• Dat heb ik dus, van wiskunde, Nederlands en Engels. Volgende week. En laat ik nou net bespreekgeval zijn én verschrikkelijk slecht in wiskunde, in Nederlands ben ik best goed en Engels gaat ook, dus daar maak ik me niet zo druk om. Ik zit hier echt te stressen want als bespreekgeval kan het zijn dat er uitkomt dat je niet op het goeie niveau zit en dat ik dan echt naar TL moet. Dat wil ik echt niet, ik wil niet afstromen, het type mensen is anders, dit bedoel ik niet kwetsend maar het gros van de vmbo-leerlingen vertoont ander gedrag, en ik ben juist niet zo iemand als zij.
    Nu ga ik maar mijn wiskundeboek uit mijn hoofd leren want dan is er nog enige kans dat ik goed scoor voor de cito wiskunde.
    Ik ga dood, hoe moet ik later ooit door mijn examens komen als ik al fucking zenuwachtig ben om een cito-toets? :')

En om dit topic nuttig te houden: In welk vak zijn jullie slecht of juist goed? :Y)

[ bericht aangepast op 9 mei 2014 - 16:07 ]

He cannot pass by without touching and moving and shaping and changing every thing, every boy-city, in his path.

Feileacan schreef:
    (...)
    Ik zit in havo 2.

Vas toetsen toch? Er komt een vraag in de vas bij wiskunde over een hyperbool. Zoek op wat het is. Dat is nog wat ik had onthouden. Mijn wiskunde percentage in de tweede was matig. echt heeel matig.

Je hebt één geluk! Je percentages worden niet aan een cijfer gekoppeld! Bij mij wel --" En het telt net zo veel mee als een tentamen dus ik wens je echt succes en wees blij dat het niet meetelt voor Je gemiddelde, hoop ik. En trouwens, niet te zenuwachtig zijn. Zenuwen zijn goed, maar niet te veel die kunnen je onderuit halen! :3

The duty of youth, is to challenge corruption.

Succes er mee! Het lukt vast wel. (:
    Ik vraag me ook wel eens af hoe ik door mijn examen wiskunde heen moet komen. Geen idee. Er op hopen dat er genoeg onderdelen zijn die je begrijpt om te compenseren met degenen die je niet begrijpt.

"Die Erinnerung ist das einzige Paradies, aus dem wir nicht vertrieben werden können."

Grohl schreef:
    (...)

Tja, volgens mij valt het te vergelijken met ons ASO (algemeen secundair onderwijs), buiten het feit dat je bij ons gewoon Latijn kunt doen zónder er Grieks bij te doen, maar gezien vwo ook Atheneum bevat, wat volgens mij geen Latijn is, moet dat toch meevallen?
    Uiteraard heeft iedereen andere capaciteiten en kan ook niet iedereen dat aan, maar heb je bijvoorbeeld geen ... hoe zeg je dat? "Zwakkere" richtingen binnen vwo? (Wij hebben bijvoorbeeld de Humane Wetenschappen, wordt als - volgens mij ten onrechte, maar goed, "zwakkere" richting beschouwd.)

Bedoel je dat atheneum zou moeten meevallen omdat het geen Latijd heeft?

To the stars who listen — and the dreams that are answered

Cito is gewoon de meest kutte instantie ever. :Y)
    Ik heb er alleen maar nare ervaringen mee gehad. Heel veel succes en sterkte toegewenst, ik weet wat het is. (flower)

If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

Inanis schreef:
    (...)

Vas toetsen toch? Er komt een vraag in de vas bij wiskunde over een hyperbool. Zoek op wat het is. Dat is nog wat ik had onthouden. Mijn wiskunde percentage in de tweede was matig. echt heeel matig.

Je hebt één geluk! Je percentages worden niet aan een cijfer gekoppeld! Bij mij wel --" En het telt net zo veel mee als een tentamen dus ik wens je echt succes en wees blij dat het niet meetelt voor Je gemiddelde, hoop ik. En trouwens, niet te zenuwachtig zijn. Zenuwen zijn goed, maar niet te veel die kunnen je onderuit halen! :3

Ik heb nog nooit iets van een hyperbool gehoord..

