Louis Tomlinson
Het gegrinnik liet me toch nog steeds met een vragende blik kijken terwijl de grijns toch breder werd. Ik wist niet waarom, maar op een of andere manier gaf het nog ietwat hoop, die ik eigenlijk totaal niet hoorde te hebben. Ik was iemand die wel eens vaker zijn oog op iemand liet vallen, daar werk van maakte, maar een leraar? De meeste verschrikkelijke mensen die hier rondliepen? Hm, nee, ik wist niet wat ik daarvan moest vinden. Zijn woorden waren dan ook de woorden, die me lieten denken. 'Ik ga hier toch niet eerder weg hoor,' zei ik onschuldig, om doodleuk naar voren te lopen en op een stoel neerplofte, die me eerder aangewezen was. Volgens mij was dat ook de actie die Ross liet twijfelen over zijn zojuist uitgesproken worden. Iets wat hij niet wist, was dat ik negen van de tien keer uiteindelijk toch wel mijn zin kreeg. Daar was ik nu ook het snotjong voor. Mijn blik gleed naar Ross bij mijn woorden, om mijn hoofd ietwat schuin te houden, afwachtende op zijn antwoord. Het kon me vrij weinig schelen dat ik hem afleidde, want dat deed hij mij ook, want door hem zat ik hier, al was het ook deels mijn eigen schuld. 'Maar mijn werk is saai, ken ik wel met een keer doorlezen, want het blijft een goed iets. Daarbij wil ik wel zien wat je met een liniaal kan,' zei ik, om de jongen gewoon aan te blijven kijken. Ik wist ergens dat ik spijt ging krijgen, als die liniaal echt aan te pas kwam, maar ik was nog steeds niet bang. Ik vertikte het dan ook om mijn blaadje te pakken en haalde alleen een flesje water uit mijn tas, om deze voor een deel achterover te gooien. De andere helft hield ik voor de neus van Ross met een vragende blik, om vervolgens te luisteren naar de woorden. 'Ik weet het,' zei ik, om te bedenken dat het ergens ook gewoon heel typisch was. Zeker als je keek naar dingen die net naar voren waren gekomen en wel wat weg hadden van het stuk. 'Het snotjoch heeft toch ook wel eens het geluk aan zijn kant staan, al lijkt het soms zo onmogelijk,' rolde over mijn lippen, om een licht glimlachje te laten zien. 'Maar nu je mij ondertussen kent, wil ik jou ook wel leren kennen. Daarbij heb ik je introductie gemist, dus ergens heb ik er recht op, ondanks ik zelf te laat was.'
If we hug a little tighter, our hearts will be a little closer