• Ik had even een vraag: Is het nog toegestaan formules voor bijv. natuurkunde in je grafische rekenmachine te zetten bij je Centraal Examen?
    Want mijn school doet ontzettend vaag dus ik wil het graag even weten (cat)

    Edit: Ja ik weet dat de formules voor natuurkunde in de Binas staan, maar het gaat mij ook om o.a. M&O. Of basiskennis van scheikunde die ik altijd vergeet.

    [ bericht aangepast op 27 april 2014 - 14:57 ]


    If a writer falls in love with you, you can never die

    Volgens mij was dat nooit toegestaan en is het eerder de vraag of de school controleert (cat)


    quidquid excusatio prandium pro

    Ik weet niet hoe het bij jullie is, want volgens mij is het wel verschillend per school of zoiets. Maar bij mijn school destijds was de kromheid zo dat je wel hele samenvattingen van Nederlands/Engels/whatever in je rekenmachine mocht hebben, maar wiskundige formules etc mochten weer niet.


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Onze natuurkundeleraar had er geen enkel probleem mee, met alleen formules kom je namelijk nergens, je moet vooral weten welke je wanneer moet toepassen.
    Heb je trouwens geen binas waar alle formules in staan?


    Valar Morghulis.

    Je kan het gewoon doen, want scholen controleren toch niet. Officieel mag het niet, maar mijn scheikundeleraar spoorde zelfs aan om het wel te doen, omdat ze echt niet alle GR's nagaan.


    From these ashes, I will rise

    "Je hoeft het geheugen van je grafische rekenmachine niet te wissen voor je examen"
    -Volgens o.a. Examenkrant en Examenblad.nl
    Dus dit zou inhouden dat je het gewoon mag laten staan, right?


    McBride schreef:
    Ik weet niet hoe het bij jullie is, want volgens mij is het wel verschillend per school of zoiets. Maar bij mijn school destijds was de kromheid zo dat je wel hele samenvattingen van Nederlands/Engels/whatever in je rekenmachine mocht hebben, maar wiskundige formules etc mochten weer niet.


    Bij Centraal Examen hoort iedereen toch dezelfde regels aan te houden?


    If a writer falls in love with you, you can never die

    Spotgaai schreef:
    "Je hoeft het geheugen van je grafische rekenmachine niet te wissen voor je examen"
    -Volgens o.a. Examenkrant en Examenblad.nl
    Dus dit zou inhouden dat je het gewoon mag laten staan, right?


    (...)

    Bij Centraal Examen hoort iedereen toch dezelfde regels aan te houden?


    Klopt, maar ik kreeg de indruk dat een ander middelbaar in de buurt andere regeltjes had over de rekenmachine dan wij. Vandaar dat ik het niet zeker wist of je het zlef mag verzinnen voor de rekenmachine of niet. :p


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Alaotra schreef:
    Onze natuurkundeleraar had er geen enkel probleem mee, met alleen formules kom je namelijk nergens, je moet vooral weten welke je wanneer moet toepassen.
    Heb je trouwens geen binas waar alle formules in staan?


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Mijn wiskundeleraar zei dat je gewoon van alles in je rekenmachine mag zetten, maar ik weet niet of het voor natuurkunde anders is.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Vorig jaar was het i.i.g. nog toegestaan, ik had complete samenvattingen van economie en wiskunde in mijn GR gezet.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Het kan, maar je hebt kans dat ze je rekenmachine resetten voor je moet beginnen.


    #WWED - What Would Emma Do?

    Ik weet dat het officieel gewoon mag, maar per school halen ze verschillende fratsen uit die erg irriterend kunnen zijn.

    Voor wiskunde heb ik trouwens wel een waarschuwing sinds jouw school zo vaag is: de app Zoommatth mag niet geïnstalleerd zijn op je rekenmachine. Dat je dat even weet ^^


    Deep inside, I've never felt alive

    Bij ons is het verboden om een grafische rekenmachine te gebruiken. En formules mogen we sowieso nergens inzetten of opschrijven, tenzij we het op het examen zelf schrijven.

    [ bericht aangepast op 27 april 2014 - 16:06 ]


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Bij ons was het eigenlijk verboden, maar ik had mijn aantekeningen van wiskunde er nog in staan toen het examen begon.
    Het werd niet gecontroleerd.


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    Miserables schreef:
    Bij ons is het verboden om een grafische rekenmachine te gebruiken. En formules mogen we sowieso nergens inzetten of opschrijven, tenzij we het op het examen zelf schrijven.


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Bij ons werden alle rekenmachines voor het examen door de docenten die erbij waren gereset.


    Regret is for pussies. Shit happens. Deal with it.