd te zijn (al vraag ik me af waarom ik überhaupt beleefd wil zijn), maar het klinkt meer als 'heua'.


    -

    Chanel Faye Dubois // Beauxbatons
    Zodra Tyler, zachtjes lachend, een paar stappen in mijn richting zet veranderd de glimlach op mijn gezicht in een kleine grijns. ‘Natuurlijk… Zeg nou zelf, iedereen slaapt beter als ze naast zo iemand als mij liggen’ antwoord hij. ‘Natuurlijk’ antwoord ik sarcastisch. ‘Maar oké…’ vervolgt hij waarna hij naar mijn oor buigt. ‘Ik zal er vanavond zijn hoor’ Bij het horen van zijn woorden wordt de grijns op mijn gezicht nog net iets groter. ‘Ik kan niet wachten’ antwoord ik fluisterend. ‘Moet dat echt?’ antwoord ik als Tyler vraagt of ik mee naar binnen ga en zijn arm om mijn middel slaat. ‘Ik blijf veel liever hier, met jou, staan’ vervolg ik flirtend. Toch haal ik nog een laatste keer een hand door mijn blonde haren en zet ik mijn hoedje goed op mijn hoofd, waarna ik mijn arm om hem heen sla en met hem mee naar binnen loop. Ik ben namelijk veel te benieuwd hoe deze school er van binnen uit ziet.


    Keep your head up, keep your heart strong

    Lucka McKinnon // Durmstrang
    De reis naar de plek waar ooit mijn moeder op gezeten had, was lang en ik had tegen niemand een woord gezegt. Ik was daarom ook snel verveeld en hoopte maar dat die school daar wat leuker zou zijn dan anders, ik hoopte zelfs dat ik daar niet gepest zou worden net zoals de jaren voorheen. Dit jaar zou ik meedoen aan het Triwizard Tournament, wat ze hadden aangekondigd.
    Het schip dat werd aangemeerd duurde ook weer eens lang. Vervolgens had ik de rest naar het enorme kasteel gevolgd. Het was ongelovelijk. De hoge torens en het pad dat naar boven kronkelde.
    Daarna kwamen de de hal binnen waar we moesten klaarmaken voor de opening. We liepen de zaal in waar verschillende in zwarte gewaden gekleede tovenaars zaten.
    Uiteindelijk mochten we ergens gaan zitten, alleen ik wist nu niet naast wie ik wilde zitten.

    (Beetje inspiratieloos, maar ik wilde zo graag wat posten.)


    Vampire + Servant = Servamp

    Felice Lily Scabior • Hogwarts • Slytherin
    Met een grijns dat mijn gelaat sierde liep ik met Serpen mee de Common Room in. Ik had geen zin om naar dat eeuwige geratel van het schoolhoofd te luisteren en dit werd zo langzamerhand een traditie, gelijk doorgaan naar de Common Room. Ik liet me naast Serpen op de bank vallen en richtte mijn blik op het vuur.
    ''Doe jij mee?'' vroeg hij. ''Met het Tournament? Ik wel in ieder geval. Hopelijk word ik gekozen, dan zal ik ze eens laten zien wie hier de koning is.'' Ik rolde lachend met mijn ogen. ''Ja, natuurlijk doe ik mee,'' zei ik, alsof het de domste vraag ooit was. ''Ik kan wel een beetje actie gebruiken.'' Ik haalde een hand door mijn donkere bos haar en keek even naar Serpen, die graaide in zijn koffer. Een grijns sierde mijn lippen echter toen ik zag dat hij een fles Firewhiskey te voorschijn haalde. Hij nam een slok en bood me de fles aan, die ik gewillig uit zijn handen pakte en een paar flinke slokken naar binnen werkte. Ik zuchtte tevreden toen ik de alcohol in mijn keel voelde branden en ging languit op de bank liggen - zonder pardon legde ik mijn benen over zijn schoot zodat ik niet met opgetrokken knieën hoefde te zitten. ''Op een nieuw jaar,'' zei ik, terwijl ik grijnzend de fles hief. ''Vol angst en bederf.'' Ik lachte.

    Ashley Caroline Lestrange • Hogwarts • Slytherin
    Ik vloekte luid toen ik mijn haarborstel niet kon vinden en kwaad trapte ik tegen mijn knalroze koffer aan. Ik wilde dolgraag naar Caleb, maar mijn haar zag er niet uit. Gefrustreerd pakte ik mijn koffer en hield ik hem op zijn kop, zodat de hele inhoud op de grond viel. Een berg kleding ontstond en mijn borstel viel er bovenop. Ik zuchtte diep en haalde hem uiteindelijk door mijn blonde haarlokken. Verdomme, kwam ik nog te laat ook. Ik spoot wat parfum op, werkte mijn lippenstift bij en terwijl ik onhandig mijn kousen optrok, rende ik door de gangen van Hogwarts. Ik kwam echter tot stilstand toen ik een gestalte in de verte zag staan en ik liet mijn kous voor wat het was; één was opgetrokken, de ander reikte tot net onder mijn knie. Het was Caleb. Mijn mondhoeken krulden omhoog tot een stralende glimlach. Ik had hem ontzettend gemist, aangezien ik hem de hele vakantie niet had gezien en zelfs in de trein niet. Direct begon mijn hart sneller te kloppen en ik rende op hem af. Eenmaal aangekomen sloeg ik mijn armen rond zijn nek en vlogen mijn benen even de lucht in. Ik begroef mijn gezicht in zijn shirt. De vakantie bij mijn familie was een hél geweest, het was werkelijk waar verschrikkelijk: het deed me goed om Caleb te zien aangezien ik me direct een stuk gelukkiger voelde. ''Ik heb je zo erg gemist,'' prevelde ik zacht. Ik plaatste mijn lippen liefdevol op de zijne.

    [ bericht aangepast op 22 mei 2014 - 22:29 ]


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Tyler Darcio Moreau || Beauxbatons

    ‘Moet dat echt?’ antwoord ze en ik grinnik zachtjes. ‘Ik blijf veel liever hier, met jou, staan’ vervolgt ze en ik knik. 'Natuurlijk... Geen zorgen, we hebben over een paar uur alle tijd.' grijns ik. Toch voel ik al snel haar arm om me heen en ik loop met haar mee naar binnen. Eenmaal binnen kijk ik goed om me heen en knik goedkeurend. 'Niet slecht..' mompel ik weer. 'Jij bent natuurlijk beter, maarja.' zeg ik dan met een kleine glimlach tegen Chanel. Ik loop de grote zaal in en kijk even om me heen. En nu nog een plek zoeken.. 'Jij bent goed in zoeken... Vind is twee plekken.' zeg ik met een kleine grinnik tegen Chanel en ik kijk haar aan.

    [Ben echt zo blij dat ik nu mijn laptop terug heb na 8 maanden ;D]


    El Diablo.

    Serpen Acelin Parsel • Hogwarts • Slytherin
    'Ja, natuurlijk doe ik mee,' zegt ze, 'ik kan wel een beetje actie gebruiken.' Ik lach zachtjes, natuurlijk doet Felice mee. Felice is niet zo saai als de meeste meisjes die alleen maar voor de spiegel staan, met haar kan ik een beetje actie beleven. Net zoals ik met Ashley kon, maar goed dat is nu voorbij. Caleb heeft haar opgeëist.
    Felice gooit haar benen op mijn schoot en ik lach zachtjes.
    'Ja hoor Felice, je mag best je stinkvoeten in mijn gezicht stoppen,' grijns ik en ik rol met mijn ogen.
    'Op een nieuw jaar,'' zegt Felice, grijnzend heft ze de fles alcohol. 'Vol angst en bederf,' lacht ze. Ik grijns en grijp de fles vast.
    'Op het nieuwe jaar,' zeg ik en ik neem een enorme slok uit de fles, 'oh dit is zo'n geweldig spul.'

