Na aanleiding van dit topic!
Natuurlijk had ik dit als mediastudent al van heinde en verre moeten zien aankomen, geen video douwde me dichter met de neus op de feiten dan deze:
Spoel naar 1:21 voor een beknopte samenvatting van de video in een zin .
Als consumenten hebben wij de power om de markt te veranderen naar onze wensen, en andersom. Het basisprincipe van vraag en aanbod. Toch laat deze video zien dat marketeers ons op een heel slimme manier manipuleren. En wij laten het toe en slikken het als zoete koek.
Als ik kleding zoek limiteer ik mezelf niet altijd tot de vrouwenafdeling, iets waarbij mensen zich soms vragen gaan stellen. 'Samantha, da's voor jongens'. Ik gebruik mijn opa's Gilette miskopen en mijn vaders douche gel (lees: MANNEN douchegel). En ondanks dit ben ik maar een van de weinigen die zich laat beinvloeden door wat we voorgeschoteld krijgen.
Douchegel als shampoo gebruiken? Uit den boze als je het de adverteerders vraagt. En toch nam ik gisteravond de proef op de som om mijn vaders douchegel als shampoo te gebruiken. Het resultaat? Een weelderige bos chaotische krullen, die waarschijnlijk meer het gevold van een onrustige nacht zijn geweest dan van m'n pa's douchegel. Mijn haar ruikt prima en voelt schoon aan!
Moraal van het verhaal: de mannen- of vrouwenafdeling is lang zo eng niet dat ze lijken! We hebben seks met het andere geslacht, hun douchegel gebruiken kan er ook nog wel bij .
Groetjes!
No growth of the heart is ever a waste