• Ik zou zeer graag een verhaal met iemand willen schrijven maar heb hier eigenlijk niet de tijid voor. Dit wil zeggen dat deze zogenaamde co-writer praktisch het hele verhaal zal dragen en ik enkel hier en daar zal bijsturen. Aangezien ik een jongen ben zou ik het leuk vinden als het verhaal in kwestie geen fanfiction, one direction, twilight, hunger games, 5sos, harry potter, andere zou bevatten. Pure creativiteit, personages die recht uit je eigen verbeelding hebt geplukt en laat dansen op het toneel dat wij samen zullen bouwen. Als je nog vragen hebt of gewoon interesse hebt laat je hieronder maar iets weten.

    You know the drill right?
    Greetz

    - Pentatonic -

    Dus theoretisch gezien vraag je iemand die jou verhaal wilt opschrijven?


    #WWED - What Would Emma Do?

    Junns schreef:
    Dus theoretisch gezien vraag je iemand die jou verhaal wilt opschrijven?


    Dit vroeg ik me ook af.

    Junns schreef:
    Dus theoretisch gezien vraag je iemand die jou verhaal wilt opschrijven?


    Hangt ervan af wat voor soort verhaal het is en wat je ermee gaat doen. Je mag me altijd pb-en, het lijkt me voor de verandering wel eens leuk.

    [ bericht aangepast op 6 april 2014 - 21:34 ]


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Hmm, ergens klinkt het wel tof ofseu, maar ik schrijf aan mijn eigen verhalen helaas al niet voldoende, dus ik kan je niet helpen. Sorry, en succes met je zoektocht. (:


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Ik wil je wel helpen en ik schrijf ook graag OP's. Als je een idee hebt of interesse hebt, mag je me wel een pb'tje sturen.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Ten eerste wil ik even duidelijk stellen dat ik geen co-writer wil worden van iets xd Ben zelf al bezig met een bestseller, maar er zit mij wel even iets dwars over dit topic en daar wilde ik even op reageren. :)

    Het kan aan mij liggen, maar ik vind het niet helemaal goed klinken dat jij alleen dingen bijstuurt. Als ik een co-writer zou zoeken, dan zou ik liever iemand hebben die er net zo actief erbij betrokken is, als ik en niet alleen beoordeelt of iets goed of fout is zonder te weten hoe het schrijfproces zelf is gegaan. Het is namelijk erg makkelijk om dingen te beoordelen of te veroordelen (ik heb daar soms zelf ook wel een handje van) zonder zelf de sleur meegemaakt te hebben, waar een schrijver die het verhaal zelf echt opschrijft doorheen gaat.

    Daarbij ben ik zelf wel wat paranoïde over of jij wel wel de juiste kennis en ervaring beschikt over hoe je een daadwerkelijk goed plot in elkaar zet, maar dat ligt meer aan mij dan aan jou xd Hoewel ik vind dat je een heel goed standpunt hebt om te zeggen dat je iets origineels wilt neerzetten.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Taka schreef:
    Ten eerste wil ik even duidelijk stellen dat ik geen co-writer wil worden van iets xd Ben zelf al bezig met een bestseller, maar er zit mij wel even iets dwars over dit topic en daar wilde ik even op reageren. :)

    Het kan aan mij liggen, maar ik vind het niet helemaal goed klinken dat jij alleen dingen bijstuurt. Als ik een co-writer zou zoeken, dan zou ik liever iemand hebben die er net zo actief erbij betrokken is, als ik en niet alleen beoordeelt of iets goed of fout is zonder te weten hoe het schrijfproces zelf is gegaan. Het is namelijk erg makkelijk om dingen te beoordelen of te veroordelen (ik heb daar soms zelf ook wel een handje van) zonder zelf de sleur meegemaakt te hebben, waar een schrijver die het verhaal zelf echt opschrijft doorheen gaat.

    Daarbij ben ik zelf wel wat paranoïde over of jij wel wel de juiste kennis en ervaring beschikt over hoe je een daadwerkelijk goed plot in elkaar zet, maar dat ligt meer aan mij dan aan jou xd Hoewel ik vind dat je een heel goed standpunt hebt om te zeggen dat je iets origineels wilt neerzetten.