    Caleb Sean Parsel • Hogwarts • Slytherin
    In de verte zie ik iemand staan die onhandig met haar kousen bezig is, ik grijns en sta op. Ik herken haar meteen. Ashley. Zodra ze me ook ziet komt ze op me afgerend met één kous nog maar half op getrokken. Ik spreid mijn armen en sla ze om haar heen zodra ze in mijn armen valt. Ik voel hoe ze haar benen om mijn liggen klemt en haar gezicht in mijn shirt begraaft. Zachtjes grinnik ik en druk een kusje op haar kruin.
    'Hee,' prevel ik schor.
    'Ik heb je zo erg gemist,' prevelt ze zachtjes en voordat ik kan zeggen dat ik haar ook enorm gemist heb drukt ze haar lippen op de mijne. Ik struikel achteruit zodat ik op de grond val en grinnik zachtjes, maar ik onderbreek de kus niet en trek haar dichter tegen me aan. Dit heb ik zo erg gemist; haar lippen op de mijne. Gewoon haar aanwezigheid. Ik sluit mijn ogen en bijt zachtjes in haar onderlip om toestemming te vragen.
    Mijn armen heb ik om haar tengere lichaam geslagen en één hand heb ik op haar kont liggen.

    - sorry voor de korte reacties ik heb niet echt veel inspiratie voor een lange lol -


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Denise Grace Parks || Gryffindor
    De Headmaster heeft zijn woordje gedaan en niet veel later komen de leerlingen van Beauxbatons binnen, jongens en meiden in het blauw gekleed komen sierlijk de Great Hall binnen gelopen. Ik vind het er super leuk uit zien hoe ze zo'n vrolijk uniform hebben, die kleur alleen al is zo vrolijk. Ons uniform hier is zo saai zwart met een beetje de kleuren van je afdelingen. Ik had graag zo'n Beauxbatons uniform gehad. Die hoedjes van hun maken het al helemaal af, zo leuk.
    Dan komen de leerlingen van Durmstrang binnen gelopen. Dit is in één klap een complete verandering. Hun uniform is veel minder sierlijk en zij lopen allemaal strak naast elkaar. Het verbaast me ook een beetje dat daar meiden tussen lopen, net zoals dat er bij Beauxbatons jongens tussen lopen. Maar ach, als je in dat land woont kun je ook beter naar die school gaan in plaats van uren te moeten reizen.
    Ik kijk met een glimlach de tafel rond, tegenover mij zit Scott Day, een vriend van mij. Ik kijk hem vrolijk aan.
    "Wat vind jij er van dat het Triwizard Tournament hier op Hogwarts gehouden word? Ik vind het best gaaf, misschien dat ik ook wel mijn naam in de Goblet of Fire doe" zeg ik grinnikend tegen hem. Al ben ik niet helemaal zeker of ik al die dingen wel aan kan. Er zijn zelfs wel doden gevallen bij deze Tournaments..
    Dan komt een jongen, die duidelijk van Durmstrang is, tegenover mij -naast Scott- zitten. Nadat hij erg lang de zaal heeft zitten bekijken -en nogal gefacineerd naar het plafond zat te staren, iets wat me zachtjes deed grinniken- zegt hij brommend 'hoi' tegen Scott.

