• Okay, ik heb dus echt wel eens het gevoel dat mensen mij niks vinden om het feit dat ik slechtziend ben.
    Ik ben nu al zo'n vier jaar single, maar buitenom dat ik slechtziend ben ben ik verder een heel normaal mens.

    Het is gewoon iets wat me dwars zit, het irriteert me.


    Open your heart, I'll never misuse it.

    Peter volgens mij heb je nu een vriendin en haar maakt het niet uit dat je slechtziend ben als ik het goed zeg

    paardenfan98 schreef:
    Peter volgens mij heb je nu een vriendin en haar maakt het niet uit dat je slechtziend ben als ik het goed zeg

    yo....


    I live for the applause, you will die for it.

    Een beetje een slap excuus vind ik dit wel hoor.. Ik ben al negentien jaar single, maar ik heb nergens last van. Niet slechthorend, slechtziend, slechtruikend of wat dan ook. Dus het ligt echt niet alleen maar aan het feit dat je een "afwijking" hebt. Misschien doe je iets anders verkeerd.


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Asmodom schreef:
    Nou, als ze je daarom al meteen afschrijven, zijn ze je sws niet waard, dus gelukkig loop je dat soort idioten al mis :Y) En de ware zal je echt niet laten staan omdat je slechtziend bent. Ik zou je er niet al te veel zorgen om maken c;


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Stapper schreef:
    Een beetje een slap excuus vind ik dit wel hoor.. Ik ben al negentien jaar single, maar ik heb nergens last van. Niet slechthorend, slechtziend, slechtruikend of wat dan ook. Dus het ligt echt niet alleen maar aan het feit dat je een "afwijking" hebt. Misschien doe je iets anders verkeerd.


    Ja, dat is waar, maar al zou je op straat vragen 'wil je een relatie met iemand die slechtziend is of met iemand die dat niet is?' gaan ze toch eerder voor dat laatste. Er zijn prachtige mensen die op hun 25e nog single zijn.
    Slechtziendheid - of wat voor (lichamelijke) beperking dan ook - kan echter wel een grote impact hebben op je zelfbeeld en dat maakt ook wat anderen van je vinden, dus ik denk dat het wel degelijk een verschil maakt, al doe je dat neit bewust.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Edward_Elric schreef:
    (...)

    Ja, dat is waar, maar al zou je op straat vragen 'wil je een relatie met iemand die slechtziend is of met iemand die dat niet is?' gaan ze toch eerder voor dat laatste. Er zijn prachtige mensen die op hun 25e nog single zijn.
    Slechtziendheid - of wat voor (lichamelijke) beperking dan ook - kan echter wel een grote impact hebben op je zelfbeeld en dat maakt ook wat anderen van je vinden, dus ik denk dat het wel degelijk een verschil maakt, al doe je dat neit bewust.


    Volgens mij ligt het er meer aan hoe je er zelf mee omgaat. Als jij laat zien dat je er mee hebt leren leven en je er niet door laat beperken, vinden mensen het vaak al minder erg dan dat je je voorstelt met: "Hoi. Ik ben slechtziend dus ik kan niemand krijgen."
    Het is maar net wat jezelf uitstraalt. Als je er zelf vrede mee hebt, zal je vriendin dat heus ook wel hebben. En mensen vinden het mindererg als je laat zien dat je gewoon vrolijk doorgaat met het leven. - Na mijn mening dan.


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Stapper schreef:
    (...)

    Volgens mij ligt het er meer aan hoe je er zelf mee omgaat. Als jij laat zien dat je er mee hebt leren leven en je er niet door laat beperken, vinden mensen het vaak al minder erg dan dat je je voorstelt met: "Hoi. Ik ben slechtziend dus ik kan niemand krijgen."
    Het is maar net wat jezelf uitstraalt. Als je er zelf vrede mee hebt, zal je vriendin dat heus ook wel hebben. En mensen vinden het mindererg als je laat zien dat je gewoon vrolijk doorgaat met het leven. - Na mijn mening dan.


    Ja, dat is precies wat ik zei, maar dat maakt dus wel dat je beperking een rol kan spelen bij het krijgevn van een relatie. Ik heb hier zelf vorig jaar onderzoek naar gedaan, omdat ik het wel interessant vond en ook enquêtes afgenomen onder mensen die er nagenoeg niets vanaf wisten en die hebben allemaal verklaard in eerste instantie toch liever niet met een slechtziende te gaan. Wel met het idee dat dat wel zou veranderen als ze zo iemand kennen, maar jongeren zijn veelal bang dat zij alles coor de ander moeten gaan doen. Dus het ligt ook maar net hoe die ander er tegenaan kijkt, wamt niet iedereen 'kan er goed tegen'.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Dat dacht ik ook na vijf jaar lonely te zijn dat het aan mij lag. Maar zie me nu. Dolgelukkig met haar voormalige crush in relatie


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    En ik weet wie het is en dat ze je echt om je geeft om wie je bent

    paardenfan98 schreef:
    Peter volgens mij heb je nu een vriendin en haar maakt het niet uit dat je slechtziend ben als ik het goed zeg


    Eeeeeeh. Het topic komt uit mei. Beetje nutteloos om dit te bumpen en in 4 maanden kan er inderdaad nogal wat veranderen.


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Zelf ben ik 3/4 blind, en ik zeg je er komt iemand die je accepteert ondanks dat je zichtproblemen heb.

    Ik denk niet dat het slecht zien er mee te maken heeft, er zijn heus genoeg mensen die het niet uitmaakt dat je slechtziend bent. Moest het daarom wel zo zijn, vind ik niet dat mensen je daarover moeten beoordelen. Je moet de moed niet laten hangen omdat je al zo lang single bent en zo, de liefde kom je nog wel tegen. Er zijn genoeg mensen, waaronder ik zelf, die al lang single zijn. Er zijn vast wel mensen die je leuk vinden.

    Oeps, ik zie nu pas de datum van het topic..

    [ bericht aangepast op 3 sep 2014 - 18:50 ]


    16 - 09 - '17

    Maar ik weet niet of ik van jou mag vertellen wie je vriendin is

    paardenfan98 schreef:
    Maar ik weet niet of ik van jou mag vertellen wie je vriendin is


    Doe maar niet, want hij wilde het niet te groot en te open. Dan is een enorm internet dorum niet de beste plek om het meteen te vertellen en de vraag is ook nog of het de mensen hier wat aan gaat. Ik denk het niet.
    Ik vind dat Peter het zelf moet vertellen en als hij dat graag had gewold, had hij het wel gedaan.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Voor degene die het willen weten stuur me gewoon een pb