• Beste mensen, met welgemeende liefde en trots presenteer ik u: Het asdfghjkl Kletscafé numero 140!





    Café mededelingen:
    ~ Iedereen is human! :Y)
    ~ Onze awesomeheid heeft al meer dan Honderdvijftig topics gevuld.
    ~ Wij geven elke dag gratis knuffels (en chocolade) (en awesomeheid lessen) (en Nederlandse lessen).
    ~ Er bestaat een Kletscafé story! Enchanted!
    ~ Wij hebben een TinyChat account: klik.


    Het is een plicht om deze beginpost te lezen.


    Zeg, ik ben hier nieuw. Hoe begon alles?
    Wel, het is simpel. Er waren eens twee quizletters die spammen houden en graag Nederlandse lessen gaven. Dit deden ze beiden graag maar ze gingen een beetje te off-topic. Zo begon het Kletscafe-idee. Al binnen en topic hadden ze een paar vaste leden en de eerste dag al was een groot succes, Zo groeide het Kletscafe steeds meer en meer en op een dag was de awesomeheid de wereld teveel. En zo verdween alles spoorloos. Maar wij zijn allemaal prima in orde en kletsen we nog lang en gelukkig.


    Onze geweldige crew: *O*
    Werknemers.
    Nori • Nori • Cafébazin • 12
    Lotta • Novoselic • Cafébazin • 12
    Crystal • Sciathan • Chef-kok • 12
    Jarne • Pulsar • General Manager offtopic • 15
    Sofie • Zinser • Barvrouw • 14
    Kim • Maheegan • Entertainer • 18
    Sylvie • Foraoise • Serveerster • 19
    Kyle • Vlahos • karikatuurtekenaar • 17
    Fren • Poppies • Schrijfster • 13
    Kim(sel) • Smoleman • Servettenvouwster • 17
    Naomi • Aves • Schoonmaakster • 16
    Bes • Frodo • Taartenbakster • 16
    Emma • Krull • Haakster • 20
    Noa • iMickeyMouse • Muziekante • 13
    Vera • DianePie • Melige-sprookjes-en-gedichten-schrijver-met-gezellige-tekeningen-erbij-creator • 14
    Rick • McClair • Gitarist/Webdesigner • 17
    Ro • Decimoway • Paaldanseres • 14

    Verslaafden.
    Suuz • Cantabile • Alcoholistische stamgast • 16
    Erieka • Roku • Kattenverslaafde • 18
    Gail • Ellery • Chocolaverslaafde • 17
    Isa • Insurgents • Disneyverslaafde • 13
    Lisanne • Caesar • Chocolademelkverslaafde • 15
    Naomi • Clayton • Serieverslaafde • 19
    Yolanda • McBride • Serieverslaafde • 17
    Sanne • Buria • Puzzelverslaafde • 15
    Marlou • Arquitecta • Gameverslaafde • 14
    Jaimy • Leshley • Tumblrverslaafde • 17
    Jacco • Sheo • Nikitaverslaafde • 18
    Daphne • LeMockingjay • The Hunger Games en Divergent verslaafde • 14
    Eva • Tumnus • Koetjesreepverslaafde • 14
    Annemarije • Mulleroni • Theeverslaafde • 16
    Do • SuperTOMMO • Cookieverslaafde • 13
    Leah • Lacville • Schrijfverslaafde • 13
    Coosje • Caille • Social media verslaafde • 14
    Minke • Abunai • Animeverslaafde • 15
    Emma • Paenitet • Fruitverslaafde • 15
    Kim • Cassia • Internet-/series-/dierenverslaafde • 19
    Annick • Pukkelxding • Sims 2 verslaafde • 20
    Demi • Raquelle • Sims 3 verslaafde • 14
    Inge • Square • Badeendjesverslaafde • 17
    Merel • Hanaemi • Pretty Little Liars verslaafde • 15
    Freya • Cresseyde • Fantasy verslaafde • 17
    Suzanne • Abadine • Awkward verslaafde • 16
    Ezra • Idylle • Knuffelverslaafde • 15
    Aline • Schuester • Serieverslaafde • 14
    Melissa • Markham • Gitaarverslaafde • 14
    Aniek • Memoria • Serieverslaafde • 15
    Marlijn • Allister • Spamverslaafde • 15


    Wil jij ook bij de most awesome crew ever horen? Iedereen is welkom! Hoe meer zielen, hoe meer ergernis. :3
    Zeg je naam, leeftijd en werk/verslaving, dan proppen we je erbij! (:


    Prijslijst.
         


         




    Het Kletscafé; Wist je dat..?
    Wist je dat:
    • Het Kletscafé is ontstaan door het vele offtopic gaan in een topic door een aantal users?
    • Nori (Felidae) de naam ''Kletscafé'' heeft bedacht?
    • Het eerste Kletscafé-topic op 28 oktober 2013 geopend is?
    • Jarne (Pulsar) de prijslijst heeft bedacht?
    • Rick (Hybridium) de Kletscafésite heeft gemaakt?
    • Lotta (Mertin) met haar leeftijd van twaalf jaar de jongste kroegbaas is?
    • Het Kletscafe ook een eigen Quizletaccount heeft? Kijk hiervoor bij de Kletscafé spin-off.
    • Hier de weddenschap tussen Jarne (Pulsar) en Erieka (Taiga) is ontstaan?
    • Dit het enige topic is waar zoveel aan truth or dare wordt gedaan?
    • Nori (Felidae) gek is van Rihanna en al begint te flippen als ze haar naam hoort?
    • Lotta (Mertin) de trendsetter is van de trend om de hoofdletter "i" te gebruiken in plaats van de "l"?
    • Lotta (Mertin) (bedenker van de naam), Jarne (Pulsar) en Bes (Frodo) de bedenkers van het Rowlingisme zijn?
    • Sick nu echt officieel is?
    • Rick (Hybridium) goed is in het bedenken van Ships?
    • Hij inmiddels Koos heeft bedacht?
    • In topic 80 alle wensen voor de GIF's uitkwamen?
    • Gail van trollen houdt?



    Just a reminder!!
    ~ Degene met de laatste reactie opent het nieuwe topic, tenzij anders aangegeven.
    ~ We doen niet lullig of gemeen tegen elkaar.
    ~ Iedereen is leuk en niemand heeft nood aan hatelijke opmerkingen.

    [ bericht aangepast op 4 mei 2014 - 21:18 ]


    Ich liebe dich 27.12.23

    Vlahos schreef:
    (...)
    Oi, nouja ik heb dus dat soort jeuk nu al bijna vier dagen achter elkaar.

    Dat is echt kut!


    He cannot pass by without touching and moving and shaping and changing every thing, every boy-city, in his path.

    K moet gaan bye!


    He cannot pass by without touching and moving and shaping and changing every thing, every boy-city, in his path.

    Vlahos schreef:
    (...)
    Jep, en op mijn leeftijd komt het al helemaal niet vaak voor. Ik heb het van mijn oma geërfd, buh. Mijn oma heeft het in de vorm met reuma-achtige klachten. Hopelijk wordt dat bij mij niet zo :\
    Maar damn, die jeuk is niet te harden, aaargh!

    He gatsie, dat is vervelend. Zijn er ook medicijnen voor?


    From these ashes, I will rise

    Cantabile schreef:
    (...)
    He gatsie, dat is vervelend. Zijn er ook medicijnen voor?


    En dag Eva!


    We will not be quiet, Stonewall was a riot!

    Cantabile schreef:
    (...)
    He gatsie, dat is vervelend. Zijn er ook medicijnen voor?

    Mijn oma moet er zware medicijnen voor slikken ja, maar ik slik geen pillen dus ik krijg het in de vorm van zalfjes. Maar, ik met mijn domme hoofd, vergeet het altijd. Ik heb nu weer een afspraak staan bij de dermatoloog dus als ik daar ben krijg ik als het goed is weer een zalfje ^-^


    Ich liebe dich 27.12.23

    Tumnus schreef:
    K moet gaan bye!

