Wiarda schreef:
(...)
Misschien niet puur daarom, maar in mijn beleving gaat het nummer honderd procent over haar en haar persoonlijkheid, dus zou de boodschap een stuk minder goed overkomen als ze een "gewoon", niet-transgender persoon was. Natuurlijk hoort ze niet alleen te winnen omdat ze een uniek uiterlijk heeft, maar in dit geval zou ik zeggen dat je het uiterlijk ook niet echt weg kan denken, want dan is het nummer qua boodschap gewoon minder sterk.
Niet aanvallend bedoeld op jouw mening of zo, maar zo zie ik het.
Als ondersteunen voor haar/zijn nummer vindt ik het ook gewoon prima hoor, als je het lied en de zang ook gewoon maar echt het beste vind, en daarom stemmen zou. Ik zou het jammer vinden als mensen alleen stemmen omdat ze/hij een bijzonder uiterlijk/act heeft.
Zegmaar je hoort soms van dat het zo super goed is dat hij/zij hiervoor uit durft te komen en dat het zo goed is dat hij/zij een statement maakt op gebied van tolerantie. En daar ben ik het mee eens. Maar persoonlijk vind ik het nummer het meeste van belang wanneer je je af vraagt, wie vind ik van hun allemaal het beste. Das gewoon mijn idee bij een zangwedstrijd. Het totaalplaatje hoort er vind ik bij mij staat er wel aan ondergeschikt.
Das dan weer mijn mening ;p
[ bericht aangepast op 9 mei 2014 - 23:49 ]
"Your life. Your choice. Think about what you want."