    Pete James Mellark || Beauxbatons
    Met een glimlach stap ik uit de koets en bekijk het enorme kasteel dat boven mij uit torent. Het ziet er werkelijk waar prachtig uit, heel anders dan Beauxbatons. En dan te betenken dat dit jaren geleden is verwoest tijdens de WW||, het ziet er gewoon uit alsof er nooit iets mis mee is geweest. Wat magie allemaal wel niet kan. Ondanks dat ik in een tovenaars familie ben opgegroeit sta ik er vaak nog wel van versteld wat je allemaal wel niet kan met magie.
    We lopen naar binnen om ons klaar te maken voor onze entree.
    Als dan de deuren van de Great Hall open gaan lopen wij met zijn allen de zaal binnen precies zoals geoefend. Alles moet perfect, echt alles. Aan het einde van de hal maken we allemaal een buiging voor de Headmaster en de andere leraren en vervolgens nemen we plaats aan de tafels. Ik ga zitten aan de tafel die in blauw en bronzen kleuren is bedekt. De leerlingen dragen een gewaad met blauw en bronzen das dus ik neem aan dat dat hun afdeling is, de afdeling Ravenclaw als ik het me goed herinner. Ik heb veel over Hogwarts gelezen voor we hier heen gingen, natuurlijk moet ik overal op voorbereid zijn.. Een stukje verderop zie ik een opvallende verschijning van een meisje met witblond haar en een enorm blanke huid. Dat zal je in Frankrijk nooit tegen komen, tenzij het toeristen zijn natuurlijk.

    Neomi Desiré Kjellberg || Durmstrang
    Als onze boot is aangelegd stap ik het vaste land op en kijk naar het grote kasteel dat Hogwarts moet zijn. Een enorm groot kasteel, om precies te zijn. We lopen met de groep het kasteel binnen richting een paar enorme deuren die ons zullen leiden naar de Great Hall waar het diner en de feestelijke dingen plaatsvinden op Hogwarts. Als dan de deuren open gaan staan we allemaal in formatie, klaar om te gaan. Ik zie de leerlingen van Beauxbatons nog net sierlijk huppelen en ik rol geïrriteerd met mijn ogen. Huppeltutjes. Ik weet wel bijna zekere dat ik geen van hun aardig zal vinden... ze zullen allemaal wel het zelfde zijn.
    Als we dan ons hebben laten zien in de Great hall gaan we zitten, ik loop naar de tafel gekleed in het rood en goud, bijna net zoals Durmstrang. Ook zitten hier de minsten van Beauxbatons en ik heb geen zin om die tuthola's al op dag één te woord moeten staan.
    Ik zie Austin -een mede 'Durmstranger'- zitten en plof vrolijk naast hem neer.
    "En, Austin, wat vind je er van?" vraag ik hem dan met een grinnik "Ik hoop dat ik niks te maken hoef hebben met al die tuthola's van Beauxbatons maar goed, die zullen mij waarschijnlijk net zo vies aan kijken als ik hun zal aan kijken" glimlach ik tevreden. Ik heb nogal een vlotte babbel met de meeste jongens van Durmstrang, ze reageren allemaal lang niet zo vrolijk maar dat ben ik na al die jaren wel gewend.


    [Denise en Neomi beide bij Scott en Austin ge'dumpt', hoop dat het niet erg is XD]

    [ bericht aangepast op 22 mei 2014 - 22:52 ]


    Little do you know

    Chanel Faye Dubois // Beauxbatons
    ‘Jij bent goed in zoeken… vind is twee plekken’ hoor ik Tyler met een kleine grinnik zeggen zodra we binnen zijn, waarna ik de prachtige zaal rond kijk. Het duurt even in deze volle zaal, maar uiteindelijk vind ik ergens in het midden van de tafel, waar allemaal mensen met groene stropdassen zitten, twee plekken. ‘Gevonden’ zeg ik glimlachend, waarna ik Tyler’s hand pak en voor hem uit loop naar de plaats waar we kunnen gaan zitten. Over het feit dat we erg aan de late kant zijn en straks waarschijnlijk een preek van hier tot Tokio krijgen, kan me op dit moment niet echt druk maken. Het is hier prachtig, er staat heerlijk eten op tafel en ik ben samen met mijn beste vriend, waardoor ik wel wat beters aan mijn hoofd heb.


