• Hoi allemaal!
    Ik had vandaag mijn MaS (Maatschappelijke Stage)-dag en het was echt een unieke ervaring. Ik had van te voren al moeten kiezen waar ik stage wilde lopen. Ik had gekozen voor een spellenmiddag + aansluitend diner voor verstandelijk beperkten tussen 13 en 18 jaar.. Daar werd ik bij ingedeeld, en vandaag was het dan zo ver.
    Om 12.00 moest ik aanwezig zijn, waarna we de dag kort gingen bespreken en we aan de voorbereiding konden beginnen. Ik zat in de kookploeg, die bestond uit drie mensen. De andere vijf mensen organiseerden de spelletjes. Nadat de kookploeg de recepten had uitgezocht en een boodschappenlijstje had gemaakt, konden we boodschappen gaan doen. Toen we klaar waren, moesten al de boodschappen in een doos voor op mijn fiets. Dat was best wel zwaar sturen, want alle boodschappen bij elkaar waren toch minstens 15 kilo. We kwamen op tijd weer terug, borgen de spullen op en konden toen alles klaarzetten voor de spellenmiddag.

    Om 16.00 kwamen de verstandelijk beperkten, en maakten we even kort kennis. Sommigen waren heel stil, anderen heel druk, maar volgens mij hebben ze allemaal een hele leuke middag gehad. We startten de middag met fopbal (dat spel waarbij je 'doet' alsof je gooit en als de ander zijn armen beweegt ben je af, en als er echt gegooid wordt moet je vangen, anders ben je ook af)) en daarna deden we een ander balspel waarbij je als je de bal had, een vraag moest beantwoorden. Ook gingen we stoelendans doen, het was echt heel erg leuk. De spelleiders hadden wat kleine prijsjes geregeld en iedereen was daardoor heel erg fanatiek. De kookploeg ging om 17.00 beginnen met koken. Ook al konden we alledrie niet koken (op pannekoeken na), het is toch gelukt om een driegangendiner te koken. Tomatensoep met stokbroodjes, spaghetti en cake met ijs. Tijdens het eten hebben we ook nog met de verstandelijk beperkten gepraat, het was echt super gezellig en echt jammer toen de tijd om was en iedereen weer weg moest.
    Kortom, het was vandaag een drukke, maar gezellige en superleuke dag.

    Hebben jullie vandaag nog iets bijzonders/unieks gedaan/meegemaakt?


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Aah. Dat klinkt echt gaaf en gezellig!
    Ik heb nooit stage gelopen, omdat mijn school vond dat ik dat in mijn examenjaar moest doen en daar was ik het niet mee eens, hehe.

    Ik heb verder niet zoveel bijzonders gedaan. Een zwembadje opgezet voor mijn broertje in de tuin, hehe. Dat was wel even gezellig en afkoelen ^^


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Dat klinkt echt heel erg leuk!


    Dear Molly. Watching over Fred like you have been watching over Harry all these years. Love, Lily.

    Urie schreef:
    Dat klinkt echt heel erg leuk!


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Urie schreef:
    Dat klinkt echt heel erg leuk!


    -

    Wauw, dat is echt superleuk! ^^
    Ik ben voor mijn maatschappelijke stage hulpmentor geweest voor een brugklas op mijn middelbare school en dat vond ik ook heel erg leuk. (:


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Wat leuk! Met mijn mas twee jaar geleden ging ik bij ouderen helpen met bingo. Ik bgeleidde toen een mevrouw die niets meer zelf kon em we womnen toen heel veel prijzen het was leuk om haar zo blij te zien.

    Mijn buirjongene is geeatelijk zes en dan als er voetbalplaatjes zijn gaan we ze samen sorteren en tellen en dat vind hik zo leuk. Ik vind gehandicapten leuk om mee te werken maar niet als beroep meer als tussen door


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Dat klinkt echt als een leuke dag :)
    Ik heb een beroeps gerichte opleiding gevolgd, dus heb ik in mijn voorlaatste jaar 2 halve dagen/week stage gehad en in mijn laatste een hele dag/week.
    Ik had best leuke plekken, dus het was iedere week wel leuk :)


    Failure is the opportunity to begin again, more intelligently.

    Urie schreef:
    Dat klinkt echt heel erg leuk!


    He cannot pass by without touching and moving and shaping and changing every thing, every boy-city, in his path.