mijn mening hierover is een beetje dubbel.
aan de ene kant denk ik dat het goed zou zijn om ziektes waar de maatschappij dagelijks mee geconfronteerd word (zoals bijvoorbeeld kanker, maar ook een heleboel andere ziektes) te verwerken in een beeld dat voor kinderen algemeen aanvaard word.
Het zend een boodschap naar de kinderen dat niet iedereen perfect is, dat sommige kinderen een ander leven hebben. Het zou heel leerzaam zijn voor hun.
Maar ik vind de boodschap verkeerd, 'Zodat kinderen met kanker zich ook mooi voelen.'
Deze kinderen/ volwassenen zijn mooi. Ze hebben dan misschien geen haar, maar schoonheid komt niet alleen van een leuk kapsel.
Schoonheid is voor iedereen anders, het is niet iets waar een echte definitie voor is.
En zoals hierboven al vermeld word het dan wel een heel ander verhaal en moet je voor iedere ziekte/aandoening/stoornis een film maken, en dat zou eigenlijk best deprimerend zijn. Daar word niemand gelukkig van.
Wat ik wél vind, is dat de hoofdpersonages in de films niet zo perfect moeten zijn.
De prinsessen/hoofdpersonages hebben de voorbije jaren een lange weg afgelegd.
Van de hulpeloze prinsessen in Assepoester en Sneeuwwitje tot de dappere strijders in Brave en Frozen.
De stereotiepe word hier steeds kleiner.
Misschien krijgen we ooit wel eens een 'dikkere' of een 'lelijke' prinses te zien, of een zieke of verminkte.
Ik denk dat als je er een mooi verhaal van maakt, dit net zo goed zal aanslaan bij kinderen als de huidige Disney films.
Maar de essentie van Disney moet blijven wat hij is.
Failure is the opportunity to begin again, more intelligently.