Zoals ik eerder in een topic had voorgesteld, begin ik een actie om op 28 juli voor een bepaalde tijd Quizlet een "Flanders field" te laten maken omdat het dan 100 jaar geleden is dat de eerste wereldoorlog is begonnen.
Waarom de eerste wereldoorlog en niet de tweede wereldoorlog?
Op 28 juli 1914 begon de eerste wereldoorlog officieel, wat betekend dat het dit jaar precies honderd jaar geleden is dat deze oorlog is gestart. Niet alleen dat, het is ook een ontzettend gruwelijke oorlog geweest, waar veel doden en verwonden zijn gevallen. Er zullen nu niet meer heel veel veteranen leven, maar er zijn nog altijd mensen die hun familieleden in deze oorlog hebben verloren, wellicht ook van mensen hier op Quizlet. De tweede wereldoorlog is natuurlijk ook vreselijk, maar de eerste wereldoorlog wordt in Nederland gewoon veel minder herdacht dan de eerste wereldoorlog.
Wat gaat er dan precies gebeuren?
Mijn idee was dat iedereen voor een bepaalde tijd zijn profielfoto verandert naar een afbeelding van een poppy, het teken van de eerste wereldoorlog. De lengte van deze actie moet nog gekozen worden en de afbeelding moet nog gekozen worden, maar dat kan altijd nog tot 28 juli. Daarnaast kan er hier in dit topic vanalles gedeeld worden over de eerste wereldoorlog, bijvoorbeeld gedichten.
Waarom een poppy?
De betekenis van de papaver als blijvend symbool voor de gesneuvelde mensen werd gerealiseerd door de Canadese John McCrae in zijn gedicht 'Flanders Fields', en werd al snel een gedenkteken voor degenen die in de Eerste Wereldoorlog en latere conflicten stierven.
Er zijn verschillende suggesties gegeven voor foto's -hartelijk bedankt- en er zijn ook suggesties om het op het profiel te doen of in de signature. Zelf zat ik te denken -omdat het in de profielfoto is, kan de foto niet te "klein" zijn- aan deze foto, maar jullie frisse ideeën zijn altijd welkom!
*Wél de profielfoto veranderen, maar dan allemaal verschillend.
Deelnemers
Gelieve naamsveranderingen door te geven.
>Poll voor duur actie
[ bericht aangepast op 18 april 2014 - 16:34 ]
You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt