Vandaag heb ik er een dagje Leiden van gemaakt met mijn zusje. Oorspronkelijk om sfeer te proeven en te kijken of ik het eventueel wat zou vinden om over een jaar te studeren. Het viel me nog niet tegen. Qua winkelen en terrasjes is het allemaal niet zo spetterend, maar ik vond het er wel heel gezellig. De grachtjes en de oude binnenstad hadden toch wel wat.
Vorig jaar ben ik al een paar keer naar Utrecht geweest en daar vind ik het winkelen en de mogelijkheden om te eten en te drinken een stuk beter en groter. Groter in de zin dat het er meer is dan in Leiden. Daartegenover staat wel dat Utrecht op mij een grotere indruk maakt, terwijl Leiden wat kleinschaliger lijkt te zijn.
Al met al ben ik er nog steeds niet aan uit welke stad ik nu leuker vind. Dat wordt dus de open dagen bezoeken van de universiteiten en kijken wat me het meest aanspreekt, want qua stad maakt het me vrij weinig uit.
Zijn jullie ooit eens in één van de twee steden geweest of misschien allebei? En wat vond je daar toen van?
Hamartia