    Daar heb je wel een punt in.


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Het spijt me, maar het klinkt echt alsof je iemand zoekt die jouw verhaal wilt schrijven terwijl je zelf eigenlijk helemaal niks anders doet dan kritiek geven en bij het einde is het net alsof jij alle credits gaat krijgen. Niet slecht bedoeld, maar het lijkt me echt sneu voor je toekomstige co-writer. Maar goed. Succes met het zoeken. (:

    [ bericht aangepast op 7 april 2014 - 2:38 ]


    -

    Het spijt me, maar ik vind het allemaal een beetje een raar verhaal. Wat is nu precies de bedoeling? Het klinkt namelijk inderdaad alsof je wil dat iemand jouw verhaal gaat opschrijven om diegene vervolgens zo te sturen dat hij of zij het precies opschrijft zoals jij wil. En dit lijkt me niet echt de bedoeling van het samen schrijven van een verhaal, aangezien jij dan bij wijzen van alle macht hebt en je co-auteur in feite al het werk doet. Ik zou dat zelf niet echt tof vinden, maar goed, ik heb sowieso geen tijd en ik hou niet echt van 'samen' schrijven, dus aan mij heb je niks. (:


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Met andere woorden, samen met je co-writer bedenk je het verhaal, maar je schrijft zelf wel niets aan het verhaal, je stuurt enkel bij? Met andere woorden, je zoekt in principe een ghostwriter, alleen staan die persoon z'n naam er dan bij. Overigens laat je het ook klinken alsof je, omdat je een jongen bent, geen fanfic kan schrijven.

    [ bericht aangepast op 7 april 2014 - 8:46 ]


    Ex astris, sciencia

    Zo te zien hebben jullie veel vragen, wat best begrijpelijk is.
    Mijn probleem is een tijds te kort en een overvloed aan creativiteit. Deze twee eigenschappen gaan totaal niet hand in hand en ik vergeet soms zelf wel eens wat ik er mee moet. Ik weet geen blijf met mijn ideeën en ik wil ze graag delen met jullie, de Quizlet-gebruikers, maar ik weet niet hoe. Ik zou mijn ideeën door een ander kunnen laten uitwerken en achteraf alle rechten op het werk tot mezelf nemen. Logischerwijs is dit totaal niet aanvaardbaar en is dit ook niet mijn bedoeling. Maar wat is het dan wel? Eerlijk gezegd heb ik geen idee. Daarom lijkt het me misschien beter om mezelf als co-writer aan te bieden of om mijn ideeën aan anderen te geven (maar dan zonder credits). Ik hoop dat deze soort van verklaring een antwoord bied op jullie vragen, ook al roept ze er misschien enkel meer op.

    Sorry voor de late reactie maar zoals ik al zei;
    tijdsgebrek

    - Pentatonic -

    [ bericht aangepast op 29 mei 2014 - 22:47 ]

    @Pentatonic
    Ik vraag me dan af waarom je niet gewoon al je ideeën opschrijft en later, als je opnieuw tijd hebt ervoor (bv. tijdens een schoolvakantie), je notitieboek neemt en aan de slag gaat. Het zijn jouw ideeën en niemand moet die voor jou uitwerken. Dat zou nogal raar zijn. Uiteindelijk zal jij extra kritisch zijn omdat jij bepaalde beelden voor ogen had. Ook zou ik het persoonlijk niet echt fijn vinden als ik tijd en moeite zou stoppen in een verhaal dat iemand anders later als het zijne gaat beschouwen. Als jij achteraf alle rechten op jou zou willen nemen, vind ik dit eerlijk gezegd niet echt kunnen. Ik denk niet dat er iemand dit zou doen zonder dat 'ie er geld aan kan verdienen, haha. :') Ik heb ook vaak tijdgebrek maar dan schrijf ik mijn inspiratie gewoon allemaal op en werk ik dit later zelf uit.
    En je ideeën aan anderen geven lijkt me ook niet echt een goed plan.

    [ bericht aangepast op 9 juni 2014 - 15:23 ]


    Everything... affects everything