• Downpour

    As children swim in waves of green,
    Play on fields once painted red,
    The sun embraces only them,
    For we feel rain instead.

    The thrumming is the sound of life,
    The sound of fear, the sound of death.
    The last thing that we all would hear
    Before the rain would take our breath.

    And even though the sun has come
    For the children on the fields,
    We'll always hear the pouring rain
    Drumming on our shields.


    Even wat achtergrondinformatie: dit gedicht is geïnspireerd door/geschreven voor de slachtoffers van de Eerste Wereldoorlog. Het was een opdracht voor Geschiedenis om daar iets mee te doen en hoewel dichten normaal gesproken niet bepaald mijn ding is, vind ik deze nog vrij goed gelukt. (:

    Dat het rijmschema in de middelste strofe anders is dan in de andere twee is overigens opzettelijk. Grammaticale en/of spelfoutjes zijn dat niet, dus voel je vrij om daar iets over te zeggen als je ze vindt!

    [ bericht aangepast op 26 maart 2014 - 21:25 ]


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Wow, Jip, vrij goed gelukt is het understatement van de eeuw. Het is prachtig. :9~


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    Wow, Jip, vrij goed gelukt is het understatement van de eeuw. Het is prachtig. :9~

    Aaah, dankjewel! ^^


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Wauw. Normaal ben ik niet zo vsn gedichten, maar dit is echt prachtig.


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Square schreef:
    Wow, Jip, vrij goed gelukt is het understatement van de eeuw. Het is prachtig. :9~


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Dit is echt een heel goed gedicht Jip


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    Leshley schreef:
    Dit is echt een heel goed gedicht Jip


    Everything is illuminated by the light of our past.

    Dankjewel allemaal! c: Ik was even bang dat hij misschien te vaag zou zijn geworden, maar blijkbaar dus niet. :'D


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Ik vind hem héél mooi. ^^


    "It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart."

    Mooi geschreven!


    Don't walk. Run, you sheep, run.