    Keep your head up, keep your heart strong

    [MT. Ik zal waarschijnlijk morgen reageren.]


    ''Cause I've got a jet black heart and there's a hurricane underneath it.''

    Tyler Darcio Moreau || Beauxbatons

    Terwijl ik wacht op een antwoord kijk ik de grote zaal rond. Mijn blik glijd automatisch naar het dak en ik knik goedkeurend. Dat is eigenlijk nice, als ik eerlijk ga zijn. ‘Gevonden’ zegt Chanel opeens en ik loop snel met haar mee. Ik plof naast haar neer en kijk even naar de andere mensen die allemaal een groene stropdas dragen. 'Nu we als laatste zijn binnen gekomen, kunnen we maar beter als eerste naar buiten gaan. Ik bedoel maar.. We hebben beide geen zin in een hele preek, toch? Heb wel wat beters te doen.' lach ik zachtjes en ik kijk kort naar Chanel. Vervolgens kijk ik naar al het eten en een brede grijns vormt zich op mijn lippen. 'Als het nou ook zo goed smaakt als het eruit ziet..' mompel ik.


    El Diablo.

    Scott Forest Day | Hogwarts, Gryffindor | Laatste jaar

    Met een plof ging ik zitten aan de eettafel. Mijn gewaad stroopte ik op bij beide armen en mijn stropdas liet ik losjes om mijn nek hangen. Ik was nooit zo'n perfectionist geweest als het op mijn uiterlijk aankwam: meestal liet ik het gewoon zijn gangetje gaan. Ik keek eventjes vluchtig om mij heen, om te zien of ik al wat bekenden kon zien. Uiteraard zag ik wel wat mensen die ik kende -ik zat immers aan de tafel van mijn eigen afdeling- maar zocht meer iemand waarmee ik eventjes kon praten. Toen ik al snel merkte dat dat een vergeefse poging was, begon ik maar wat te fluiten en te drummen met mijn toverstok. Ik floot het liedje 'Four seasons in One day' van Crowded House, een liedje dat mijn zestienjarige broertje de hele vakantie door non-stop had lopen zingen, waardoor ik nu dus het volledige melodietje ervan kende. Ik hoorde iemand van Zwadderich nog 'Loner!' schreeuwen, waardoor er een grijns op mijn gezicht verscheen. Een normaal mens zou een opmerking van een Zwadderaar heel erg vinden, maar in de loop van de jaren ben ik het maar gaan accepteren dat ze nou eenmaal niet het vriendelijkste soort Heks of Tovenaar zijn dat hier op aarde rondloopt. Ik stop meteen met wat ik aan het doen was als het schoolhoofd aankondigt dat hij met zijn speech gaat beginnen. Niet dat ik erg oplet, want ik vind het vliegje aan de andere kant van de tafel veel te interessant. Hij babbelt iets over 'Speciale gasten', maar meer vang ik er dan ook niet van op. Totdat de deuren van de Grote Hal openvliegen. Een redelijk grote groep dames komt op een sierlijke manier de hal binnen, allemaal in dezelfde, blauwe pakjes. Ze doen een perfect ingestudeerde binnenkomst, die tot het einde van de hal helemaal goed gaat. Althans, zo zag het er dan uit. Ik zit met een normale uitdrukking naar ze te kijken, in tegenstelling tot veel van de andere jongens: het grootste gedeelte zit volledig weg te kwijnen. Ik daarentegen, heb nooit zo'n gigantische obsessie gehad met meisjes. Wel een paar keer leuk gevonden, maar niet tot over mijn oren verliefd ofzo. Ook zie ik dat er in de groep een paar jongens zijn, die er wel een beetje bekakt uitzien tussen al die meisjes. Een klein lachje verschijnt op mijn gezicht. 'En dan verwelkomen wij nu: Durmstrang!