He cannot pass by without touching and moving and shaping and changing every thing, every boy-city, in his path.

Kairos schreef:
    (...)

Bedoel je dat atheneum zou moeten meevallen omdat het geen Latijd heeft?

Neen, dat zeg ik niet. Ik bedoel gewoon dat - hier in België, er héél veel mensen op het ASO zitten, te veel om goed te zijn eigenlijk, aangezien er te weinig mensen op het TSO of BSO zitten en we dus een tekort hebben aan techniekers, loodgieters, metsers en weet ik veel wat. ASO dient enkel om verder te studeren aan de universiteit of hoge school of welke andere verdere studie je je kan indenken.
    Ik bedoel gewoon dat als er hier zoveel mensen in het ASO/Atheneum (zonder Latijn dus, want Latijn is ook maar gewoon een vak, het is niet omdat je het doet dat je per definitie slimmer bent, het moet je gewoon liggen) en die dat ook aankunnen, dat dat bij jullie wellicht ook zo is. Atheneum/ASO zonder Latijn zijn inderdaad ook hele zware richtingen, dat weet ik best. Ik weet dat Wetenschappen zeer moeilijke vakken bevat, ik suck er zelf in en ik weet ook dat het helemaal niet te onderschatten valt en vwo dus ook niet.

Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

Feileacan schreef:
    (...)
    Ik heb nog nooit iets van een hyperbool gehoord..

Dat is een grafiek bij een omgekeerd evenredig verband.

Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

Grohl schreef:
    (...)

Dat is een grafiek bij een omgekeerd evenredig verband.

Wat? Ik snap het niet, nu ga ik huilen in een hoekje.

..:')

Feileacan schreef:
    (...)

Dit zijn hyperbolen (: Laat dat omgekeerd/recht/niet evenredig maar zitten (:

[ bericht aangepast op 10 mei 2014 - 11:19 ]

Feileacan schreef:
    (...)

Ik had daar in de tweede ook nog niet van gehoord. Maar komt goed! het is uitgelegd hier boven :3

The duty of youth, is to challenge corruption.

Grohl schreef:
    (...)

Dit zijn hyperbolen (: Laat dat omgekeerd/recht/niet evenredig maar zitten (:

Oh, volgens mij is het gewoon een dalparabool maar gebruiken jullie andere woorden? Of zijn dal- en berg-parabolen weer iets anders?

Feileacan schreef:
    (...)
    Oh, volgens mij is het gewoon een dalparabool maar gebruiken jullie andere woorden? Of zijn dal- en berg-parabolen weer iets anders?

26 - 02 - '16

Roku schreef:
    (...)

O fuck, wel iets anders dus. Hoe kan ik in vredesnaam opdrachten maken over dingen waar ik nog nooit van heb gehoord? Goed geregeld, school en iedereen die dit gedoe bedacht heeft. (Y)

Ik ben heel erg goed in de creatieve vakken zoals: Muziek en Beeldende vorming
    En mijn slechtste vak is Duits :(

There is no normality in life. - HBC

Feileacan schreef:
    (...)

Als ik bij de afbeeldingen op Google kijk - heb geen zin op het web te kijken, denk ik zo van niet.
    Volgens mij gaan dal- en bergparabolen over meerdere delen van de assen, als je begrijpt wat ik bedoel (bijvoorbeeld over de negatieve kant van de x-as en over de positieve en daarnaast ook nog eens over de positieve kant van de y). Hyperbolen blijven naar mijn weten altijd maar binnen één van de vier stelsels.
    Ik weet dat ik suck in uitleggen, maar goed. Dit zijn hyperbolen:

(Ja, die blijven binnen één van de vier stelsels, want er staan er twee op, a en b (: )
    En dit zijn volgens mij dan dalparabolen:

Maar het kan zijn dat ik fout zit, want ik zit in het derde en ik heb van mijn leven nog niet van dal- of bergparabolen gehoord :'D