    Byee ^-^


    Ich liebe dich 27.12.23

    Behandeling

    Topicale crèmes Al tientallen jaren lang worden de meeste psoriasis-patiënten met een topicaal geneesmiddel behandeld. Er zijn enkele smeersels en zalven die een positief effect hebben, veelal met corticosteroïden (bijvoorbeeld betamethasondipropionaat of clobetasolpropionaat). Ook worden er soms zalven met salicylzuur of aan vitamine D verwante stoffen gebruikt zoals calcipotriol en calcitriol. De teerpreparaten zijn grotendeels obsoleet (verouderd), vooral omdat ze slecht ruiken en de behandeling erg omslachtig is. Daarnaast bestaan er een aantal ingrijpender behandelingen die kunnen worden ingezet als plaatselijke middelen onvoldoende effect hebben.

    Hyperbare zuurstoftherapie Hyperbare zuurstoftherapie is mogelijk effectief bij de behandeling van psoriasis.

    Laserlicht Een effectieve therapie is het behandelen van de plekken met een Pulsed Dye Laser. Daarbij worden de bloedvaten die de psoriasis plek van voedingsstoffen voorzien vernietigd, waarna de plek verdwijnt. Bijzonder gunstig hierbij is dat de plek zonder verdere behandeling relatief lang wegblijft en deze behandeling geen ernstige bijwerkingen kent.[21]

    UV-behandeling Een andere veel toegepaste behandeling is lichttherapie: Een traditionele therapie blootstelling aan lampen die vooral UV-A licht uitstralen (PUVA), in combinatie met het opbrengen van psoralenen die de huid gevoeliger maken voor UVA-licht. Deze behandeling kende nogal wat bijwerkingen. Een meer moderne variant is het gebruik van smalbandig UV-B licht (311 nm), waarbij geen middelen opgebracht hoeven te worden. Bij beide gevallen bestaat er, gezien het gebruik van UV licht, een verhoogd risico op huidkanker.

    Blootstelling aan alleen (intensief) zonlicht (waardoor de vitamine D status sterk verbetert), zonder psoraleenbehandeling, blijkt eveneens voldoende om de klachten sterk te doen afnemen.[22]

    Systemische middelen Bij ernstige en invaliderende gevallen, vaak in combinatie met gewrichtslijden, worden soms zogenaamde 'systemische' behandelingen gegeven (tabletten), op basis van methotrexaat of ciclosporine. Deze middelen kunnen ernstige bijwerkingen hebben en worden slechts onder nauwgezette dokterscontrole gebruikt.

    Een andere wetenschappelijk geaccepteerde therapie is het gebruik van fumaarzuuresters.[23][24][25] Meestal wordt daarvoor een geneesmiddel met een mengsel van verschillende mono-ethylfumaraten plus dimethylfumaraat gebruikt. Verder dient de patiënt zich te houden aan een dieet dat tot doel heeft het gehalte aan pyrodruivenzuur zo laag mogelijk te houden. Daartoe dienen o.a. specerijen, wijn en schillen vermeden te worden. De energievoorziening (citroenzuurcyclus) in de lichaamscellen zou bij psoriasis gestoord zijn en fumaarzuur (gecombineerd met pyrodruivenzuurbeperking) zou de citroenzuurcyclus weer aanjagen. De werking van deze fumaraten zou berusten op inhibitie van NF-kappa B, en inductie van apoptose van T-cellen. Bijwerkingen zijn onder andere buikkramp, diarree, misselijkheid opvliegers en moeheid.[26]

    Een tamelijk kostbare behandeling vormen de biologicals. Binnen de groep van biologicals wordt onderscheid gemaakt tussen de zogenaamdeTNF-alfa-remmers en de T-celmodulatoren. Gezien de prijs worden strenge criteria gehanteerd voordat men voor een dergelijke behandeling in aanmerking komt. Gezien de aard van deze geneesmiddelen is het risico op bijwerkingen, alsmede de ernst daarvan, niet bepaald gunstig te noemen. Bij enkele van deze middelen keert de psoriasis al kort na het staken van de behandeling weer terug.



