• Hoe lees jij het liefst een proloog? Echt als een begin van het verhaal zodat het eerste hoofdstuk erop volgt, of een apart stukje tekst dat bv. over de situatie of personages gaat?

    Ik heb nu echt moeite met het schrijven van een leuke proloog :(


    Be careful when a naked person offers you a shirt.

    Een intro. Waar begint het verhaal. Wat is eraan voorafgegaan? etc.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ik lees liever iets mysterieus. Iets dat me aan het denken zet en vragen bij me oproept. Als het maar spannend is en het me de drang geeft om verder te lezen.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Iets dat gebeurt is of nog gaat gebeuren en gevolgen heeft, maar zo subtiel mogelijk. De aanzet tot/het plot van het verhaal, eigenlijk.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Miserables schreef:
    Ik lees liever iets mysterieus. Iets dat me aan het denken zet en vragen bij me oproept. Als het maar spannend is en het me de drang geeft om verder te lezen.


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Je kunt ook gewoon geen proloog schrijven en gewoon met het verhaal beginnen. :Y)
    Tenminste, dat doe ik vaak. En doe ik toch een proloog, dan schrijf ik daar in wat de hoofdgebeurtenis van het verhaal is, zonder natuurlijk teveel informatie weg te geven. :p

    Succes met je proloog! ^^


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Ik vind altijd dat je alleen een proloog moet schrijven als het écht bij het verhaal hoort en echt nodig is.
    Wat ik zou doen, is het heel mysterieus houden en de lezer nieuwsgierig maken, door bijvoorbeeld geen namen te noemen en ervoor te zorgen dat de lezer allemaal vragen gaat stellen en verder wil lezen.


    Take risks and conquer your fears.

    Normaal neem ik zelf een korte samenvattimg maar dan in een vragende vorm zodat de lezer het einde niet weet. Maar met mijn nieuwe story heb ik een stukje getypt die ik later in mn verhaal gebruik. Mensen weten wie en wat er is.


    Change is for weirdos ~ Niall Horan