´ Groep nummer twee kwam binnen. Er was meteen een volledige switch in de sfeer: van de lieve, Franse dametjes (en een paar jongens) naar een soort militaire troep die binnenkwam. Een paar stevig gebouwde jongens baanden zich een weg door de grote hal heen, ook met een bepaalde routine. En alweer viel me hier op dat er ook een paar meisjes bij zaten, die hier en wat stoerdere houding hadden. Één meisje sprak me vooral erg aan: een meisje met lang, donkerbruin haar, loopt samen met de anderen door de grote hal heen. Misschien sprak ze me vooral aan omdat ik haar met haar ogen zag rollen naar de Beauxbatons meisjes, en dat vond ik wel humor hebben. Wanneer ook de tweede groep klaar was met hun binnenkomst, verspreidden de gasten zich over de tafels en begon iedereen vrolijk te babbelen met elkaar. Nou ja, niet iedereen dan. Een jongen van Durmstrang komt naast mij zitten, en ik voel dat hij me af en toe observeerd. Tegenover mij was inmiddels Denise gaan zitten, een meisje waarmee ik al een tijd mee bevriend ben. Ze kijkt me met een lieve glimlach aan, en begint dan met praten. 'Wat vind jij er van dat het Triwizard Tournament hier op Hogwarts gehouden word? Ik vind het best gaaf, misschien dat ik ook wel mijn naam in de Goblet of Fire doe.' Zegt ze grinnikend. Eerst moet het nog even tot mij doordringen... TriWizard Tournament? Is dat waar het schoolhoofd het de hele tijd over had? Wanneer ik me realiseer dat ik al een paar seconden naar Denise heb zitten staren zonder antwoord te geven, zeg ik 'Oh, ja! Echt supervet. Ik wil misschien ook wel meedoen, lijkt me wel grappig...' Zeg ik grijnzend. Voordat Denise ook maar de kans krijgt om antwoord te geven, mengt de jongen van Durmstrang zich door een soort brommende "Hallo" uit te spreken, maar dan met een erg vreemd accent. In topografie ben ik nooit goed geweest, dus ik heb geen idee waar hij vandaan komt. Met een brede glimlach zeg ik "Hoi" terug, en vraag hem dan vriendelijk of hij Hogwarts een leuke school vind. Dan zie ik dat het meisje, waar ik eerder ook al naar keek, naast de nogsteeds onbekende jongen van Durmstrang gaat zitten. 'En, Austin, wat vind je er van? Ik hoop dat ik niks te maken hoef te hebben met al die tuthola's van Beauxbatons, maar goed, die zullen mij waarschijnlijk net zo vies aankijken als ik hun zal aankijken.' Een glimlach verschijnt op haar gezicht, en trouwens ook op die van mij. Ik vind haar een erg apart typje, maar dat vind ik juist zo leuk. Om maar een gesprek te beginnen vraag ik ook aan haar of ze het een leuke school vind.


    Don’t you dare look out your window darling, Everything’s on fire. - Taylor Swift.

    Chanel Faye Dubois // Beauxbatons
    'Die preek krijgen we toch wel, daar laat Madame Maxime (Mallemour) ons echt niet aan ontsnappen' antwoordde ik. Daarnaast had ik ook helemaal geen zin om te moeten haasten en was ik dat ook niet van plan te gaan doen. 'Maar als jij als eerste naar buiten wil mag dat wel hoor, je hoeft echt niet op mij te wachten' vervolgde ik glimlachend. Om eerlijk te zien had ik zelf heel veel zin om straks de school te gaan verkennen, om te kijken wat voor leuke jongens hier allemaal rond hingen. Iets waar ik Tyler en ons geflirt niet bij kon gebruiken.
    Tyler maakte een opmerking over het eten, waardoor mijn aandacht weer naar het eten werd getrokken. 'Ik hoop het ook' antwoordde ik, waarna ik de tafel rond keek en wat salade, een gepofte aardappel en een stukje vlees op mijn bord legde. Er was nog veel meer lekkers te vinden, maar toch ging ik het liefst voor het bekende, voor hetgene waarvan ik wist dat ik het lekker vond. 'Eet smakelijk' zei ik glimlachend, waarna ik met mijn vork ik een stukje gepofte aardappel prikte en dit vervolgens in mijn mond stopte. 'Mmm... heerlijk' zei ik zodra ik mijn mond leeg had gegeten.


    Keep your head up, keep your heart strong

    Annabeth Lucianna Littleton ~ Slytherin
    Ik luisterde met half oor naar wat de schoolhoofd te zeggen had, erg interessant vond ik het niet, het is zowat elk jaar weer hetzelfde verhaal.
    Echter was het dit jaar wél anders, eindelijk een beetje verandering. De Quidditch cup wedstrijden gingen niet plaatsvinden maar daar voor in de plaats het Triwizard Tournament. Het evenement was al jaren niet meer gehouden hier op Hogwarts. Mijn twijfel was groot of ik mijn naam in de Goblet of Fire moest gooien, gelukkig had ik nog even om te beslissen. Na het woord van het schoolhoofd kwamen Beauxbatons studenten de Great Hall binnen. Ik vond ze tot nu toe maar huppeltutjes die om een spinnetje op het plafond al gingen gillen en de kamer niet meer in wilden. Of dat ze al in paniek raakten als hun haar in de war zat. Wel, ik mocht niet vanuit de buitenkant beoordelen, misschien zat er wel een aardige meid tussen. Je wist immers maar nooit.
    Niet snel nadat de meiden (en enkele jongens) van Beauxbatons de Great Hall binnen waren gekomen kwamen de studenten van Durmstrang met een spectaculair entree binnen. Wat me opviel naast de stevig gebouwde jongens dat er ook enkele meisjes bij waren. Enkele meiden hoorde je overduidelijk bewonderende geluidjes maken, groot gelijk hadden ze, de jongens zagen er niet verkeerd uit. Ik was wel niet zo'n soort meisje wat snel iets, zoals jongens, bewonderde. Of ja, ik liet het niet merken, tuurlijk kwijlde ik af en toe van binnen wel eens weg bij een knappe jongen.
    Nadat de studenten van Durmstrang en Beauxbaton aan een afdelingstafel hadden plaats genomen kon het feestelijke maaltijd beginnen. Veel honger had ik niet dus ik at maar een klein beetje waarna ik wat naar enkele andere Slytherins keek die nog lekker aan het smullen waren van het maal.
    Verveeld mompelde ik wat in mezelf en wiebelde wat heen en weer op mijn plaats.


    But perhaps the monsters needed to look out for each other every now and then.

    Tyler Darcio Moreau || Beauxbatons

    'Die preek krijgen we toch wel, daar laat Madame Maxime (Mallemour) ons echt niet aan ontsnappen' antwoordde ze en ik knik. 'Daar heb je een punt..' mompel ik. . 'Maar als jij als eerste naar buiten wil mag dat wel hoor, je hoeft echt niet op mij te wachten' vervolgde ze en ik kijk haar even aan. 'Als jij het zegt..' zeg ik. 'Dan val ik mijn lieve zusjes maar even lastig.' grinnik ik zacht. Ik kijk toe hoe ze wat eten op haar bord legt. 'Eet smakelijk' zegt ze en ik knik. 'Eet smakelijk..' zeg ik en kijk even rond. Wat zal ik eens nemen... 'Mmm... heerlijk' hoor ik Chanel naast me zeggen en ik glimlach eten. Ik pak wat vlees, broodjes en wat drinken. Ik kijk om me heen en grijns kort als ik verderop een paar meiden zie die er niet bepaald slecht uit zien. Ik knipoog snel naar ze en richt me dan weer op mijn eten. 'Al wat op het oog?' vraag ik grijnzend.


    El Diablo.