    UV-straling heb ik gehad, hielp niet.

    [ bericht aangepast op 4 mei 2014 - 13:40 ]


    Ich liebe dich 27.12.23

    Vlahos schreef:
    (...)
    Mijn oma moet er zware medicijnen voor slikken ja, maar ik slik geen pillen dus ik krijg het in de vorm van zalfjes. Maar, ik met mijn domme hoofd, vergeet het altijd. Ik heb nu weer een afspraak staan bij de dermatoloog dus als ik daar ben krijg ik als het goed is weer een zalfje ^-^

    Zalfjes zijn wel wat prettiger dan pillen. Ik heb vrij heftige Keratosis Pilaris op mijn bovenarmen en hoewel veel mensen ermee rondlopen is er vrijwel niks tegen te doen. Bij iedere persoon is het ook weer anders, dus het enige wat ik kan blijven doen is goed hydrateren met body lotions.


    From these ashes, I will rise

    Cantabile schreef:
    (...)
    Zalfjes zijn wel wat prettiger dan pillen. Ik heb vrij heftige Keratosis Pilaris op mijn bovenarmen en hoewel veel mensen ermee rondlopen is er vrijwel niks tegen te doen. Bij iedere persoon is het ook weer anders, dus het enige wat ik kan blijven doen is goed hydrateren met body lotions.

    Oh dat ik ook niet fijn zeg! :\ En helpt het met die lotions?


    Ich liebe dich 27.12.23

    Hallo iedereen :3
    Ik heb geen idee waar het over gaat, maar ik ben te lui om het terug te lezen :c soddy :c


    'The best way to predict the future is to create it'.

    Nori schreef:
    Hallo iedereen :3
    Ik heb geen idee waar het over gaat, maar ik ben te lui om het terug te lezen :c soddy :c

    Lol, het ging over, saai bij opa en oma, kusjes van opa en oma, mijn Psoriasis en Suuz haar Keratosis Pilari.


    Ich liebe dich 27.12.23

    Oh, snap het al :3
    Pillen lijken mij het handigst als je het snel vergeet.


    'The best way to predict the future is to create it'.

    Nori schreef:
    Oh, snap het al :3
    Pillen lijken mij het handigst als je het snel vergeet.

    Pillen krijg ik niet weg, de dokter heeft daar zelfs een verklaring voor gegeven; Als ik pillen moet slikken sluit mijn tong mijn slokdarm op zo een manier af dat het water er wel doorheen komt, maar de pillen [hoe groot ook] voor blijven hangen. Ik kan het zo vaak ik wil proberen, ik word er alleen maar angstig van, maar het lukt niet. + Ik heb de angst te stikken erin, dat helpt ook niet echt mee, hahah.

    [ bericht aangepast op 4 mei 2014 - 13:48 ]


    Ich liebe dich 27.12.23

    Wie het op Facebook nog niet gezien heeft. Zo kan het ook(cat);



    [ bericht aangepast op 4 mei 2014 - 13:50 ]


    Ich liebe dich 27.12.23

    Vlahos schreef:
    (...)
    Pillen krijg ik niet weg, de dokter heeft daar zelfs een verklaring voor gegeven; Als ik pillen moet slikken sluit mijn tong mijn slokdarm op zo een manier af dat het water er wel doorheen komt, maar de pillen [hoe groot ook] voor blijven hangen. Ik kan het zo vaak ik wil proberen, ik word er alleen maar angstig van, maar het lukt niet. + Ik heb de angst te stikken erin, dat helpt ook niet echt mee, hahah.

    ohh, dat is echt lastig lijkt me :c


    'The best way to predict the future is to create it'.